خطبه اول نماز جمعه تهران/

آیت الله موحدی کرمانی: مسئولان مواظب فساد حاکم در ادارات باشند/نبابد در تریبون دانشگاه‌ها به نظام اهانت شود

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر احترام به مؤمنین و حفظ و صیانت از انقلاب و نظام توسط مسئولین، گفت: متأسفانه می‌شنویم که در برخی از ادارات زیرمیزی حاکم است باید مسئولین نظارتی مراقب این فسادها باشند که شیوع آن دامن نظام را خواهد گرفت و یک هشدار هم به دانشگاه‌ها و مدارس بدهم که مواظب اهانت به نظام باشید.
کد خبر: ۲۵۷۸۸
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۴ - 22August 2014

آیت الله موحدی کرمانی: مسئولان مواظب فساد حاکم در ادارات باشند/نبابد در تریبون دانشگاه‌ها به نظام اهانت شود

به گزارش خبرگزاری دفاع پرس، آیتالله محمدعلی موحدی کرمانی خطیب موقت تهران در خطبه اول نماز عبادی-سیاسی جمعه این هفته تهران بهترین شیوه تقوا را سخن راست و عمل صادق دانست و اظهار داشت: بهترین شیوه تقوا آن است که انسان جزء صادقین باشد و سخن راست بگوید و در ادعایی که دارد و نیات قلبی خود صادق باشد.

آیتالله موحدی کرمانی ضمن تسلیت شهادت مظلومانه حضرت امام صادق(ع) به حضرت بقیةالله ادامه داد: از آنجایی که وجود مبارک رسولالله و ائمه تجسم قرآن است، آنچه در زندگی آنها میبینیم برنامههای عملی است و همه برگرفته از حقایق قرآن است.

خطیب موقت تهران با بیان اینکه در زندگی امام صادق(ع) درسها، ارشادات و راهنماییهای فراوانی وجود دارد، افزود: یکی از معروفترین برنامههای آموزنده امام صادق(ع) استفاده از فرصت است.

وی یادآور شد: زمانی که بنیامیه و بنیعباس درگیر جنگ با یکدیگر بودند امام صادق(ع) از این فرصت طلایی و فراغت استفاده کردند و چهار هزار شاگرد تربیت کردند؛ در این تربیت و تعلیم تمام ابعاد فقه از روزه و حج و زکات و جهاد و طهارت تبیین شد.

آیتالله موحدی کرمانی با بیان اینکه امام حسین(ع) با دادن خون خود اسلام را احیاء کردند تصریح کرد: امام باقر و امام صادق(ع) نیز اسلام ناب را با تعالیم ارزنده خود به جامعه اسلامی معرفی کردند و به بیان جمیع ابواب فقهی پرداختند.

امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: نکتهای که این بزرگواران بر آن اهتمام ویژهای داشتند بحث اخلاق بود. همان اخلاق اسلامی که رسولالله فرمودند بعثت من برای این است که اخلاق کریمه را در جامعه ایجاد کنم. وی عصاره دین و خلاصه کتب آسمانی را اخلاق عنوان کرد و در عین حال گفت: متأسفانه باید به این حقیقت تلخ اعتراف کنم که اخلاق در جامعه ما خیلی ضعیف شده است.

آیتالله موحدی کرمانی با بیان اینکه نباید به انسانها اهانت کرد و مؤمنان را سبک شمرد و نسبت به آنها بیاعتنا بود، گفت: من خصوصاً این تذکر را به مسئولان میدهم که خیلی حواسشان را در این زمینه جمع کنند.

خطیب موقت تهران با اشاره به فرمایش امام صادق(ع) که حرمت مؤمن نزد خدا احترامش از خانه کعبه هم بیشتر است، افزود: باید ببینیم در جامعه ما چقدر این اخلاق مراعات میشود و باید دقت کرد که در ادارات چقدر خوشبرخوردی و تواضع وجود دارد.

وی با بیان اینکه در ادارات کارمندان اجیر مردم و جامعه هستند و در قبال وظیفه خود از بیتالمال مبلغ میگیرند، یادآور شد: اگر در این زمینه به وظایفشان عمل نکنند این مبلغ شبههناک است و متأسفانه میشنویم که در برخی از ادارات زیر میزی حاکم است و این از بلیههایی است که اگر جامعه مبتلا شود نظام در معرض خطر خواهد بود.

آیتالله موحدی کرمانی با طرح این پرسش که مسئولان دانشگاهها، مدارس و معلمان چقدر اخلاق اسلامی را رعایت میکنند تصریح کرد: مبادا خدایناکرده سخنی که بوی اهانت به انقلاب و نظام دارد از آنها شنیده شود.

خطیب موقت تهران با اشاره به لزوم خوشخلقی و رأفت و همکاری در خانواده تأکید کرد: عقل با انسان غضبناک خداحافظی میکند بنابراین هم حکومت و هم مردم باید اصول اخلاق را مراعات کنند.

وی با تأکید بر اینکه حکومت باید دلسوز باشد و نصحیت کند و مشکلات جامعه را حل و فصل کند، گفت: اینها بعضی از وظایف حکومت است که الحمدالله مقام معظم رهبری بهترین برنامه را دارند و پیوسته تذکر میدهند و خطرات را بیان و وظایف را مشخص میکنند که خدا گوش شنوا عنایت کند.

آیتالله موجودی کرمانی با نهی کردن از دو صفت تنبلی و زودرنجی تصریح کرد: اگر بگویم بلایی که بر سر حکومت امام علی(ع) آمد به واسطه این دو صفت بود، گزاف نگفتهام؛ تنبلی امام حسن(ع) را خانهنشین کرد و امام حسین(ع) را به مقتل کشاند.

خطیب موقت تهران در پایان تأکید کرد: این دو صفت را مردم باید دقت کنند به ویژه اینکه مقام معظم رهبری در خصوص تنبلی و کسلی بیانات فراوانی دارند.


انتهای پیام

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار