رییس جمهور در جشنواره شهید رجایی:

باید تجاوزگران را سر جای خود بنشانیم

روحانی با تاکید بر اینکه این دولت با وجود و ادامه تحریم، کارها را پیش برده است، گفت که تحریم، ظلم و تجاوز به حقوق یک ملت است و باید جلوی آن بایستیم و تجاوزگران را سر جای خود بنشانیم.
کد خبر: ۲۶۴۵۵
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۵ - 30August 2014

باید تجاوزگران را سر جای خود بنشانیم

به گزارش دفاع پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، رییس جمهور روز شنبه در جشنواره شهید رجایی با بیان اینکه زندگی شهید رجایی سراسر رجا، امید، پاکی و فداکاری برای مردم بود، گفت: شهید رجایی به عنوان نخستوزیر، رییسجمهور و یک نماینده مجلس با رجایی مبارز تحت شکنجه در زندان تا رجایی به تعبیر امام(ره) به عنوان یک دستفروش در بازار هیچ تغییری نکرد.

حسن روحانی با تمجید از هنرمندی شهید باهنر در به انجام رساندن امور، در جمع دولتمردان گفت: مقصود از دولت، تنها هیأت دولت یا جمع ۲۰یا ۳۰نفرهای که هفتهای چند بار دور یک میز جمع میشوند و آییننامه تصویب میکنند و برنامه را مورد بررسی قرار داده و بر کشور نظارت میکنند، نیست، بلکه دولت یعنی همه کارکنان و همه آنها که برای اجرای برنامه دولت و مطالبات مردم به عنوان کارکنان این نظام تلاش و خدمت میکنند.

وی افزود: حتی دولت به معنای عام اختصاصی به دستگاه اجرایی ندارد، بلکه همه دستگاهها از قوه مقننه و قوه قضائیه تا نیروهای مسلح و همه آنهایی که در نهادهای عمومی غیردولتی تلاش میکنند، همه و همه در مجموع کارکنان دولت هستند.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: هر کاری در کشور انجام میگیرد نه کار رییس جمهور است نه وزرا و نه معاونین آن، بلکه کار متعلق به همه کارکنان دولت است. اگر قوه مقننه، دستگاه قضایی و نیروهای مسلح در کنار دولت نباشند، مگر میتوان خدمتی را به این مردم ارایه داد.

روحانی در بخش دیگر سخنانش با بیان اینکه افسران، سرداران و سربازان دیپلماسی کشور، در یکسال گذشته در حرکتی شبانه روزی کار بزرگی را انجام دادند، تأکید کرد: البته این عزیزان کار بزرگتر و بار بزرگتری پیش رو دارند که باید همه کمک و آنها را تشویق کنیم و از خدا توفیق آنها را بخواهیم که حمایت مردم و هدایت رهبری بهترین توشهای است که آنها را به نقطه مطلوب راهنمایی کند.

رییس شورای عالی امنیت ملی افزود: در راه مذاکرات، فرصت و وقت را تلف نخواهیم کرد و همه توان خود را در این راه بکار میگیریم این نه به آن معناست که از تحریم ترسیده یا میترسیم؛ این نه به آن معناست که با تحریم نمیتوانیم زندگی کنیم؛ این دولت با وجود و ادامه تحریم، کارها را پیش برده است، اما تحریم، ظلم و تجاوز به حقوق یک ملت است و باید جلوی آن بایستیم و تجاوزگران را سر جای خود بنشانیم.

رییس جمهور در ادامه ضرورت خدمت خالصانه به مردم را مورد تاکید قرار داد و گفت: این کشور متعلق به ملت ایران است و پول بیتالمال از آن ملت ایران بوده و زمانی می توانیم به وظیفه خود به درستی عمل کنیم که نه در زبان بلکه در عمل باور داشته باشیم که خادم ملت هستیم.

روحانی همچنین به معضل انرژی و اقدامات دولت در راستای بهبود شرایط موجود اشاره کرد و گفت: در موضوع انرژی از یک طرف فروش نفت کشورمان را تحریم کرده بودند و از طرف دیگر متأسفانه ظرفیتهای تولید پایین آمده بود و منابع مشترک ما را دیگران مورد بهرهبرداری قرار داده و ما صرفاً تماشا میکردیم، لذا لازم بود چند اقدام فوری انجام گیرد اولین مسأله این بود که بتوانیم نفت خود را سالم و حسابشده به فروش برسانیم نه اینکه فروش آن را به فردی واگذار کنیم و او نفت را بفروشد و در نهایت متوجه نشویم که پول نفت به کجا رفت.

روحانی اضافه کرد: دولت در زمینه افزایش ظرفیت در زمینه انرژی و برای بهرهبرداری از منابع مشترک سرمایهگذاریهای خوبی را انجام داده است.

رییس جمهور در ادامه با تأکید بر اینکه خدماتی که به مردم ارایه می شود باید با تعداد کارمندانمان متناسب باشد، گفت: آنچه مسلم است تعداد کارمندانمان با خدمات ارایه شده همخوانی ندارد و اندازه دولت با خدمت و نیاز جامعه متناسب نیست و باید در این زمینه تلاش کنیم.

روحانی تصریح کرد: خدمتی که به مردم میدهیم باید عادلانه باشد و در خدماتی که به مردم عرضه میشود هیچ تفاوتی بین مردم ایران وجود ندارد.

رییس جمهور گفت: باید دولت الکترونیک را جدی گرفته و تلاش کنیم ارتباط مردم با کارمندان به حداقل ممکن تقلیل پیدا کند و محیط اداری را سالمسازی کنیم تا بتوان خدمات درستی را به مردم ارایه کرد.

روحانی تصریح کرد: راه ما باید راه شهید رجایی و شهید باهنر و بالاتر از آن حکومت مولا علی(ع) باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها