کتابی برای زائران خانه خدا / چگونه در سفر حج با شبهه مواجه نشویم؟

کتاب «مناظره دکتر و شیخ» کتابی مناسب است برای آنها که می خواهند در سفر معنوی حج، به مباحثات دینی بپردازند، یا معلومات خود را از اسلام حقیقی افزایش دهند.
کد خبر: ۲۶۹۵۹
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۸ - 03September 2014

کتابی برای زائران خانه خدا / چگونه در سفر حج با شبهه مواجه نشویم؟

به گزاش دفاع پرس، نزدیک بودن زمان اعزام اولین گروه های حجاج به سفر معنوی حج بهانه ای شد تا کتابی را معرفی کنیم که در روند شکل گیری آن مناظرات و مباحثاتی چندین ساله نقش داشته است. مناظراتی که منجر به گرویدن تعدادی از برادران اهل تسنن در سفر بیت الله الحرام به مکتب اهل بیت(ع) یا همان «مذهب شیعه» شده است.

* کتاب مناظره دکتر و شیخ به اثبات حقانیت مکتب اهل بیت(ع) از میان اسناد موجود در کتب اهل تسنن پرداخته است و گزارشی است از مناظرات صورت گرفته توسط دکتر شجاعی فرد با علما و شیوخ اهل تسنن که می تواند به عنوان یک دوره آموزشی برای فن مناظره نیز استفاده گردد.

نویسنده «مناظره دکتر و شیخ» دباره این کتاب تصریح کرد: یکی از زمینه های مهم مطرح شده در این کتاب این است که یک سند هم از شیعه نیاورده ایم؛ یعنی گفته ایم ما یکی هستیم و اگر ما پیرو مکتب اهل بیت(ع) هستیم به اسناد ما در کتاب های اهل تسنن است.

این مهم است که ما بدانیم که مکتب اهل بیت(ع) در بین کتاب های اهل تسنن موجود است و این اصلا چیز جدیدی نیست.

توصیه می کنم حجاج و مخصوصا جوانان و کسانی که برای نخستین بار به حج مشرف می شوند، برای اینکه در مدینه و مکه با شبهه ای مواجه نشوند کتاب «مناظره دکتر و شیخ» را مطالعه نمایند.

دکتر محمدحسن شجاعی فرد، نویسنده کتاب «مناظره دکتر و شیخ» با ذکر خاطره ای درباره این کتاب گفت:

یکی از طلبه ها در بعثه به بنده گفت من شاگرد آیت الله خوشوقت بودم. ایشان یک بار فرمودند یک مهندسی که متدین است کتابی نوشته به نام «مناظره دکتر و شیخ» که خوب است همه طلبه ها و اساتید آن را بخوانند.

ظاهرا" آخرین کتابی که ایشان خواندند این کتاب بود و هنوز روی میزشان مانده است.

خوشبختانه استقبال خوبی از این کتاب در حوزه های علمیه و مجامع دینی شد که در حدود یک سال ۱۲ نوبت چاپ صورت گرفت.

ائمه جمعه سراسر کشور هم از این کتاب استقبال کردند و حتی در برخی مراسم مذهبی به جای توزیع غذا این کتاب را توزیع کرده اند و الحمدلله استقبال خوبی از این کتاب شد.

لازم به ذکر است کتاب «مناظره دکتر و شیخ» با قیمت ۱۱هزار تومان در شعب انتشارات مشعر در سراسر کشور با ۱۰درصد تخفیف عرضه می شود.

منبع: فرهنگ

نظر شما
پربیننده ها