خطبه دوم نماز جمعه تهران

آیت‌الله موحدی کرمانی: آمریکای ایستاده در برابر ایران، بازنده است/ دولت وزیر شایسته‌تر و قوی‌تری را به مجلس بفرستد

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه آمریکا چاره‌ای جز پذیرفتن پیشنهاد ایران ندارد، گفت: هر وقت آمریکا در مقابل مردم ایران و انقلاب ایران ایستاده باخته است.
کد خبر: ۲۵۷۹۱
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۷ - 22August 2014

آیت‌الله موحدی کرمانی: آمریکای ایستاده در برابر ایران، بازنده است/ دولت وزیر شایسته‌تر و قوی‌تری را به مجلس بفرستد

به گزارش خبرگزاری دفاع پرس، آیتالله محمدعلی موحدی کرمانی خطیب موقت تهران در خطبه دوم نماز عبادی ـ سیاسی جمعه این هفته تهران ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالروز شهادت حاج مهدی عراقی و شهادت 10 هزار شهید اصناف گفت: امروز سالروز آتش زدن مسجدالاقصی به دست صهیونیستها بود که این اتفاق 40 سال پیش رخ داد و این حادثه دلخراش رقم خورد.

وی افزود: 200 مسجد در غزه تخریب شدند، هزارو 200 مسجد تبدیل به میخانه و ... شده است. 10ها مسجد محل نگهداری حیوانات مبدل شده و تکفیریها بیش از 50 مسجد و مقبره ائمه معصومین (ع) را تخریب کردند.

خطیب موقت تهران در ادامه خطاب به آمریکا، غرب و 1+5 گفت: شما باید نصیحت و پیشنهاد ایران را بپذیرید، پیشنهاد ایران «برد-برد» است یعنی هم به نفع منطقه و هم به نفع غرب و هم به نفع ایران است و اگر این پیشنهاد را نپذیرند نتیجه برد و باخت میشود و آنچه که مهم است این است که چه کسی میبازد. هر وقت آمریکا در مقابل مردم ایران و انقلاب ایران ایستاده باخته است.

آیتالله موحدی کرمانی تصریح کرد: آمریکا تا توانست از شاه حمایت کرد اما نهایت شاه فراری شد و مردم ایران پیروز شدند و آمریکا باخت. آمریکا تا توانست از صدام حمایت کرد اما در نهایت ایران یک وجب از خاک خودش را از دست نداد و آمریکا باخت. آمریکا جنگ را در عراق راه انداخت تا حکومتی مطلوب خودش ایجاد کند اما به کوری چشمش حکومتی اسلامی به وجود آمد و باز هم آمریکا باخت.

وی خاطرنشان کرد: یک باخت اصلی که آمریکا و حامیانش داشتند این بود که روز به روز چهره آنها در جهان منفورتر شد و چهره کثیف خودشان را بیشتر نشان دادند و مردم این جانیان را بیشتر شناختند و بالاخره به خواست خدا میرود تا تنفر و انزجار روز به روز از آنها شدیدتر شود و مرگ بر آمریکا عالم را فرا گیرد.

موحدی کرمانی در ادامه در خطاب به دولت تأکید کرد: به دولت به خاطر حمایتی که مقام معظم رهبری از آنها داشتند تبریک میگوییم این حمایت نشانگر این است که رهبری نمیخواهند دولت تضعیف شود.

خطیب موقت تهران ادامه داد: رهبری با تأیید دولت این را هم اضافه کردند که هر دولتی نقاط ضعف، منفی یا مثبت دارد و این پیامی است که دولت نقاط ضعفش را بشناسد و آنها را تقویت کند و نباید به خاطر اینکه هر دولتی نقاط ضعفی دارد این موضوع را یک موضوع طبیعی بداند.

موحدی کرمانی با بیان اینکه یکی از نقاط ضعف تفسیر غلطی بود که از اعتدال شنیده شد، افزود: اعتدال به این معنی نیست که همه جا سازش و نرمش شود و باید به سر هر کسی حتی جانی دست کشید. اعتدال یعنی در جایی که باید محبت شود و هر جا نیاز به برخورد است برخورد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) برای اصلاح جامعه هم مرهم میگذاشتند بر روی زخم و گاهی هم مرض و میکروب را میسوزاندند، سوزاندن هم در جایی لازم است.

موحدی کرمانی اظهار داشت: دولت باید به خدماتی که رزمندگان و این گروه انقلابی و مبارز در جبههها داشتند توجه و تقدیر و تشکر کند و مقام آنها را بالا نگه دارد.

وی با بیان اینکه انتخاب شعار تدبیر و امید از طرف دولت بسیار انتخاب خوبی بود، افزود: به دولت با انتخاب این شعار تبریک میگویم اما باید بدانیم تدبیر یعنی چه؟ تدبیر یکی از سه عنصری است که امام صادق در باره عبودیت مطرح کردند. ما معتقدیم اسلام برای تمام برنامههایی که انسان را به سعادت میرساند تدبیری دارد.

موحدی کرمانی یادآور شد: تدبیر به عنوان یک شعار خوب مطرح شد پس باید سلیقههای شخصی را کنار گذاشت و فقط تدبیر الهی را در نظر گرفت یعنی آن چیزی را که خدا برای رسیدن به سعادت مشخص کرده،اعمال شود.

وی با اشاره به عدم رای اعتماد مجلس به وزیر علوم با بیان اینکه قطعا برای وزارت علوم یک وزیر دیگر معرفی میشود، گفت: دولت باید بداند چه نقاط ضعفی در وزیر وجود داشته است که باعث عدم رای اعتماد نمایندگان مجلس به آن شده است. پس فردی را معرفی کند این ضعفها را نداشته باشد و نقاط قوت بالایی داشته باشد.

موحدی کرمانی در ادامه با بیان اینکه اسلام در مورد بیتالمال تدبیر دارد، اظهار داشت: تدبیر در رابطه با بیتالمال را باید از امیرالمومنین (ع) یاد بگیریم. بیتالمال برای همه است و همه باید از کوچک و بزرگ، صغیر و کبیر،دانه درشت و دانه ریز، از بیتالمال استفاده کنند، مبادا قسمت عمدهای از بیتالمال برای دانه درشتها باشد و به دانهریزها چیزی نرسد.

 

انتهای پیام

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار