محمدرضا شرف‌الدین:

پای تعهدات‌مان درباره پروژه شهید همت هستیم/ «ابراهیم در آتش» مثل خود دفاع مقدس است

مدیرعامل انجمن سینمای دفاع مقدس گفت: می‌خواهیم پروژه شهید همت به خوبی پیش برود، مطمئن هستیم یکی از کارهای ماندگار سینمای دفاع مقدس خواهد بود و پای تعهدات‌مان درباره این فیلم هستیم.
کد خبر: ۲۶۳۸۲
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۴ - 29August 2014

پای تعهدات‌مان درباره پروژه شهید همت هستیم/ «ابراهیم در آتش» مثل خود دفاع مقدس است

به گزارش دفاع پرس، محمدرضا شرفالدین در گفتوگو با فارس،  درخصوص آخرین وضعیت پروژه فاخر شهید همت گفت: میخواهیم این کار به خوبی پیش برود، به مرحله عمل برسد و مطمئن هستیم که یکی از کارهای ماندگار سینمای دفاع مقدس پروژه سینمایی «ابراهیم در آتش» خواهد بود.

وی افزود: از آنجایی که این تیم به عملیات بیتالمقدس میپردازد و ساختار، داستان، گستردگی موضوع و عمق مفاهیم مورد طرح یکی از آثار ملی در عرصه سینما به حساب میآید ساخت این فیلم دستکمی از خود عرصه دفاع مقدس ندارد و مشکلات گوناگونی که در عملیاتهای دفاع مقدس دیده یا شنیدهایم امروز سر راه این پروژه شاهد هستیم.

مدیرعامل انجمن سینمای دفاع مقدس ادامه داد: سختی اجرا هماهنگیهای لازم، مطالعه درباره موضوعات گوناگون در ساختار و تجربههای نوین در تولید این فیلم ما را یاد دفاع مقدس میاندازد که همین موضوعات را در عرصه 8 سال دفاع مقدس نیز شاهد بودیم.

شرفالدین با تاکید بر حمایت از رضا میرکریمی به عنوان کارگردان پروژه شهید همت اظهار داشت: ما به آقای میرکریمی به لحاظ تواناییهای ذاتی، تجربههای موفق و مختلف، توان مدیریت و سطح ارتباطات اعتماد کامل داریم و او را فردی شایسته برای انجام این پروژه ملی میدانیم.

مدیرعامل انجمن سینمای دفاع مقدس ادامه داد: تولید این فیلم نیاز به زیرساختهای مهمی دارد که نه فقط برای این فیلم بلکه نیاز سینمای ایران در این مقطع است. زیرساختهایی که باید زودتر از این برای صنعت سینمای خود فراهم میکردیم و یکی از مهمترین دلایل عقب افتادن سینمای ایران روند پرشتاب سینمای جهان، عدم وجود زیرساختهای مناسب و به روز در عرصه میدانی تولید و توزیع فیلم در ایران است که ما مجبوریم امروز برای تولید اینگونه آثار (پروژه ابراهیم در آتش) جبران مافات کنیم.

وی ادامه داد: این اثر در قوارههای تولید صنعتی سینماهای ایران تولید خواهد شد و لذا باید زیرساختها، امکانات فنی، علمی و تخصصی آن فراهم شود لذا همزمان با نگارش، اصلاح و اصول فیلمنامه این اثر کار تحقیقات و پژوهش در زمینه تولید نیازها و چالشها و امکانات در حال انجام است.

در بعضی موارد که به نظر میرسد بعضی تخصصها در ایران وجود دارد هم این تخصصها به روز نیست و ما مجبوریم دانش آن را کسب کنیم.

مدیرعامل انجمن سینمای دفاع مقدس که سرمایهگذار اصلی تولید ابراهیم در آتش به حساب میآید در پاسخ به این سوال فارس که آیا با وجود مشکلات از تولید این فیلم ناامید شدهاید گفت: قطعا ناامیدی از ساحت دفاع مقدس به دور است، جوانان ما در مدیریتهای گوناگون کشور کارهای بزرگی را انجام دادهاند و در عرصههای خطیر گامهای موثری برداشتهاند که شاید روزی به عنوان یک ایدهآل دست نیافتنی در این کشور مطرح بود اما مفهوم مقاومت، استقامت و پایداری به ما آموخت که هیچچیز غیرممکن نیست و مردم ما شایستگی دست یافتن به قلههای بلند علم، فناوری و ابعاد گوناگون اصول پیشرفت را دارند و قطعا از سینما این اتفاق مبارک خواهد افتاد و احیای سینما در حوزه تمدن ایرانی-اسلامی در راه است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار