مجتهدزاده:

فرهنگ ایثار باید به گفتمان روز جامعه تبدیل شود

رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس گفت: باید فرهنگ ایثار سال‌های دفاع مقدس به گفتمان امروزی جامعه تبدیل شود تا از پاشیدن و انحراف خانواده‌ها جلوگیری شود.
کد خبر: ۲۵۳۴۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۲ - 17August 2014

فرهنگ ایثار باید به گفتمان روز جامعه تبدیل شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از کرمانشاه، یادواره زنان شهیده کارمند استان کرمانشاه در سالن آمفی تئاتر بیمارستان طالقانی این شهر برگزار شد. 

«مریم مجتهد زاده» رییس سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس در این مراسم اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران مدل جدیدی از حکومتداری و مردمسالاری به دور از مدلهای شرقی و غربی ارائه کرد و دلیل پیروزی این انقلاب رشادتها و از خود گذشتگیهای مردم بود.

وی با توجه اینکه استان کرمانشاه مقام اول در آمار زنان جانباز در کشور را دارد، گفت: سینههای خانوادههای جانبازان مخازن اسرار است که باید استخراج شود و همه باید بهره بگیرند، باید فرهنگ ایثار آن زمان به گفتمان در سطح جامعه امروزی تبدیل شود تا از پاشیدن و انحراف خانوادهها جلوگیری شود.

مجتهدزاده با اشاره به وقایع کربلا بیان کرد: حضرت زینب(س) ثابت کردند که زن در تاریخ در حاشیه نیست بلکه در متن وقایع و تاریخ و دفاع است.

وی در پایان به موضوع کاهش جمعیت ایرانی اسلامی اشاره کرد و تنها راه مقابله را افزایش جمعیت و تربیت نسل ایرانی اسلامی و نشر فرهنگ ایثار و دفاع مقدس دانست.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار