مشروح/امیر اسماعیلی:

قصد داشتیم پهپاد "هرمس" اسرائیلی را سالم به زمین بنشانیم/ تست موفقیت‌آمیز باور 373

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با بیان اینکه شبکه یکپارچه پدافند هوایی از مدتها قبل بر روی پهپاد " هرمس " رژیم صهیونیستی کار کرده بود و احتمال نفوذ آنرا به داخل کشور می داد، گفت: قصد داشتیم این پهپاد اسرائیلی را سالم به زمین بنشانیم.
کد خبر: ۲۶۳۸۸
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۶ - 29August 2014

قصد داشتیم پهپاد

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر «فرزاد اسماعیلی» فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در گفتگوی تلویزیونی که دقایقی قبل در شبکه خبر بصورت زنده پخش شد با اشاره به اجرای عملیات منسجم سیستم پدافندی نیروهای مسلح کشور اظهار داشت: پهپاد جاسوسی رژیم صهیونیستی در ارتفاع 3700 متری معادل 12500 پا تنها با شلیک یک موشک از سامانه پدافندی کشور منهدم شد.

وی با اشاره به اجرای این عملیات منحصربفرد هماهنگی میان سیستم پدافندی، ارتش، سازمان هوا و فضای سپاه و سازمان هواپیمایی کشور را مورد ستایش قرار داده و تصریح کرد: قصد ما این بود که پهپاد جاسوسی رژیم صهیونیستی را همچون آر کیو 170 سالم به زمین بنشانیم، لذا مدت 41 دقیقه در حال رهگیری و رصد آن بودیم و در همان زمان و موقعیت خاص که مدنظرمان بود آنرا با شلیک یک موشک منهدم کردیم.

امیر اسماعیلی با تاکید بر اینکه شبکه یکپارچه پدافند هوایی از مدتها قبل بر روی این نوع پهپاد رژیم صهیونیستی کار کرده بود و احتمال نفوذ آنرا به داخل کشور می داد گفت: اگر این پهپاد جاسوسی را در همان دقایق اولیه مورد اصابت قرار می دادیم امکان دست یابی به لاشه و اطلاعات دوربین آنرا از دست می دادیم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با بیان اینکه سازمان ایکائو فضای ایران اسلامی را یکی از امن ترین فضاهای منطقه عنوان کرده افزود: با توجه به اینکه پروازهای امروز کشور ما 3 برابر گذشته است انسجام و دقت عمل سیستم های پدافندی نیروهای مسلح کشور قابل قبول ارزیابی می شود.

وی افزود: امروز با افتخار می گوییم که هیچ گلوگاهی در راستای سامانههای تحقیقاتی و راداری چه در حوزه پدافندی ارتش و چه در سازمان هوا و فضای سپاه وجود ندارد و هیچ پهپاد جاسوسی و رادار گریزی توانایی عبور از چشمان یگانهای پدافندی کشور ما را ندارند.

امیر اسماعیلی با بیان اینکه اشراف اطلاعاتی پدافند هوایی نیروهای مسلح هر مسئله مبهم و مجهولی را معلوم می کند اضافه کرد: 8 کریدور هوایی در منطقه ورود این پهپاد جاسوسی داشتیم که بطور کامل تحرکات این پهپاد رادار گریز را در همان دقایق اولیه مورد بررسی و رهگیری قرار دادند.

وی تاکید کرد: پهپاد "هرمس" مجهز به دو دوربین جاسوسی و مجهز به سیستم رادارگریز بوده که در کوتاه ترین فاصله زمانی رصد شده و در زمان مورد نظر منهدم شد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با اشاره به سامانه های جدیدی که در 31 شهریور ماه از آنها رونمایی خواهد شد افزود: پهپاد کرار4، موشک غدیر، موشک کروز دریایی نصر بصیر و پهپاد مهاجر 4 از دستاوردهای نیروهای مسلح کشور هستند که بزودی در سی یک شهریور ماه همزمان با هفته دفاع مقدس از آنها رونمایی خواهد شد.

وی همچنین از اولین شلیک موفقیتآمیز باور 373 خبر داد و گفت: امروز در نقطهای قرار داریم که اگر یک سامانه موشکی برد بلند یکی از کشورها را به من بگویند که بدون دغدغه به شما تحویل میدهیم بنده عرض میکنم که من سامانه موشکی باور 373 تولید داخل را که اولین شلیک موفقیتآمیز خود را داشته از آن بهتر میدانم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) افزود: ما در طراحی و تولید این سامانه از هیچ کشوری کمک نگرفتهایم و باور 373 و همچنین سامانه موشکی برد متوسط راهبردی سپاه پاسداران به نام سوم خرداد که به تازگی نیز تست شده از سامانه مشابه خارجی بهتر میدانیم که این دستاوردها محصول همکاری و هماهنگی نیروهای مسلح، صنعت دفاعی و دانشگاهها است.

وی با تاکید بر اینکه هر کشوری که بدنبال جاسوسی و کسب اطلاعات از کشور دیگر است در واقع از بهترین و کارآمد ترین تکنولوژی خود در این رابطه استفاده می کند، اظهار کرد: قطعا رژیم صهیونیستی از مدرن ترین پهپاد خود برای نفوذ به فضای کشور استفاده کرده است و این توانمندی جهموری اسلامی را می رساند که توانسته مدرن ترین پهپاد اسرائیلی را منهدم کند.

امیر اسماعیلی در این رابطه افزود: همانگونه که به لحاظ دیپلماتیک پاسخ این تجاوز به رژیم صهیونیستی داده شد به لحاظ نظامی هم پاسخ قاطعی به این تجاوز داده می شود.

وی با بیان اینکه از پتانسیل بسیج در شبکه پدافندی کشور استفاده خواهد شد، بر لزوم استفاده از ظرفیتهای موجود و نیروی انسانی مومن و کارآمد این نهاد مردمی در یگانهای پدافندی کشور تاکید کرد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) گفت: بخشی از سامانه های پدافندی کشور همچون کرار راهبردی هستند و برای این تولید شدند که قبل از رسیدن عنصر متجاوز به نقطه آسیب پذیری آنرا منهدم کنند.

وی افزود: تمامی پهپادهای جمهوری اسلامی ایران با توجه به دکترین دفاعی کشور خاصیت تدافعی داشته و از آنها نیز در ماموریتهای مقابله با پهپادهای متجاوز نیز استفاده می شود.

امیر اسماعیلی با اشاره به اینکه در حال حاضر 3700 نقطه پدافندی در کشور داریم افزود: می خواهیم در کنار هر نقطه مهم و استراتژیک کشور همچون سدها، تاسیسات، پالایشگاهها، و.... یک سامانه پدافندی داشته باشیم تا دشمن قدرت نزدیک شدن به منافع حیاتی کشور را نداشته باشد.

وی همچنین با بیان اینکه ما خود را با کشورهای منطقه و فرامنطقهای قیاس نمیکنیم تصریح کرد: ما کشوری هستیم که روز به روز تحریم و تهدید میشویم و این تهدید نه برای اینکه ما مراکز هستهای داریم بلکه با اسلامی بودن کشور ما ارتباط دارد، لذا همواره تا زمانی که اسلام در کشور ما ریشه دارد خودمان را برای هر نوع تهدیدی آماده نگه خواهیم داشت.

انتهای پیام /

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار