توضیح دبیر شورای پروانه ساخت:

مشکل فیلم سینمایی «ژنرال» حل شدنی است

به گفته دبیر شورای پروانه ساخت ایرادهایی از سوی اعضای این شورا به فیلمنامه «ژنرال» به کارگردانی محمدحسین مهدویان وارد شده و پس از برطرف شدن آنها، منعی برای صدور پروانه ساخت وجود ندارد.
کد خبر: ۲۵۷۷۳
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۷ - 22August 2014

مشکل فیلم سینمایی «ژنرال» حل شدنی است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس طی روزهای گذشته خبری منتشر شد که فیلمنامه تازه محمد حسین مهدویان با عنوان «ژنرال» کارگردان فیلم مستند «آخرین روزهای زمستان» نتوانسته از سوی سازمان سینمایی پروانه ساخت دریافت کند و این فیلمساز برای ساخت اولین فیلم بلند خود با مشکل مواجه شده است.

با پیگیری های صورت گرفته توسط رسانه ها، عباس نادری دبیر شورای پروانه ساخت درباره فیلمنامه «ژنرال» به خبرنگار مهر گفت: واقعیت امر این است که این فیلمنامه هم همانند متن های دیگری که به دست ما رسید در شورا عنوان شد و پس از بررسی های متعدد، اعضای شورای پروانه ساخت ایرادهایی به فیلمنامه گرفتند.

وی ادامه داد: تعاملات ما با کارگردان این فیلم ادامه دارد و به طور قطع این فیلمنامه در شورای پروانه ساخت رد نشده است، اگر فیلمنامه ای در شورای  پروانه ساخت رد شود ما اعلام خواهیم کرد.

دبیر شورای پروانه ساخت عنوان کرد: با کارگردان این فیلمنامه در حال مذاکره هستیم و اگر ایرادهای متن مرتفع شود، قطعا مشکلی برای صدور پروانه ساخت وجود نخواهد داشت.

«ژنرال» عنوان اولین فیلم بلند محمد حسین مهدویان است که با نگاهی به دوران طاغوت ساخته میشود و روایتگر داستان زندگی یک ژنرال در جریان انقلاب اسلامی است.

فیلم مستند «آخرین روزهای زمستان» که کارگردانی اش بر عهده محمد حسین مهدویان بوده است، در جشنواره های داخلی مورد توجه قرار گرفت و این فیلم روایتگر بخشی از داستان زندگی شهید باقری یکی از سرداران هشت ساله جنگ در دوره دفاع مقدس است.

تصویربرداری مستند «آخرین روزهای زمستان» در لوکیشن ها و بناهای مربوط به جنگ انجام شده است.
 محمدحسین مهدویان چندی پیش برای ساخت اولین اثر سینمایی خود با نام «ژنرال» که نوشته او و ابراهیم امینی است به تهیه کنندگی سیدمحمد آوینی از شورای پروانه ساخت سازمان سینمایی درخواست مجوز کرده بود که هنوز موفق به دریافت مجوز تولید این فیلم نشده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار