معاون فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین اعلام کرد

عرضه نوشت‌افزارهای اسلامی ایرانی در اردوهای راهیان نور

معاون فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه در اردوی راهیان نور از نوشت‌افزارهای اسلامی ایرانی استفاده خواهیم کرد، گفت: می‌توان این محصولات را به تمام جوانان و نوجوانانی که از سراسر کشور در راهیان نور شرکت می‌کنند، عرضه کرد.
کد خبر: ۲۶۷۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۳ - 01September 2014

عرضه نوشت‌افزارهای اسلامی ایرانی در اردوهای راهیان نور

به گزارش سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس، ظهر امروز سردار آزادی، معاون فرهنگی بسیج مستضعفین از نمایشگاه ایران نوشت بازدید کرد. وی ضمن ابراز خوشحالی از برگزاری چنین نمایشگاهی، کیفیت برگزاری آن را خوب ارزیابی کرد.

وی این نمایشگاه را نشان دهنده روحیه ابتکار و خلاقیت و توجه به ارزشها دانست و اضافه کرد: خوشبختانه در چند سال اخیر احساس علاقه و دین در این حوزه گسترش پیدا کرده است.

آزادی با اشاره به اینکه تولید کنندگان و توزیع کنندگان از چند استان کشور نیز شرکت کرده بودند، اعلام کرد:  فعالان استانهای دیگر هم کارهای خوبی ارائه کرده بودند.

وی حضور رسانهها را مطلوب دانست و از پوشش صداو سیما و شبکه دو سیما تشکر کرد .

معاون فرهنگی بسیج مستضعفین استقبال مردم را هم پرشور برشمرد و گفت: اگر کار خوب و جذاب باشد و طرحهایی که بر روی جلدها است بتواند با بچهها ارتباط بگیرد، یقینا استقبال از این بهتر هم خواهد شد.

آزادی نفس تشکیل مجمع را کاری ارزنده دانست و اعلام کرد: اینگونه اجتماعات باعث هم افزایی است و نمایشگاه هم فرصتی برای معرفی محصولات این گروههاست.

وی اضافه کرد: بسیج یک دستگاه فرهنگی بزرگ است و شبکه وسیع کشوری دارد. اگر مجمع تولید کنندگان و توزیع کنندگان نوشت افزار ایرانی اسلامی بتواند کارهای خود را قابل ارائه در فضای مجازی ارائه کند، در سایتها و شبکههای خبری خودمان تبلیغ خواهیم کرد.

وی ضمن اعلام این مطلب که حتما در اردوی راهیان نور از این محصولات استفاده خواهیم کرد، گفت: ما هدیه فرهنگی را به نمایشگاه فرهنگی تبدیل کردهایم  و میتوان این محصولات را به تمام جوانان و نوجوانانی که از سراسر کشور در راهیان نور شرکت میکنند، عرضه کرد.

آزادی در پاسخ به این سوال که از کدام ایده بیشتر استقبال کردید، گفت: امسال از شخصیتهای کارتونی که بچهها علاقه دارند بیشتر استفاده شده بود که میتواند جای شخصیتهای خارجی را بگیرد.

وی در پایان تصریح کرد: ورود شرکتهای بخش خصوصی و موسسات مردم نهاد به این عرصه را به فال نیک میگیریم.

مجمع ورود خوبی به نوشت افزار پیدا کرده است

همچنین «علیرضا حاجیانزاده» مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ظهر امروز ضمن بازدید از دومین نمایشگاه ایران نوشت از عرضه محصولات بخش های مختلف دولتی و خصوصی ابراز رضایت کرد.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با قدردانی از مجمع تولیدکنندگان و مصرف کنندگان نوشت افزار اسلامی ایرانی جهت برپایی این نمایشگاه افزود :  وقتی فعالان این عرصه را به صورت یک جا مشاهده می کنیم ، احساس خوشی به دست می دهد . دستگاه های مختلف چند سالی است که با نگاه جمهوری اسلامی به صورت ویژه به ارائه و ترویج فرهنگ دینی در نوشت افزارها پرداخته اند و در این نمایشگاه همه با هم شرکت کرده اند ؛ این خود یک هویت مطلوبی را ایجاد می کند.

حاجیان زاده اضافه کرد : در این گردهمایی حتی تولیدکنندگان و توزیع کنندگان از استان ها و شهرستان ها هم به صورت بومی در حال ارائه محصول هستند.

وی با اعلام این مطلب که مجمع پیش قدم شده است و این فعالیت را به خوبی به دست گرفته است ، گفت : خیلی مناسب است که در حوزه های مختلف همفکری شود و آشنایی تولیدی ها با یکدیگر ، تبادل نظر و تقسیم کار صورت بگیرد."

علیرضا حاجیانزاده با اشاره به این که باید از مدل های مختلف در خلق چهره ها استفاده کرد ، افزود :  باید به تفاوت های فردی در بین کودکان و نوجوانان توجه کرد و طراحی هایی به صورت فانتزی یا انیمیشنی ، مفهومی و اسلیمی را که علاقه دارند ، ارائه کرد.

وی تصریح کرد : امسال در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  سعی کردیم به طرح های مفهومی بپردازیم و از میراث فرهنگی کشور در فرش ، سفال ، کاشی کاری و مینیاتور برگرفته از  فرهنگ اسلامی ایرانی بهره ببریم که در سال های بعد سعی در ارتقای آن خواهیم داشت.

حاجیان زاده گفت : علیرغم بالا بودن قیمت کاغذ ، چاپ و طراحی ، کانون قیمت تمام شده را برای محصولات خود اعلام کرده است و هیچ درآمدی از این طریق پیش بینی نکرده است ؛ در صددیم تا تسهیلاتی تامین کنیم تا بتوانیم این آثار را با قیمت های پایین تر به روستاها و شهرهای دیگر ارائه کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار