سخنگوی اورژانس کشور خبر داد

36 مصدوم در زلزله صبح امروز ایلام/ ثبت 411 زلزله در این منطقه تاکنون/ استقرار اکیپ‌های بهداشتی در محل حادثه

سخنگوی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور از وقوع زلزله 4.3 ریشتری صبح امروز در موروری خبر داد و گفت: متاسفانه این حادثه 36 مصدوم بر جای گذاشت.
کد خبر: ۲۵۷۵۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۳ - 21August 2014

36 مصدوم در زلزله صبح امروز ایلام/ ثبت 411 زلزله در این منطقه تاکنون/ استقرار اکیپ‌های بهداشتی در محل حادثه

به گزارش دفاع پرس، "مجتبی خالدی" سخنگوی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کشور درباره وقوع زلزله 4.3 ریشتری صبح امروز در ایلام اظهار کرد: در حال حاضر هشت دستگاه آمبولانس و 2 دستگاه اتوبوس آمبولانس به همراه کادر درمانی در مورموری و آبدانان مستقر شده اند.

به گفته وی متاسفانه زلزله صبح امروز 36 مصدوم بر جای گذاشت که 35 نفر از آنها در محل درمان و یک مصدوم بلافاصله به بیمارستان اعزام شد.

ثبت411 زمین لرزه 

سخنگوی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کشور در ادامه اظهار کرد: طی سه روز گذشته تاکنون 411 زمین لرزه ثبت شده است که از این تعداد 44 زمین لرزه بالای 4 ریشتر و یک زمین لرزه بالای 6 ریشتر بوده است.

خالدی با اشاره به این مطلب که زلزله ایلام تا کنون 472 مصدوم بر جا گذاشته است، گفت: خوشبختانه تنها هفت مصدوم در بیمارستان بستری شده اند که از این تعداد 6 نفر در بیمارستان دزفول و یک نفر به بیمارستان ایلام منتقل شد.

وی با اشاره به این مطلب که اورژانس کشور بعد از زمین لرزه وضعیت بهداشتی را مورد بررسی قرار داده و در حال حاضر پنج اکیپ بهداشتی در محل زلزله مستقر هستند، خاطرنشان کرد: همچنین آمادگی درمان 100 درصدی در آبدانان، مورموری و دزفول وجود دارد.

آب به صورت بطری توزیع می شود
 
سخنگوی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کشور در خاتمه با بیان این که تاکنون هیچ بیماری روده ای بر اثر وضعیت بهداشت آب در ایلام شیوع پیدا نکرده است، اظهار کرد: وضعیت آب آشامیدنی روستاها بلافاصله مورد بررسی قرار گرفت و در حال حاضر آب های موجود در این روستاها سالم است. این در حالی است که در حال حاضر آب به صورت بطری توزیع می شود. همچنین سازمان بهزیستی در محل حضور دارد تا بحث بهداشت روان زلزله زدگان را مورد بررسی قرار دهد.
نظر شما
پربیننده ها