آیت الله سید احمد خاتمی در مراسم تشییع پیکر دو شهید گمنام:

استقبال از پیکر شهیدان، همان لبیک به انقلاب اسلامی است

آیت الله سیداحمد خاتمی در مراسم تشییع پیکر دو شهید گمنام در تاکستان، گفت: این مردمی که این چنین از پیکر شهدای دفاع مقدس استقبال کرده‌اند بی تردید همواره پای انقلاب ایستاده‌اند و آمریکا بداند ملت عاشورایی با شعار هیهات من الذله ایستادگی می‌کند و زیر بار مذاکره و ارتباط با سلطه‌گری و زورگویی استکبار نمی‌رود.
کد خبر: ۲۵۷۹۲
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۷ - 22August 2014

استقبال از پیکر شهیدان، همان لبیک به انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرگزاری دفاع پرس، آیین تشییع دو شهید گمنام دفاع مقدس با حضور عزاداران تاکستان و مسئولان در این شهر همزمان با شهادت امام صادق (ع) برگزار شد.در این مراسم آیتالله سیداحمد خاتمی با تسلیت ایام شهادت امام صادق (ع) برخورد مناسب با همسایهها از زبان امام صادق (ع) را مورد اشاره قرار داد و گفت: تکریم مردم و اربابان رجوع در ارگانها و ادارات از مصادیق برخورد مناسب است به طوری که در سبک زندگی دینی همانگونه که برخورد با خداوند شایسته شناخته شده است نوع برخورد و ارتباط با مردم هم مورد ستایش قرار گرفته است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تفسیر داستان اویس قرنی و اسلام آوردن مادر این مسیحی تصریح کرد: امام صادق (ع) سبک زندگی مشخصی را بیان فرموده است بر همین اساس دو عنصر تولی و تبری در شیعه همواره باید وجود داشته باشد. شیعه حقیقی با دشمنان خداوند دشمن و با یاوران الهی نیز پیوند دارد.

وی بیان کرد: کسی نمیتواند امام صادق (ع) را دوست بدارد و در آن واحد دشمنان ایشان را نیز دوست داشته باشد که این همان تبری است. خطاب به امام صادق (ع) فرموده شد فلانی در قلب خویش هم با شما و هم با دشمنان شماست که امام شیعه در پاسخ فرمودند که آن شخص دروغ میگوید کسی که در یک زمان دو عشق را در سینه دارد شیعه نیست.

خاتمی با اشاره به استیضاح روز گذشته در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نکته برجسته استیضاح این بود که اکنون یک سال است کسانی درصددند فتنه را محدود به درگیریهای شخصی ریاست جمهوری جلوه دهند اما این استیضاح نشان داد هنوز نمایندگان ارزشمند ملت خط قرمزشان فتنه است و این ارزش بالایی دارد. یک سال است کسانی در جلسههای خویش میگویند فتنه را رها کنید که به برخی از آنها پستهای مهمی داده میشود که این با ولایتمداری سازگار نیست.

امام جمعه موقت شهر تهران، با اشاره به اینکه تأکید ولایت بر مرزبندی با فتنهگران است عنوان کرد: فتنهگرانی که بیش از 20 نفر را به شهادت رساندند، مسجد آتش زدند، تعداد زیادی را جانباز کردند، به عکس امام بیاحترامی کرده و رأی 40 میلیونی و حضور 80 درصدی ملت را به آتش کشیدند اینها مردود هستند، ولایتمداری به این معنی است که با فتنهگران مرز و حدود داشته باشیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: بنا بر فرموده امام صادق (ع) در سبک زندگی اسلامی با فتنهگران باید مرزبندی کرد فتنهگران به امام رحم نکردند بیتردید به شما هم رحم نمیکنند. این گروه حاصل عمر امام یعنی نظام و انقلاب اسلامی را درصدد بودند تا به آتش بکشند.

وی با اشاره به آشوبهای اوکراین در سالهای گذشته و سرنگونی دولت قانونی این کشور تصریح کرد: علت ناکامی آشوبگران در هشت ماه فتنه بیتردید همراهی مردم با رهبری امام خامنهای بود چنانچه مدعیان غرب و آمریکا درصدد بودند مدل اوکراین را در ایران 88 پیاده کنند. در 9 دی 88 یکپارچه ملت به صحنه آمدند که تنها یک شعار سراسری این روز در آن سال این بود که ملت فریاد برآورد این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده. فتنهگران آمدند تا سایه ولایت را بشکنند اما با فضل خدا خودشان شکسته شدند.

خاتمی با بیان اینکه ما مسئولان قدردان همین شعار حماسی مردم هستیم ادامه داد: نکته چهارم در سبک زندگی امام صادق (ع) این است که مؤمن حق ذلیل کردن خود را ندارد. به طور مثال در زندگی شخصی گفته شده که آب برای وضو و غسل ندارید و شخصی در برابر شما به ازای آب منت بار مینهد نباید آب را پذیرفت و از تیمم استفاده کرد که این همان زندگی عزتمندانه و حسینی است که در این شرایط شهادت در راه خدا عزت است.

خاتمی بیان کرد: سبک زندگی که امام صادق (ع) معرفی میکند سبک زندگی عزتمندانه است. امام صادق (ع) فرمود کسی که زیر سایه ذلت برود شیعه محسوب نمیشود ملت ما تا امروز زیر بار مذاکره و ارتباط با آمریکا نمیرود که مبنای این اصل هم همین روایت امام صادق (ع) است. آمریکا در ماجرای مذاکره در پی سلطه است که این بیتردید ذلت است و ملت عاشورایی با شعار هیهات من الذله ایستادگی میکند.

وی با بیان اینکه آمریکا امروز درصدد است با فشار ملت ایران را به زانو در آورد، گفت: پس از این ذلت ردای تسلیم شدن جمهوری اسلامی را در جهان به صدا در آورده و القا کند که عاقبت ایستادگی در برابر ابرقدرت شکست واقعی است که سیاسیون باید این نکته را دریافت کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آنهایی که دیروز، امروز و فرداها خواب ارتباط با آمریکا را میبینند باید بگوییم که خوابشان هرگز تعبیر نخواهد شد، گفت: شیعه، حسینی زندگی کرده و حسینیوار به دیدار خدا خواهد رفت همچنان که ملت ایران مقاومت را به غزه آموخت ملتی محاصره شده که از زمین و دریا امروز مورد تهاجم واقع شده است و تنها دو گروه مقاومت و حماس که نیروهای شبه نظامی محسوب میشوند مانند نیروهایی سر قامت برابر اسرائیل ایستادهاند. ملتی که مقاومت را به غزه آموخت این پیام را میدهد که موشکهای 80 کیلومتری امروز تلآاویو شما را تبدیل به شهر اشباح کرده است موشکهای هزار کیلومتری و بیش از هزار کیلومتری تلآویو تلتلتبالتلویو و حیفا را با خاک یکسان خواهد کرد.

خاتمی با تسلیت شب شهادت امام صادق (ع) در پایان با قدردانی از اجتماع عزاداران در استقبال از دو تن از شهدای گمنام خاطرنشان کرد: امروز شهرستان تاکستان معطر به عطر معنوی و ارزشمند شهیدان بود که مشاهده شد معابر و خیابانهای این شهر دلهای مشایعتکنندگان را کربلایی کرده بود این مردمی که این چنین از پیکرهای شهدای دفاع مقدس استقبال کردهاند بیتردید همواره پای انقلاب ایستادهاند اما در عاشورا نعلهای تازه را بر پیکرهای مطهر تاختند چنانچه حضرت زینب (س) تشخیص پیکر برادر برایش دشوار شد و فرمود آیا این پیکر برادرم حسین است که نشان میدهد فرهنگ عاشورا و صبر زینبی مایه عزتمندی نظام اسلامی است.

 

انتهای پیام

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار