معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در جمع خبرنگاران:

مشکل طرح افزایش مرخصی زایمان کمبود اعتبارات است

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: طرح افزایش مرخصی زایمان معطل تخصیص اعتبارات است و تلاش می‌کنیم از اعتبارات سیاست‌های کلی افزایش جمعیت استفاده کنیم.
کد خبر: ۲۶۷۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۵ - 01September 2014

مشکل طرح افزایش مرخصی زایمان کمبود اعتبارات است

به گزارش گروه اجتماعی خبرگاری دفاع پرس، شهیندخت ملاوردی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در حاشیه دوره آموزشی توجیهی کارشناس مسئولان امور زنان آموزش و پرورش استانها که امروز در باشگاه فرهنگیان برگزار شد، در خصوص طرح افزایش مرخصی زایمان اظهار داشت: این طرح معطل تخصیص اعتبارات است و تلاش میکنیم در قالب سیاستهای کلی جمعیت و از اعتبارات آن استفاده کنیم.

وی ادامه داد: این طرح کلی و برای زنان شاغل است و خدمات درمانی آن را اجرا میکند و فقط بیمه تأمین اجتماعی و آموزش و پرورش، آن را هنوز اجرا نکرده است.

ملاوردی افزود: پس از مکاتبه ،این طرح به کمیسیون اجتماعی دولت فرستاده شد و کمیسیونی تخصصی تشکیل شد و به این نتیجه رسیدند که نیاز به مصوبه جدید نداریم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده یادآور شد: از طرفی سازمان تأمین اجتماعی مکرر اعلام میکرد که چند صد میلیارد هزینه دارد و این باعث شد زمینه برای اجرای آن سختتر شود و دبیر هیأت دولت با معاونت توسعه مدیریت مکاتبه کرد و گفت نیاز به مکاتبه جدید نیست و اعتبار لازم تخصیص داده شود.

ملاوردی خاطر نشان کرد: ما در آستانه هفته زن این را اعلام کردیم که دستور داده شده است و بعد جلساتی تشکیل شد و معاونت حقوقی نیز نماینده خود را فرستاد و در آنجا به جای تخصیص اعتبار نوشته شد دستگاههای اجرایی میتوانند از محل اعتبارات خود مابهالتفاوت ۶ تا 9 ماه را بپردازند.

وی ادامه داد: حال اگر میتوانستند که این کار را تا به حال میکردند و نظر آن جمع این بود که کارفرمایان نیز با توافق با کارگر و مستخدم و کارمند خودشان این کار را انجام دهند که این محال است که کارفرمای بخش خصوصی این کار را انجام دهد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده خاطر نشان کرد: ما مستأصل به سیاستهای جمعیتی پناه آوردیم و یک بندی را در آنجا پیدا کردیم که اشاره به این بحث دارد و اینکه منابع توسعه انسانی و مدیریت ریاست جمهوری با معاونت امور زنان و خانواده باید در افزایش جمعیت و نرخ باروری همکاری داشته باشد و تلاش میکنیم از اعتباراتی که برای این بند قرار است، اختصاص پیدا کند در مورد افزایش مرخص زایمان به اجرا در آید.

انتهای پیام

نظر شما
پربیننده ها