حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

تذکرات رهبری منشور جامع اخلاقی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی است

خطیب موقت نماز جمعه امروز تهران تذکرات رهبری را منشور جامع اخلاقی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی دانست و گفت: از مواضع شفاف و روشن دولت در خصوص مسائل منطقه تقدیر می کنیم. دولتی که نتواند خود را با تذکرات رهبری تطبیق دهد، ورشکسته است.
کد خبر: ۲۶۳۸۵
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۶ - 29August 2014

تذکرات رهبری منشور جامع اخلاقی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی است

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، حجتالاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبههای نماز جمعه این هفته ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه معصومه (س)، دهه کرامت و همچنین هفته دولت اظهار داشت: امام خمینی (ره) درباره شهید رجایی میفرمایند که دستفروشی و ریاست جمهوری برای ایشان تفاوتی نداشت، ریاست جمهوری غروری برای وی به وجود نیاورد و وی خدمتگزاری بیادعا و بدون غرور بود و ای کاش همه رؤسای جمهور ما به این مرتبه برسند که نائب امام زمان درباره آنان اینگونه سخن بگوید.

وی در ادامه تصریح کرد: شهادت شهیدان رجایی و باهنر این پیام را دارد که دولتها با امتیازات اخلاقی و ولایت مداری شعوری و عملی که در این دو شهید وجود داشت، خود را تطبیق دهند و قبل از آنکه صاحب منصب شوند خدمتگزاران بیادعای مردم باشند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنان خود اظهار داشت: جا دارد در این جا یک تقدیر و تشکر نسبت به کارهای شایستهای که دولت محترم انجام دادند بشود که در راس آن مواضع روشنی است که در مسائل منطقه در خصوص حماس، عراق، سوریه و زیادهخواهیهای نظام سلطه به آمریکا گرفتند.

حجتالاسلام صدیقی در ادامه افزود: همچنین از وزیر بهداشت و از دولت محترم نسبت به طرح مبارک تامین سلامت تقدیر و تشکر میکنم.

وی با اشاره به تذکرات مقام معظم رهبری در دیدار اخیرشان با هیأت دولت گفت: این تذکرات منشور جامع اخلاقی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی بود و دولتی که چنین راهنمایی داشته باشد و نتواند خود را تطبیق دهد، ورشکسته است و به جایی نخواهد رسید.

خطیب نماز جمعه تهران رهنمودهای رهبر انقلاب به دولتمردان نسخه نجاتبخش خواند و افزود: ما در اواخر دولت قبل جزو منتقدان جدی بودیم ولی خدا را شاهد میگیریم که هیچ گاه حاضر به شکست دولت نبودهایم زیرا شکست دولت، شکست شخص نیست.

وی ادامه داد: برای ما افتخار نیست که دولتی بیاید و از رهبری انقلاب حکم انتصاب دریافت کند و پس از آن گرفتار تزلزل، سوءرفتار و مشکلات شود.

وی با بیان اینکه ما دوست داریم دولت اسلامی در تراز مکتب امیر المومنین و ائمه باشد، اظهار داشت: آرزوی ملت ما این است که کشور سرافراز ومشکلات آن حل شود.

صدیقی با تاکید بر لزوم خدمترسانی به دولت به اقشار کمدرآمد و متدین جامعه به عنوان اولویت اول دولت تصریح کرد: یکی از اساسیترین مسائلی که رهبر انقلاب مطرح کردند پرهیز از دوقطبی کردن جامعه است؛ فتنه یک رویداد خسارتبار،قانونشکن و اختلافافکن بود و از آثار شوم آن دوقطبی شدن جامعه است.

خطیب نماز جمعه تهران دوقطبی شدن جامعه را به ضرر جامعه دانست واظهار داشت:اینکه عدهای این طرفی باشند و عدهای آن طرفی از خسارتهای بزرگ است.

وی ادامه داد: دولت باید مانند دولت شهید رجایی بوده و 100 درصد مجری رهنمودهای رهبری در چارچوب قانون باشد. شما دیدید دولتی آمد که تفکرات اقتصادی غربی داشت ونتوانست جامعه را با خود همراه کرده و دوام بیاورد. پس از آن نیز دولتی با اندیشههای لیبرال دموکراسی سر کار آمد که به ارزشها بیاعتنا بود و مورد اقبال جامعه قرار نگرفت و در دوره قبل نیز دولتی آمد که قانونمدار نبود و قانونگریز بود.

صدیقی افزود: مهمترین وظیفه دولت خدمترسانی به مردم به جای پرداختن به حواشی سیاسی است.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر رعایت خطوط قرمز و فاصله گرفتن از اهل فتنه، تصریح کرد: مسئله استیضاح وزیر علوم پیام داشت و دولت باید پیام این استیضاح را دریافت کند.

وی ادامه داد: از ابتدا گفتیم دانشگاه باید علممدار باشد نه ستاد تبلیغاتی و باشگاه سیاسی برخی جریانات سیاسی پس باید وزیری بر سر کار بیاید که ولایتمدار بوده و مردم از سرنوشت فرزندان خود نگران نباشند.

صدیقی با بیان اینکه مردم انتظار دارند دولت قدمهای جدی را در راستای رونق اقتصادی، تولید و رونق علمی بردارد، اظهار داشت: افت دو درجه علمی ایران در شأن دولت نیست وامیدوارم وزیری انتخاب شود که رونق علمی راتقویت کند.

وی با اشاره به تحولات اخیر عراق تصریح کرد: همه باید برای شیعیان در محاصره عراق دعا کنیم و امیدواریم با حمایتهای معنوی مردم و تشکیل ارکان دولت عراق، این کشور از بنبست خارج شود.

خطیب نماز جمعه تهران همچنین با اشاره به شکست رژیم صهیونیستی از مقاومت در غزه اظهار داشت: این مسئله معجزه مقاومت است.

صدیقی در پایان تحولات اخیر یمن را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: امیدواریم در یمن اتفاقاتی رخ دهد که برکات جدیدی را برای مردم به همراه داشته باشد.
 

نظر شما
پربیننده ها