مشروح/ سردار سلامی:

آمریکایی‌ها دیگر قادر به آفرینش نظم در جهان نیستند

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: آمریکایی‌ها هرچه تلاش می‌کنند قدرت ما را تضعیف کنند، فضای بیشتری برای نفوذ ما می‌سازند. آن‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که هیچ معادله‌ای بدون ملاحظه ما قابل حل نیست و سرانجام دست التماس و تسلیم به سوی ما دراز می‌کنند.
کد خبر: ۲۶۱۷۸
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۸ - 26August 2014

آمریکایی‌ها دیگر قادر به آفرینش نظم در جهان نیستند

به گزارش خبرنگار گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه، در همایش روز قشر بسیج کارمندان که صبح امروز در سالن اجتماعات وزارت کشور برگزار شد با بیان اینکه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا امروز ما شاهد تحولات خارقالعادهای بودهایم، اظهار کرد: شکست دشمنان در جنگ هشت ساله در اوج نابرابریها، دفاع از دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی، حفظ استقلال حقیقی در فضایی پر از تهدید و توطئه، و ثبات قدم در عرصه نبردهای همه جانبه چه در حوزه نظامی و چه مقاومت اقتصادی و تهاجمات فرهنگی، باعث شده تا صفحات درخشانی در تاریخ ملت ایران ثبت شود.

وی افزود: این موضوع تراز و ارتفاع ملت ایران را در موقعیتی بینالمللی در میان قدرتهای بزرگ ثبت کرده است. امروز نگاه جهانی به ملت ایران، نگاهی بسیار رفیع، ستایش برانگیز، جذاب و دلنشین و همانند یک آرزو برای سایر ملتهاست.

سردار سلامی با اشاره به آزادگی، خوداتکایی، خودکفایی، پیشرفت، امنیت، رفاه و توسعه جمهوری اسلامی گفت: مهمترین عامل این موضع حاکم بودن روح تفکر انقلابی بسیجی است. این تفکر توانسته یک جنگ هشت ساله از سوی همه قدرتهای جهانی را با پیروزی به سرانجام رساند.

وی با بیان اینکه وسعت بزرگی هر ملت به وسعت آرزوهای آن ملت است، بیان کرد: هنر رهبران بزرگ انقلاب اسلامی، معماری این فضا در ذهن جامعه بوده است. معماری آرزوها، مهندسی تفکر جامعه برای فتح قلههای بزرگ و دسترسی به آرزوهای بلند است. این موارد نه فقط در میدان ذهن، که در میدان عمل به واقعیت رسیده است.

وی با بیان اینکه در محیط ذهن دشمنان چیزی جز نابودی انقلاب و نظامی اسلامی وجود نداشته است، گفت: سناریوهای عملیاتی دشمن در 36 سال برای شکست این ملت و توقف آن در زمان و حبس در جغرافیای درونی خود بوده است تا از شکلگیری یک الگو جلوگیری شود.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: دفاع 8 ساله یک جنگ جهانی و ائتلاف قدرتهای شرق و غرب آن روزگار بود. آنها آن زمان قادر بودند هر حادثه را مدیریت کنند، اما در جنگ هشتساله با شکست روبهرو شدند و این نشان دهنده اوج عظمت و نصرت الهی بود.

وی با اشاره به عدم موفقیت کشورهای عربی در مقابله با رژیم صهیونیستی گفت: برای اولینبار قدرت افسانهای شکست ناپذیری یک ارتش متکی به بزرگترین قدرت جهان، توسط حزبالله شکست خورد و این ارتش به نام انقلاب اسلامی وادار به فرار شد.

سردار سلامی خاطرنشان کرد: این تفکر بسیجی است که امروز در غزه شعله میکشد، در لبنان توفان به پا میکند و در سوریه قدرت آمریکا و متحدانش را خاموش میکند.

وی افزود: امروز رژیم صهیونیستی به تنها سرزمینی بدل شده است که تمام مناطق آن در دسترس آتش گلولههای همسایههایش قرار دارد.

جانشین فرمانده کل سپاه بیان کرد: امروز آثار محو این رژیم از صحنه جغرافیای سیاسی بیش از هر روزگار دیگری موجودیت این رژیم جعلی دیده میشود و محو آن قریبالوقوع است.

وی با بیان اینکه تفکر بسیجی یک تفکر سیال و پیروزی آفرین است، تصریح کرد: منحنی زوال قدرت آمریکا تحت تاثیر این تفکر به خوبی میتوان دید. آمریکاییها دیگر قادر به آفرینش نظم در جهان نیستند. هرچه سرمایه ـ همانند صدام و طالبان و گروههای تروریستی در سوریه و عراق ـ میاندوزند، خود مجبورند آن را متلاشی کنند.

سردار سلامی ادامه داد: آمریکاییها هرچه تلاش میکنند قدرت ما را تضعیف کنند، فضای بیشتری برای نفوذ ما میسازند. آنها به این نتیجه رسیدهاند که هیچ معادلهای بدون ملاحظه ما قابل حل نیست و سرانجام دست التماس و تسلیم به سوی ما دراز میکنند تا بتوانیم در تعامل با آنها برای حل مسائلشان قرار گیریم.

وی اظهار داشت: در ادبیات سیاسی مفهومی به نام نرخ تنزیل سیاسی وجود دارد. به این معنا که یک قدرت چقدر میتواند سایر اجزای خود را بهکار گیرد تا به منفعت سیاسی تبدیل شود. امروز تنزل در سطح قدرت آنها اتفاق افتاده است. هنوز برترین قدرت اقتصادی و نظامی هستند ولی قادر به تولید منفعت نیستند و این یعنی زوال!

سردار سلامی بیان کرد: آنها امروز به جای اینکه در مرکز تحولات باشند، در حاشیه هستند و به اراده آنان چیزی شکل نمیگیرد و تنها با حضور دیگران موثر هستند. اگر کرانه باختری مسلح شود، محو رژیم صهیونیستی به صورت خودکار اتفاق میافتد. چون آنان نه جغرافیا دارند و نه قدرت روانی قابل توجه. هرچه شعلههای آتش روی آنها زیاد میشود، موج مهارت معکوس نیز شدت بیشتری خواهد گرفت.

سردار سلامی با بیان اینکه مطمئن باشید پدیده شوم داعش که خشنترین و نفرتانگیزترین  تصویر را از اسلام نشان میدهند، مانند حباب روی آب نابود خواهد شد، بیان کرد: امروز در عراق دولتی ملی شکل گرفته و همه اقوام و مذاهب نقش متوازنی دارند. بنابراین داعش فاقد پشتوانه است. ضمنا حامیان داعش مجبور شدند این گروه را در انزوای سیاسی و به تدریج در انزوای تسلیحاتی قرار دهند. یعنی فضا برای رشد اینها مهیا نیست و آنها حداکثر میتوانند به سمت کشورهای حامی خود حرکت کنند.

وی افزود: ما از نهضت فلسطین، مسلمانان لبنان، مردم و نظام سوریه، یکپارچگی عراق و استقلال و آزادی انقلاب و نظام اسلامی دفاع میکنیم.

جانشین فرمانده کل سپاه تصریح کرد: در روزهای گذشته شاهد بودید که یک پرنده رادارگریز که پیشرفتهترین فناوریهای پنهانکاری را در همه اجزای آن بهکار گرفته شده است با سطح مقطع راداری اندک، به محض ورود به مرز در رصد و رهگیری سیستم پدافند هوایی ما بود تا سناریوی دشمن را کشف کنیم. ما پس از آن در موقعیت مناسب آن را شکار کردیم.

وی ادامه داد: این واقعه اگرچه از لحاظ تاکتیکی به ظاهر محدود است، ولی این موضوع پیامی راهبردی دفاعی به دشمن میدهد.

سردار سلامی با اشاره به تجاوز پهپاد جاسوسی رژیم صهیونیستی به حریم هوایی کشورمان اظهار داشت: ما به این تجاوز، پاسخ دیپلماتیک نخواهیم داد.

وی ادامه داد: ما در میدان پاسخ میدهیم و لزوماً واکنشهای خود را اعلام نمیکنیم.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه واکنش ما عملیاتی است و دشمنان آن را حس خواهند کرد، افزود: نظام ما مقتدر، توانمند و نافذ بوده و قادر است در هر سطحی، با هر دشمنی و در هر وسعتی مقابله لازم را انجام دهد.

سردار سلامی خاطرنشان کرد: تاریخ سالهای اخیر نشان داده که ما هرگز در مقابل دشمنان کوتاه نمیآییم و سطح اهدافمان را تنزل نمیدهیم.

نظر شما
پربیننده ها