در کتاب «زینب فریاد فرمند»

روایت نویسنده مسیحی از حضرت زینب(س)

آنتون بارا مؤلف مسیحی کتاب «زینب فریاد فرمند»:ما نباید حادثه ی عاشورا را به عنوان یک اتفاق بدانیم بلکه این یک شور بزرگ است که نظیر آن در تاریخ به وقوع نپیوسته است.
کد خبر: ۲۶۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۸ - 01September 2014

روایت نویسنده مسیحی از حضرت زینب(س)

به گزارش سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس آنتون بارا مولف مسیحی کتاب زینب فریاد فرمند ظهر امروز (دوشنبه) دهم شهریور در مراسم رونمایی از این کتاب که به همت حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد از زحمات و همکاریهای رایزن فرهنگی ایران در کویت و حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و غلامرضا انصاری مترجم این کتاب قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه برای گوینده بسیار سخت است که از شخصیت بزرگی به نام حضرت زینب(س) سخن بگوید، تصریح کرد: زینب(س) اقیانوس بیکران و مملو از گوهرهای نبوی و انسانی است که نظیری در دنیای انسانیت ندارد. او شریک برادر بزرگوارش در حادثه عاشوراست که در تاریخ انسانیت مشابه آن رقم نخورده است.

آنتون بارا با بیان احساسات خود نسبت به خاندان رسول خدا(ص)  و واقعه کربلا، گفت: نباید این حادثه را به عنوان یک اتفاق بدانیم بلکه یک شور بزرگی است که نظیر آن در تاریخ به وقوع نپیوسته است. عاشورا واقعی است که با خون سیدالشهدا و یارانش نگاشته شده و به جهانیان عرضه شده است.

وی همچنین درباره علت به طول انجامیدن نگارش این کتاب اظهار کرد: بیش از 10 بار کار نگاشتن این کتاب را تمام کردم اما وقتی با مراجع و منابع جدید مراجعه کردم به چیزهای جدیدی رسیدم و باز ادامه دادم. لذا زمان نگاشتن آن به بیش از 25 سال رسید زیرا شخصیت حضرت زینب(س) همانند برادر بزرگوارشان حامل خصلتهای والای مادر بزرگوارشان است و تاریخ خواهری مانند ایشان به خود ندیده که چنین نقشی را در کنار برادر خود ایفا کند در حالی که به سختیهای حرکت آگاهی داشت.

نویسنده کتاب زینب فریاد فرمند تاکید کرد: امام حسین(ع) برای اصلاح در امت جدشان قیام کردند و واقعه عاشورا را آفریدند. اما اگر زینب سلامالله ایشان را همراهی نمیکرد این واقعه در چارچوب آن روز و آن مکان محصور میشد و واقعه عاشورا آنگونه که یزید میخواست به جهانیان معرفی میشد.

وی با بیان اینکه اگر فریاد حضرت زینب(س) نبود صدای قیام برادرش به دنیا نمیرسید، گفت: آن حضرت تکمیل کننده نهضت برادر بزرگوارشان بود که توانست با فریادهای خود از کربلا تا شام و کوفه پیامهای نهضت را به گوش جهانیان برساند. بنابراین اگر ابتدای نهضت عاشورا حسینی بود ادامه آن زینبی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار