امیر ولی‌وند در گفت‌وگو با دفاع پرس:

دانشگاه جنگ 3 رزمایش بزرگ در دوره دافوس برگزار می‌کند/ تبادل استاد با کشورهای هم‌پیمان

فرمانده دانشگاه جنگ از برگزاری 3 رزمایش در دوره 25 و 9 حرفه‌ای دانشجویان دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش خبر داد.
کد خبر: ۲۶۴۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۷ - 31August 2014

دانشگاه جنگ 3 رزمایش بزرگ در دوره دافوس برگزار می‌کند/ تبادل استاد با کشورهای هم‌پیمان

امیر سرتیپ دوم «حسین ولیوند» فرمانده دانشگاه جنگ در گفتوگو با خبرنگار گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس در خصوص چگونگی پذیرش دانشجو در این دانشگاه اظهار داشت: ارتش جمهوری اسلامی ایران هر سال نسبت به جذب دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد مدیریت دفاعی در گرایشهای مختلف اعم از زمینی پدافند هوایی، هوایی و دریایی جنگال و سایبر و پشتیبان و خدمات رزمی اقدام میکند که همزمان با کنکور سراسری ارشد دانشگاهها برگزار میشود و در ادامه نسبت به مصاحبه هم اقدام میکند.

وی در این رابطه افزود: تعداد قابل توجهی از نیروهای مسلح داوطلب شرکت در این دورهها (دافوس) بودند که پس از گذراندن مراحل مربوطه نهایتا 271 نفر برای دو دوره بیست و پنجم و نهم حرفهای انتخاب شدند که روز شنبه (دیروز) مراسم افتتاحیه آن برگزار شد.

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش با بیان اینکه علاوه افسران ارتش کشور از دیگر نیروهای مسلح همچون وزارت دفاع، نیروی انتظامی، نیز دانشجو گرفتهایم، تصریح کرد: همچنین در راستای تعامل با کشورهای دوست و همپیمان نیز تعدادی دانشجو را در این دورهها داریم.

امیر ولیوند با اشاره به اینکه افسران پذیرفته شده از امروز در کلاسهای دافوس مشغول تحصیل خواهند شد، افزود: این افراد پس از گذراندن دوره یک ساله دافوس که در آن به مسائل تئوری و عملیاتی خواهند پرداخت مدت شش ماه جهت کاروزی به یگانهای مختلف ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح اعزام میشوند.

 وی افزود: شرکتکنندگان در این دورهها برای دفاع از پایاننامههایشان شش ماه فرصت دارند در این مسیر دورههای خاصی را در اقصینقاط ایران اسلامی و برای محور شناسی، بررسی مناطق عملیاتی به منجیل اعزام میشوند.

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا با بیان اینکه در این دوره دافوس، 3 رزمایش بزرگ در دافوس برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: یکی از این 3 رزمایش، رزمایش بزرگی است که در منطقه عمومی نصرآباد اصفهان برگزار میکنیم و در نهایت وقتی که این افراد فارغالتحصیل شدند میتوانند در مشاغل سطح میانی و سطح بالای نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی ایفای نقش کنند.

امیر ولیوند گفت: ما برخی از دانشجویان خود را به کشورهای دوست و همپیمان اعزام میکنیم که در همین حوزه دفاعی و نظامی آموزشهای لازم را میبینند و بعد از طی این دورهها در دانشگاههای نظامی کشور خودشان بهعنوان استاد مشغول به انجام وظیفه میشوند، کما اینکه همین الان ما تعدادی از اساتید دانشگاههای نظامی این کشورها فارغالتحصیل و دانشآموخته دافوس ارتش هستند.

امیر ولیوند همچنین افزود: طبعا ما هم به برخی از این کشورها دانشجو اعزام میکنیم و هنگامی که این افراد به کشور برمیگردند میتوانند بهعنوان استاد در دانشگاهها مشغول انجام وظیفه شوند و این در واقع تعامل و انتقال تجربه بین دو کشور در حوزه دفاعی نظامی است.

وی با تاکید بر تعامل اساتید در میان کشورهای دوست و همپیمان خاطرنشان کرد: انشاءالله در آینده نهچندان دور با اجرای تفاهم تبادل استاد با برخی از این کشورهای دوست و همپیمان به این مهم هم دست پیدا کنیم.

فرمانده دانشگاه جنگ اظهار داشت: چون ما از تجربه هشت سال دفاع مقدس برخورداریم طبعا کشوری که  دارای ارتش و تجربه جنگ باشد وجههاش در میان کشورهایی که فاقد تجربه هستند خیلی بالاتر است، و ما از تجربه برخی از کشورها که در درگیریهای خاص منطقهای نقش داشتند در کلاسهای درسمان استفاده میبریم؛ ولی واقعیت این است که ما بیشتر بهره میرسانیم تا بهره بگیریم، آن هم به خاطر تجربه هشت سال دفاع مقدس است که در کارنامه داریم. در حال حاضر با کشورهای پاکستان، عمان و چند کشور دیگر هم ما الان تبادل دانشجو داریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار