کارگردان مستند «لیست سیاه» در گفتگو با خبرگزاری دفاع مقدس:

بازی های رایانه ای غربی ایران را محور تروریستی منطقه معرفی می کند/ می خواهند شکست پهپادها را در بازی جبران کنند

مهدی حق وردی کارشناس بازی های رایانه ای گفت: معمولاً بازی رایانه ای در ایران به عنوان صرف سرگرمی شناخته می شود اما مسئله فراتر از این است. بازی «لیست سیاه» مانند چند نمونه ی اخیر بازی های جنگی، به دروغ ناآرامی های منطقه را به ایران نسبت می دهد.
کد خبر: ۲۶۹۰۳
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۱ - 03September 2014

بازی های رایانه ای غربی ایران را محور تروریستی منطقه معرفی می کند/ می خواهند شکست پهپادها را در بازی جبران کنند

مهندس مهدی حق وردی کارگردان مستند «لیست سیاه» در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس گفت: سال گذشته و با انتشار بازی رایانه ای لیست سیاه دغدغه ای در من به وجود آمد که ابعاد پشت پرده و پنهان این بازی را به مخاطبین بازی های رایانه ای در ایران معرفی کنم.

حق وردی با بیان اینکه بازی های رایانه ای در ایران بسیار پر طرفدار هستند افزود: معمولاً بازی رایانه ای در ایران به عنوان صرف سرگرمی شناخته می شود و همین نگاه تا امروز باعث شده بسیاری از گیمر ها و حتی والدین بدون شناخت و دانش کافی اقدام به استفاده از این بازی ها کنند.

کارگردان مستند نقد بازی لیست سیاه ادامه داد: تلاش ما در این مستند این بوده است که خانواده ها و مسئولان حوزه ی مربوطه را از آسیب ها و تهدید هایی که مورد غفلت قرار می گرفته است آگاه کنیم و باعث شویم جدی تر به موضوع بازی های رایانه ای در ایران توجه شود.

وی در خصوص موضوع بازی لیست سیاه گفت: محور اصلی و اساسی این بازی ایران هراسی و اسلام هراسی است. این بازی به مانند چند نمونه ی اخیر بازی های جنگی ایران را به عنوان محور تروریستی منطقه معرفی می کند و بسیاری از نا آرامی های منطقه را به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نسبت می دهد.

حق وردی افزود: نکته جالب در این بازی این است که کاراکتر اصلی بازی زمانی که وارد ایران می شود با پشتیبانی پهپاد های آمریکایی قصد عملیات دارد که این مسئله از آن جهت اهمیت دارد که نشان می دهد آمریکا قصد دارد شکستی را که در خصوص شناسایی پهپاد RQ170متحمل شد در رسانه ای مثل بازی رایانه ای لیست سیاه جبران کند.

این کارشناس بازی های رایانه ای خاطر نشان کرد: فضای این بازی به گونه ای است که به گیمر القا می کند که ایران از لحاظ نظامی به طور کامل تحت کنترل آمریکا فرار دارد و پهپاد های آمریکایی آسمان ایران را تصاحب کرده اند. که این البته با آن چه ما این روزها شاهد آن هستیم متناقض است.

شایان ذکر است مستند لیست سیاه در دومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی با حضور محمدحسین صفار هرندی مشاور فرهنگی فرمانده کل سپاه پاسداران و حجت الاسلام تویسرکانی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین در غرفه مرکز هنرهای رقومی سازمان بسیج رونمایی شد.

علاقه مندان می توانند برای اطلاع از نحوه تهیه این مستند به پایگاه اینترنتی مجاهد مجازی به نشانmhta.persianblog.ir  مراجعه نمایند.

نظر شما
پربیننده ها