اولین سالگرد شهادت "هادی باغبانی" مستند ساز ایرانی در سوریه

حجت الاسلام پناهیان: نغمه‌های شوم غرب زدگی باید با خون شهدا پاک شود

حجت الاسلام پناهیان گفت: اگر فیلمی در دفاع از مظلوم ساخته و در آن جریان لیبرال دموکراسی محکوم نشود خیانت به شهدا است؛ نغمه‌های شوم غربزدگی باید با خون این شهدا پاک شود.
کد خبر: ۲۵۶۵۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۵ - 20August 2014

حجت الاسلام پناهیان: نغمه‌های شوم غرب زدگی باید با خون شهدا پاک شود

به گزارش خبرنگار فرهنگی دفاع پرس، مراسم اولین سالگرد شهادت "هادی باغبانی" مستند ساز ایرانی در سوریه، شب گذشته با حضورحجت السلام و المسلمین علی کریمیان، مدیرکل اتحادیه رادیو تلویزیون های اسلامی،حجتالاسلام علیرضا پناهیان نماینده ولی فقیه در دانشگاه هنر و خانواده شهید باغبانی در حوزه هنری برگزار شد.

این مراسم با تلاوت آیاتی از کلام الله قرآن مجید آغاز و سپس فیلمی کوتاه که از سوی مستند سازان «حقیقت» تولید و شهید باغبانی نیز در ساخت آن نقش داشته است، پخش شد؛

درادامه مراسم حجت السلام و المسلمین علی کریمیان، مدیرکل اتحادیه رادیو تلویزیون های اسلامی به جنایات وحشیانه تکفیری ها نسبت به مردم مظلوم سوریه اشاره کرد و اظهار داشت: شهید باغبانی برای ثبت مظلومیت مردمی به سوریه رفت که حتی در بین خود آن مردم هم واقعیت ها مطرح نشده بود و مردم کشورمان با خیلی از واقعیت های تلخ این کشور آشنایی نداشتند.  

کریمیان با بیان اینکه تکفیری ها با نام اسلام مردمان مظلوم سوریه را به شهادت رساندند، تصریح کرد: جریان های تکفیری به روستاهای سوریه هجوم و به نام اسلام مردان و زنان را قتل عام و آواره بیابان ها کردند؛ امروز شاهدیم واقعه تلخی کهاز سه سال پیش در سوریه آغاز شده اکنون به عراق، یمن، افغانستان، پاکستان و دیگر کشوها اسلامی نیز کشیده شده است.

وی در ادامه با طرح پرسشی مبنی براینکه واقعیت پشت صحنه این جنایت ها چیست؟ خاطرنشان کرد: در زمان آغاز بحران در سوریه در مدت کوتاه 20 روز پرونده سوریه به شورای امنیت برده شد و به خاطر وتویی که روسیه انجام داد بلافاصله به مجمع ارجاع و این موضوع به سرعت در اتحادیه عرب مطرح شد و توسط 80 کشور بیانیه ای بر ضد مردم سوریه و به عنوان دوستان سوریه امضاء شد.

مدیرکل اتحادیه رادیو تلویزیون های اسلامی ادامه داد: یک ماه گذشته در غزه جنایت های بسیاری از سوی رژیم صهیونیستی رخ داده و حدود 2 هزار نفر از مسلمانان شهید شده اند اما صدایی از کشورهای عربی بلند نمی شود.   

وی با تاکید بر تاثیر و نقش مهم رسانه ها در انتقال اخبار سوریه، افزود: رسانه ها توانستند در دنیا فضایی غبارآلود ایجاد کنند تا مسلمانان را درباره واقعیت ها به تردید بیاندازند؛ نبرد سوریه، نبرد رسانه ایی بود و به همین دلیل هم هادی باغبانی و همکاران و دوستانش به نبرد رسانه ای با استکبار رفتند.

کرمیان تنها سلاح شهید باغبانی را دوربین اش معرفی کرد و گفت:  دوربین شهید باغبانی بسیاری از واقعیت ها را برملا و ناگفته ها را بازگو کرد که این کار شهید باغبانی و حدود 30 شهید مستند ساز و خبرنگار دیگر در سوریه بود.

وی در ادامه در خصوص برگزاری مراسم شهید باغبانی اظهارکرد: این جلسه برای گرامیداشت یاد و خاطره شهید باغبانی است اما در واقع مراسمی برای تجلیل از مظلومانی است که هیچ کس آن ها را نمی بیند.

کریمیان در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: طی 3 سال گذشته در سوریه بیش از 50 مستند تولید شده و امیدوارم خداوند به ما توفیق بدهد که همیشه قدرشناس شهدای کشورمان باشیم.

در ادامه مراسم محمد مهدی سیار دو غزل را برای حاضران در سالن خواند و حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان، بعنوان سخنران بعدی با بیان اینکه اوایل انقلاب جریان نهضت آزادی به عنوان ستون پنجم دشمن شناخته میشد، گفت:  نهضت آزادی با حکم حضرت امام (ره) و توصیه بسیاری از آقایان این فرصت را پیدا کره بود که عملاً مملکت دست آنها باشد و باید بگویم بلایی  سر کشورما آوردند که پرونده آنها برای همیشه بسته شد.

وی افزود: نهضت آزادی تنها یک جریان سیاسی نبود بلکه یک تفکر وابسته به غرب بود که هنوز هم وجود دارد.

پناهیان با بیان اینکه چرا در اوایل انقلاب به این جریانات غرب زده ستون پنجم میگفتند را میتوان در فرمایشات امام مشاهده کرد، تصریح کرد: حضرت امام به طور کلی در صحیفه خود 11 مرتبه از کلمه لیبرال و لیبرالها استفاده کردند که 10 مرتبه از آن به چند ماه آخر عمرشان مربوط میشود و تمام دفعاتی که این کلمه را به کار بردند در کنار آن از کلمه منافقین هم استفاده کردند.

وی ادامه داد: در یکی از دفعاتی که کلمه منافقین را به کار بردند در راستای توضیح این کلمه میگویند همان منافقینی که سر پدری را سر سفره افطاری کنار زن و بچهاش گوش تا گوش میبرند و منظور از منافقین تروریستهایی خونریزی هستند که همین الان هم حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد: امام راحل به ما آموخت که لیبرالها و منافقین و تروریستها و تکفیریها یکی هستند و این تصور غلطی است که تکفیری بودن وحشیگری است اما غربزدگی وحشیگری نیست.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه هنر با بیان اینکه کسانی که 8 سال در مسندهای کلیدی کشور و قبل و بعد از آن نغمههای غربیگرایی سر میدادند خجالت نمیکشند؟ افزود: حضرت امام در ماههای پایانی عمرشان 10 مرتبه از کلمه منافقین در کنار لیبرالها استفاده کردند تا این حماقت را از ما برطرف کنند که لیبرالها از منافقین و جریان ددمنشانه جدا نیستند.

وی در ادامه گفت: اگر چنانچه فیلمی در دفاع از مظلوم ساخته و در آن جریان لیبرال دموکراسی محکوم نشود خیانت به شهدا است؛ نغمههای شوم غربزدگی باید با خون این شهدا پاک شود.

پناهیان نفوذ لیبرال را در داخل کشور محکوم کرد و ادامه داد:  اگر میبینید جوانان در اوج مظلومیت به دست تکفیریها کشته میشوندشک نکنید به دلیل نفوذ جریان لیبرالها در داخل کشور بوده که اگر این جریان به این کشور نفوذ نکرده بود ما امروز قدرتی داشتیم که میتوانستیم منطقه را نجات دهیم.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه هنر خاطرنشان کرد: این مجلس در مکانی به نام حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شده است و من از مسئولین سازمان تبلیغات، مسئولین سازمان صداوسیما، مدیران و همه دانشجویانی که روزی امام گفته بود اگر مسئولین وظیفهشان را در جهت ریشهکن کردن تفکر لیبرالی انجام ندادند شما خودتان این کار را انجام دهید، باید پرسید امروز چقدر وظیفهمان را در جهت ریشهکن کردن تفکر لیبرالی انجام دادهایم.

وی خطاب به حاضرین در این مراسم گفت: برای اینکه کسی فکر نکند این مجلس سیاسی است و تفکر امام تنها برای دورهای خاص بوده است باید بگویم ظلم است کسی که فکر کند این حرفها تنها برای یک دولت است و برای دولت دیگر نیست و خیانت است اگر کسی فکر کند مخاطب این حرفها مثلاً مربوط به وزیر ارشاد است و مربوط به حوزه هنری نیست.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه هنر با اشاره به قدرشناسی و ارزش قایل شدن نسبت به کسانی که با کار هنری به حمایت از مظلوم میشتابند، گفت: یک حقیقت از فیلم مستند تا بخواهد به سینما تبدیل شود نیاز به یک سیر تحول دارد اما در سینمای ما این سیر تحولی خیلی کند ویا نشانهای از سیر تحول دیده نمیشود.

وی با بیان اینکه غربزدهها برای ما فرقی با تکفیریها و داعشیها ندارند، خاطرنشان کرد:  این افراطیهای جنایتکار برای ما هیچ فرقی با لیبرالها نمیکنند لذا هر دو دو لبه قیچی هستند، برای از بین بردن خط میانهای که مظلومانه در حال مقاومت است.

پناهیان با اظهار تاسف در خصوص فرصت های ازدست رفته در راستای از بین بردن تفکر غربگرایی در کشور، بیان داشت: فرصت دفاع مقدس از دست رفت و ما با غربزدهها تسویه حساب نکردهایم و لیبرالیسم غربی جوانان ما را در جنگ از ما گرفتند و بلافاصله غربزدهها پس از جنگ دم درآوردند و چانه تکان دادند.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه هنر با بیان اینکه هیچکس با هیچکس در این کشور و جامعه اسلامی دشمنی ندارد و ما تنها با کسانی که با افکار پوسیده آب به آسیاب دشمن میریزند مخالف هستیم، خاطرنشان کرد: اگر این لیبرال دموکراسی دشمن را ریشهکن کنیم یک روزه تمام جریان تکفیری در منطقه ریشهکن خواهد شد؛ ما از خون شهدای خود نمیگذریم چرا که آنها همان کسانی هستند که دانشمندان هستهای ما را به سهولت شهید میکنند و امیدوارم همه هنرمندان، اهالی رسانه و مبلغان به شهیدهادی باغبانی تأسی کنند و دفاع از مظلوم را سرلوحه کار خود قرار دهند.

انتهای پیام/

 

 

   

 

نظر شما
پربیننده ها