اجمالی/رئیس جمهور در نشست خبری:

هیچ برنامه ای برای همکاری با آمریکا درمبارزه با تروریسم نداریم/فعلا قصد سفر به عربستان ندارم

روحانی گفت: هیچ برنامه ای برای همکاری با آمریکا در بحث مبارزه با تروریسم نداریم.
کد خبر: ۲۶۵۰۶
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۴ - 30August 2014

هیچ برنامه ای برای همکاری با آمریکا درمبارزه با تروریسم نداریم/فعلا قصد سفر به عربستان ندارم

به گزارش خبرنگار حوزه دولت دفاع پرس، حجتالاسلام و المسلمین روحانی در چهارمین نشست خبری خود که با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی و عصر امروز شنبه برگزار شد، با تبریک میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) و امام رضا (ع) و همچنین گرامیداشت هفته دولت و سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر و سایر دولتمردان شهید گفت: دولت در سالی که گذشت در زمینههای مختلف قدمهایی که برداشته در مقاطع گوناگون برای مردم تشریح و آنها را توضیح داده است.

وی درخصوص مسائل اقتصادی اظهار داشت: دولت در طول یک سال گذشته موفق شده تورم را مهار و به وعدهای که به مردم داده بوده به نوعی پاسخ دهد.

رئیس جمهور یادآورشد: قرار بود تا پایان امسال تورم 12 ماهه را به 25 درصد برسانیم و امروز آخرین آمار تورم 23/2 را نشان می دهد، ضمن اینکه تا پایان سال تورم کمتر از 20 درصد خواهد بود.

روحانی با اشاره به اینکه دولت درصدد است که کاهش تورم را در سالهای بعد هم ادامه دهد، تاکید کرد: در سالهای بعد نیز شاهد یک رقمی شدن تورم خواهیم بود و اگر این کار عملیاتی شود برای اولین بار است که بعد از 40 سال تورم کشور یک رقمی شده است.

وی ادامه داد: تلاش بر این بوده که در سال 92 از رشد منفی کاسته شود. در سال 91 رشد منفی 7.6 درصد بوده و در حالی که، رشد منفی سال 92 به 1.1 رسید. این آمار با آمار مرکز آمار تفاوت کوچکی دارد.

رئیس جمهور با بیان اینکه در سال جاری تمام تلاش ما این است که رشد مثبت داشته باشیم، گفت: پیش بینیها هم بر این مبنا است که از رکود بکاهیم و وارد رونق شویم. دولت دراین زمینه برنامه ریزیهایی داشته است.

روحانی برطرف کردن بیکاری و ایجاد اشتغال زایی را از دغدغههای دولت دانست و تاکید کرد: برنامههایی که داریم و امیدواریم بتوانیم از رکود عبور کنیم تا کشور شاهد رشد اقتصادی باشد، با رشد اقتصادی معضل اشتغال هم حل میشود. معضل اشتغال جدی است و بیکاری زیاد است. امیدواریم با بسته که پیش بینی کردهایم بتوانیم برای اشتغال کاری کنیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا امسال به مکه مشرف خواهید شد؟ ابراز داشت: تصمیمی برای زیارت خانه خدا و مسجدالحرام  ندارم؛ گرچه همیشه مشتاق زیارت خانه خدا و حرم پیامبر هستم.

رئیس جمهور در خصوص عمل به بیانات رهبری در عدم به کارگیری عوامل فتنه در دولت گفت: دولت برای تمام بیانات رهبری برنامه زیری خواهد کرد و احترام خواهد گذاشت و ما در چارچوب قانون عمل خواهیم کرد، وزرای محترم نیز به تمامی فرمایشات رهبری گوش می دهند.

روحانی در پاسخ به سوالی درباره احتمال همکاری ایران و آمریکا در مبارزه با تروریسم نیز تاکید کرد که هیچ برنامه ای برای همکاری با آمریکا در مبارزه با تروریسم نداریم.

در ادامه این نشست خبری خبرنگاری سوال خود را به بحث پهنای باند اینترنت اخصاص داد از رئیس جمهور پرسید که چه برنامه ای در این زمینه دارد که روحانی در پاسخ اظهار داشت: از راه های پیشرفت علمی، اینترنت پر سرعت است؛ اما تصمیمات در این زمینه در شورای عالی فضای مجازی اتخاذ می شود.

وی درباره تحریم های اخیر و رابطه آن با مذاکرات نیز تصریح کرد: تحریم های اخیر به اصل مذاکرات آسیب نمی زند، اما به اعتماد لطمه می زند.

رئیس جمهور در خصوص بحث استیضاح فرجی دانا نیز خاطر نشان کرد: استیضاح راه دولت را تغییر نمی دهد یعنی همان سفارشاتی را که به فرجی دانا داشتم را به وزیر بعدی نیز خواهم داشت.

روحانی ادامه داد: اینکه استیضاح برای مقابله با دولت باشد من چنین برداشتی ندارم ولی تصور ما این است که برخی از نمایندگان مجلس می خواستند از وزیر سوالاتی بپرسند که منجر به استیضاح شد و این استضاح نباید مقابله با دولت باشد ولی با تسلیم قانون هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار