انتظاری در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

بررسی پیوست فرهنگی نسل سوم ارتباطات و بالاتر در آینده نزدیک

دبیر شورای عالی فضای مجازی بررسی پیوست فرهنگی نسل سوم ارتباطات و بالاتر را دستور کار آینده این شورا مطرح کرد.
کد خبر: ۲۶۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۶ - 01September 2014

بررسی پیوست فرهنگی نسل سوم ارتباطات و بالاتر در آینده نزدیک

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دفاع مقدس، محمدحسن انتظاری در حاشیه مراسم اختتامیه جشنواره رسانههای دیجیتال رضوی اظهار داشت: روال تشکیل جلسات شورای عالی فضای مجازی به صورت یکبار در ماه است.

وی همچنین در خصوص سیاست این شورا در مورد اینترنت پرسرعت و نظر یکی از مراجع تقلید در این زمینه گفت: صحبتهای ایشان تکذیب نشد اما فضای مجازی ابعاد مختلفی از جمله مقررات، فرهنگی، بحثهای زیرساختی و دسترسی دارد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی همچنین گفت: در بحث اینترنت پرسرعت ابعاد مقرراتی و فرهنگی وجود دارد و قطعا باید نیاز کاربران رفع شود.

انتظاری همچنین گفت: مجوزهای نسل سوم ارتباطات باید از طریق شورای عالی فضای مجازی صادر شود اما به دلیل اینکه در زمان فعالیت رایتل اوایل کار شورای عالی بود برای کار مشکل ایجاد کند یک راهحل موقتی ارائه شود.

وی با اشاره به اینکه برای انجام این اقدامات پیوست فرهنگی نیاز است گفت: روال کار به این صورت است که پیوست فرهنگی باید به تصویب شورای عالی فضای مجازی برسد. پیوست فرهنگی نسل سوم ارتباطات و بالاتر چندین ماه در کمیسیون ارتقای محتوای مرکز ملی فضای مجازی با حضور دستگاههای متعدد از جنبههای گوناگون سنجیده و نظرات به هم نزدیک شد. این پیوست تهیه شده و در دستور کار جلسه آینده فضای مجازی است و ما به آن خوشبین هستیم.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به اهمیت فضای مجازی افزود: اهمیت فضای مجازی در حدی است که شورایی در حد 3 شورای عالی مهم کشور  برای آن در نظر گرفته شده است.

انتظاری در پایان در خصوص جشنواره رسانههای دیجیتال رضوی گفت: بحث محتوا در کشور ضعیف است اما باید قدر هر حرکت کوچک در این زمینه را بدانیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها