برشی از کتاب نخستین های دفاع مقدس

آشنایی با نخستین خبرنگاران شهید در دوران دفاع مقدس

نخستین خبرنگاران و فعالان رسانه که در دوران دفاع مقدس به شهادت سیده اند، موضوع بخشی از کتاب اولین های دفاع مقدس منشر شده در استان قم است.
کد خبر: ۲۵۱۸۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۳ - 14August 2014

آشنایی با نخستین خبرنگاران شهید در دوران دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس از قم، در بخشی از کتاب اولین های دفاع مقدس به قلم محمد خامه یار، از شهید حاج داریوش(کریم) گودرزی کیا به عنوان نخستین خبرنگار عکاس شهید از خبرگزاری جمهوری اسلامی از روستای اناج(اراک) یاد شده که وی در تاریخ 29 مهر 1363 به شهادت رسید.

شهید غلامرضا رهبر نیز اولین گزارشگر شهید صدا و سیما است که هیچ گزارشی از این شهید بدون ذکر آیه ای از قرآن به گوش نمی رسید. آخرین بار صدای وی از عملیات کربلای 4 و 5 شنیده شد. سرانجام این رادمرد حماسه ساز در تاریخ 16/10/1365 در سن 29 سالگی به دیدار حق شتافت و هیچگاه پیکر پاکش به خاک وطن بازنگشت.

همچنین شهید یوسف نصوحی پور عضو تحریریه روزنامه کیهان و اولین شهید این روزنامه - منطقه دب حردان، آبان 59، شهید ایرج ایزدپناه اولین خبرنگار شهید روزنامه اطلاعات در هویزه-دی ماه 59، شهید فتح الله ژیان پناه اولین خبرنگار شهید روزنامه جمهوری اسلامی در سرپل ذهاب-آبان 59، شهید رسول مصطفایی اولین خبرنگار شهید صدا و سیما در آبادان- آذر 59 و شهید حسین فرهادی کوهپایی اولین خبرنگار و گزارشگر شهید خبرگزاری جمهوری اسلامی در موسیان- مهر 59 می باشند.

شهید مهدی شریفی نیز اولین خبرنگار شهید و شهید سید ابراهیمی تنها عکاس شهید دفاع مقدس از استان قم هستند.

نظر شما
پربیننده ها