مقامات جمهوری اسلامی ایران درباره غزه چه گفتند

دنیا ملت فلسطین را تجهیز کند

تهاجم رژیم صهیونیستی به نوار غزه واکنش های مختلفی را در نقاط مختلف جهان بر انگیخت و مقامات مسئول نظام جمهوری اسلامی نیز به عنوان خط اول نبرد با اظهار نظرهای مختلف، این عمل رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.
کد خبر: ۲۴۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۹ - 01August 2014

دنیا ملت فلسطین را تجهیز کند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از فارس، تهاجم رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کشتار مردم مظلوم این سرزمین واکنش های مختلفی را در نقاط مختلف جهان بر انگیخت.

مقامات مسئول نظام جمهوری اسلامی نیز به عنوان خط اول نبرد با دشمن صهیونیستی با اظهار نظرهای مختلف این عمل رژیم صهیونیستی را محکوم و خواستار واکنش همه جانبه در مقابل اقدام این رژیم کودک کش شدند.
*بشریت باید به مسأله غزه واکنش نشان دهد/ همه دنیا باید به تجهیز ملت فلسطین کمک کنند/ مصلحان عالم، محاکمه و مجازات جانیان صهیونیست و حامیان مستکبر آنان را مطالبه کنند.
 
حضرت آیتالله خامنهای در خطبه اول نماز با تبریک عید خجسته و پرطراوت فطر، مجالس گسترده قرآن و ذکر و اطعام، توسلات و تضرعات شبهای پرشور قدر و خشم و خروش عظیم ملت را در روز جهانی قدس، زمینهساز کسب رحمت و برکات الهی برشمردند و افزودند: این حقایق زیبا، باعث شد ملت، سرافرازانه رمضان مبارک را به عید فرخنده فطر پیوند دهد.
 
ایشان با توصیه به آحاد ملت برای حفظ دستاوردهای ماه مبارک رمضان، به درخواست سال گذشته خود برای گسترش افطاریهای ساده در جامعه اشاره کردند و افزودند: خوشبختانه امسال، دادن افطاری ساده در سطح گستردهای در خیابانها و مراکز عمومی و مذهبی مشاهده میشد.
 
حضرت آیتالله خامنهای به مردم توصیه کردند این گونه مسائل را که در شکل دادن به سبک زندگی اسلامی تأثیرگذار است، هرچه بیشتر توسعه دهند.
 
رهبر معظم انقلاب اسلامی، روز قدس امسال را تجلی همت عمومی ملت ایران خواندند و با اشاره به حضور پرشور همه قشرها بویژه مادرانی که با کودکانشان به راهپیمایی آمده بودند گفتند: قدس امسال، حقاً و انصافاً روزی بزرگ بود و ملت عزیز ایران، زنده بودن و اراده خود را به جهانیان نشان داد.
 
حضرت آیتالله خامنهای خطبه دوم نماز را با توجه به اهمیت حوادث غزه، به این موضوع اختصاص دادند.
ایشان قضیه غزه را «مسئله اول جهان اسلام و دنیای انسانیت» برشمردند و با اشاره به قتل عام کودکان معصوم غزه و مظلومیت مادران این سرزمین تأکید کردند: گرگ درندهای به نام رژیم صهیونیستی در غزه در حال فاجعهآفرینی است و بشریت باید در مقابل جنایات این رژیم خونخوارِ کافر عکسالعمل نشان دهد.
 
حضرت آیتالله خامنهای در ادامه 3 نکته مهم را در خصوص قضیه غزه مورد تأکید قرار دادند؛ 1- ضرورت محکومیت و مجازات جانیان صهیونیست و حامیانشان، 2- تجلیل از مقاومت بینظیر مردم غزه، 3- لزوم تقویت و تجهیز ملت فلسطین.
رهبر انقلاب، جنایات آشکار سردمداران رژیم صهیونیستی در غزه را یک نسلکشی و فاجعه عظیم تاریخی خواندند و تأکید کردند: هم مجرمان و هم پشتیبانان و حامیان مستکبر آنها باید در سطح جهانی محکوم و مجازات شوند، حال چه این مجرمان در رأس قدرت باشند و چه از قدرت برکنار شده و سقوط کرده باشند و این همان چیزی است که سخنگویان ملتها و مصلحان و دلسوزان عالم باید مطالبه کنند.
 
ایشان تحمل اعجاببرانگیز و مقاومت تحسینبرانگیز مردم غزه را دومین نکته مهم در قضیه غزه خواندند و افزودند: مردم غزه در یک منطقه کاملاً محاصرهشده و در حالی که تمام امکانات محدود آنها در معرض حملات شبانهروزی و بیرحمانه دشمن پلید، خبیث، نجس و بیرحم صهیونیست است، شجاعانه ایستاده و مقاومت میکنند.
حضرت آیتالله خامنهای، مقاومت و قدرت ایستادگی مردم مظلوم غزه را درسی بزرگ برای همه خواندند و افزودند: این مقاومتِ فراتر از تصور، نشاندهنده قدرت ایستادگی انسان و قدرت مقاومت یک ملت است و سرانجام نیز همین مردم به توفیق و به اذن الهی بر دشمن خود پیروز خواهند شد.
 
رهبر انقلاب با اشاره به تلاش رژیم صهیونیستی و حامیان مجرم آمریکایی و اروپایی این رژیم برای تحمیل آتشبس بر مردم غزه، خاطرنشان کردند: تا همین جای کار هم دشمن متجاوز مانند سگ از کاری که کرده پشیمان شده است  به دنبال آتشبس است، و این از نشانههای پیروزی مقاومت است.
 
ایشان افزودند: به همین خاطر، حامیانِ جانیان صهیونیست نیز در تلاشند با تحمیل آتشبس بر مردم غزه، این رژیم را نجات دهند.
 
ایشان، در بیان سومین نکته، به سخنان و تلاش سران سیاسی جبهه استکبار از جمله رئیسجمهور آمریکا برای خلع سلاح حماس و جهاد اسلامی فلسطین اشاره کردند و افزودند: هدف از خلع سلاح مقاومت این است که همین امکانات محدودی را هم که جریان مقاومت برای دفاع مختصر از مردم فلسطین در اختیار دارد، از آن بگیرند تا دشمن صهیونیست هر زمان که اراده کرد بتواند فلسطین را در هم بکوبد و فلسطینیها نیز امکان دفاع نداشته باشند.
حضرت آیتالله خامنهای در پایان خطبهها تأکید کردند: بر خلاف نظر و تلاش حامیان رژیم کودککش صهیونیست، همه دنیا از جمله دنیای اسلام موظف است هر چه میتواند به تجهیز ملت فلسطین کمک کند.
*گستاخی صهیونیستها نتیجه تفرقه دنیای اسلام است/ دولتهای اسلامی برای کمک به غزه همدست شوند/ غزه نیازمند امکانات حیاتی و سلاح است
حضرت آیتالله خامنهای روز سهشنبه در دیدار صدها نفر از مسئولان و قشرهای مختلف مردم و سفیران و کارداران کشورهای اسلامی در ایران، با تبریک عید سعید فطر به همه ملتهای مسلمان، این عید را «عید امت واحده» خواندند و افزودند: متأسفانه برخلاف تعالیم و معارف اسلامی، امروز انگیزههای سیاسی و قدرتطلبانه، امت اسلامی را دچار تفرقه کرده است.
 
حضرت آیتالله خامنهای با دعوت از مسئولان کشورهای اسلامی برای عبور از اینگونه انگیزهها و تشکیل امت واحده و مقتدر و توانا تأکید کردند: اگر قدرتطلبیها، وابستگیها و فسادها، نتواند جهان اسلام را از هم جدا کند، در این صورت هیچ قدرت مستکبری جرأت تجاوز و تعرض به کشورهای اسلامی و یا باج گرفتن از دولتهای اسلامی را نخواهد داشت.
 
رهبر انقلاب اسلامی، گستاخی صهیونیستها در قتل عام مردم غزه را، از نتایج تفرقه دنیای اسلام خواندند و خاطرنشان کردند: سانسور پنهان در غرب اجازه نمیدهد ملتهای غربی از عمق حوادث غزه مطلع شوند اما این جنایات به گونهای فجیع و دلخراش است که انعکاس حتی بخشی از آن در رسانههای غربی، ملتهای غیرمسلمان را تکان داده و به خیابانها کشانده است.
حضرت آیتالله خامنهای با اشاره به تنهایی مردم بیپناه غزه افزودند: پیام روشن ما به دولتهای اسلامی این است که بیایید به یاری مظلوم برخیزیم و نشان دهیم جهان اسلام در مقابل ظلم و ستم، آرام نمینشیند.
رهبر انقلاب افزودند: برای تحقق این هدف، باید همه دولتهای اسلامی از اختلاف نظرهای سیاسی و غیرسیاسی صرف نظر کنند و همه با هم، به کمک مظلومانی بشتابیم که در چنگال گرگ خونریز صهیونیست در حال دست و پا زدن هستند.
ایشان در همین زمینه قرار گرفتن دو وظیفه اساسی در دستور کار جهان اسلام را، ضروری خواندند؛ نخست فراهم کردن امکانات حیاتی برای مردم غزه و دوم عکسالعمل قوی و مناسب در مقابل رژیم آدمکش صهیونیست و حامیانش.
رهبر انقلاب با اشاره به نیاز مبرم مردم مقاوم و رنجدیده غزه به غذا، آب، دارو، امکانات بیمارستانی و بازسازی منازل افزودند: این ملت برای دفاع از خود، به سلاح نیز احتیاج دارد.
 
رهبر انقلاب بار دیگر خطاب به دولتهای اسلامی گفتند: بیایید برای کمکرسانی به مردم غزه و غلبه بر موانعی که صهیونیستها در این راه ایجاد میکنند، همراه و همدست شویم و به وظایف دینی و انسانی خود عمل کنیم.
 
ایشان مقابله و معارضه با عاملان ظلم تاریخی غزه را وظیفه دوم جهان اسلام خواندند و افزودند: جانیان صهیونیست و حامیانشان برای آدمکشی حیرتآور و کودککشی نفرتانگیز در غزه، بیشرمانه توجیه و استدلال میآفرینند که این، اوج خباثت و بیحیایی آنان را نشان میدهد.
 
حضرت آیتالله خامنهای حمایت آشکار مستکبران از جمله آمریکا و انگلیس و تأیید تلویحی یا آشکار مجامع بینالمللی از جمله سازمان ملل را از فجایع صهیونیستها، مشارکت و همدستی در جنایات رژیم خونخوار خواندند.
ایشان افزودند: ملتهای مسلمان و دولتهای اسلامی موظفند از همدستان و حامیان جانیان حاکم بر تلآویو، ابراز برائت و تنفر کنند و در صورت امکان با آنها برخورد اقتصادی ـ سیاسی نمایند.
رهبر انقلاب، با تجلیل از عزم راسخ ملت ایران در حمایت صریح از مردم غزه و ایستادگی در مقابل تجاوز و خباثت افزودند: در جمعه آخر ماه رمضان، صدای بلند حمایت از مظلوم، از ایران به گوش جهانیان رسید و این ملت علاوه بر این گونه حمایتها، هر کار دیگری از عهدهاش برآید، با استواری تمام انجام خواهد داد.
*راهبرد ایران در سطح جهان «صلح و عدالت» و در دنیای اسلام «اتحاد» است
حجتالاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیسجمهور کشورمان روز سه شنبه در  دیدار مسئولان، سفرای کشورهای اسلامی و جمعی از اقشار مختلف مردم به مناسبت عید سعید فطر با مقام معظم رهبری گفت: متاسفانه در این منطقه و در دنیای اسلام با دو غده چرکین مواجهایم. غدهای که همواره موجب آزار فلسطینیان و مسلمانان شده است و این روزها سرباز کرده و سرزمین زیتون را به خاک و خون کشیده است.
رئیس شورای عالی امنیت ملی ادامه داد : غده چرکین دیگری که موجب آزار مسلمانان در این روزها شده است حرکتی است که به نام اسلام ، دین ، خلافت و امارت آغاز شده است و اقدام به آدمکشی و مسلمانکشی در منطقه میکند و همه تحلیلها نشان میدهد که ریشه هر دو غده از یک نقطه نشات میگیرد.
رئیسجمهور با تاکید براینکه راهی برای حل این معضلات، جز وحدت دنیای اسلام وجود ندارد، گفت: کشورهای اسلامی باید اسلام رحمانی و اسلام منادی صلح و عدالت را در جهان تبیین کنند و از جهل و جمود و تعصب فاصله بگیرند.
روحانی خاطرنشان کرد: راهبرد جمهوری اسلامی ایران در سطح جهان ، راهبرد صلح و عدالت و در دنیای اسلام راهبرد برادری ، وحدت ، اتحاد و حمایت از امت واحده اسلامی بوده است.
رئیس شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه قدرتهای استکباری همواره تلاش کرده اند که جامعه اسلامی را از اهداف بلندش باز دارند ، تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران با همه توان و امکانات در پی ایجاد ثبات و امنیت و جلوگیری از کشتار و خونریزی و بازگشت صلح عادلانه به منطقه است و دربرابر کسانی که خواب تضعیف اسلام و مسلمین را دیدهاند ایستادگی خواهد کرد تا این آرزوی آنان در گور دفن شود.
 
رئیس جمهور افزود: ملت ما با وحدت ، اتحاد ، برادری و ایستادگی و تحت هدایت مقام معظم رهبری به راه و وظیفه بزرگ و تاریخی خود ادامه خواهد داد و در این مسیر امیدوار و مطمئن است با هوشیاری ، بیداری و وحدت سایر مسلمانان به پیروزی دست خواهد یافت.
 
روحانی با تاکید بر اینکه روزهداری با دروغ ، تهمت ، افترا ، خشونت و آزار دیگران نمی سازد ، تصریح کرد: روزه داری با سکوت دربرابر جنگ طلبان و جنایتکاران و کسانی که به زنان و کودکان و مردان رحم نمی کنند نمی سازد. نمی توان خود را روزه دار دانست و در غم مسلمین و مشکلات آنها سهیم و شریک نشد ، چنین انسان و مسلمانی را پیامبر اکرم روزه دار نمی داند که حتی او را مسلمان نیز نمی خواند.
 
روحانی در ابتدای این مراسم ضمن تبریک عید سعید فطر به مسلمانان جهان ، ملت بزرگ ایران ، سفرای کشورهای اسلامی و بویژه مقام معظم رهبری، گفت: عید فطر عید بازگشت به فطرت انسانی است و از این حیث بالاترین عید برای مسلمانان است که در سایه صیام و قیام و پیمودن مسیر تقوا به فطرت انسانی که همان توحید است دست یابند.
رئیسجمهور با بیان اینکه اسلام دین دنیا و آخرت است و نه طرد و ترک دنیا و نه دنیا پرستی را میپسندد، گفت: از دیدگاه اسلام دنیا مزرعه آخرت است و این دو نه تنها با هم تضادی ندارند بلکه در تعامل و تکامل اند و به همین دلیل است که اسلام دین اعتدال و مسلمانان امت وسط هستند.
حجتالاسلام والمسلمین روحانی با اشاره به اینکه اگر در ماه رمضان از خوردن و آشامیدن فاصله میگیریم برای آن است که بهتر فقر ، تنگدستی و گرفتاری افراد بی بضاعت را درک کنیم ، گفت: ماه رمضان ، ماه تقوا برای دستیابی به جسم و جان پاک است که در سایه نخوردن و نیاشامیدن و فاصله گرفتن از دروغ و ریا ایجاد میشود. ماه رمضان می خواهد میان امیال شخصی و آمال اجتماعی و وظایف و رسالتهای انسان در جامعه تعادل ایجاد کند این اعتدال و تعادل همان مسیری است که دین مبین اسلام برای اخلاق فردی و جمعی توصیه میکند.
 
* اسرائیل توان شکست اراده مردم فلسطین را ندارد
 
علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مردم فلسطین در مقابل اقدامات رژیم صهیونیستی استوار ایستادهاند، تصریح کرد: گذرگاه رفح تنها گذرگاهی است که از طریق مصر آذوقه ارسال میکنند و مصر اعلام کرده که قسمتی از این گذرگاه را در نظر گرفته تا افرادی که تمایل به خروج از غزه رادارند از این قسمت خارج شوند، اما جالب اینجاست که هیچ فردی از مردم فلسطین حاضر به ترک غزه نیست.
 
وی با بیان اینکه فلسطینیان مصداق بنیان مرصوص هستند، گفت: بنا بر آیه قرآن خداوند کسانی را که مانند کوه ایستادگی کردند دوست دارد و مردم فلسطین از جمله این افراد هستند بنابراین پیروزی با آنهاست.
 
رئیس مجلس با بیان اینکه اسرائیل قصد دارد با فشارهای خود مردم فلسطین را ناامید و تسلیم کند، توضیح داد: آنها موفق به این امر نمیشوند زیرا اراده مردم فلسطین اراده بنیان مرصوص است.
 
وی با بیان اینکه استقامت مردم فلسطین نشان میدهد که آنان راهی را انتخاب کردهاند که راه مجاهدت است و پیروزی را در پی خواهد داشت، ادامه داد: رژیم صهیونیستی و کشورهای حامی آن تصور میکنند میتوانند نور خدا را با دهانشان خاموش کنند اما مکر آنها به خودشان باز خواهد گشت.
 
لاریجانی با بیان اینکه سختیها برای همه جوامع است و فلسطین و عراق نیز در سختی هستند و باید در این راه باید بر خدا توکل کرد، متذکر شد: ایستادگی مردم فلسطین و عراق به نتیجه خواهد رسید و در این راه رژیم صهیونیستی و سایر تروریستها کاری از پیش نخواهند برد و در این زمینه کشور ایران که در 8 سال جنگ تحمیلی خود نمونه بارزی به مردم فلسطین و عراق میتوانند به آن توجه کنند.
 
*خلع سلاح مقاومت وهمی است که محقق نمیشود/ جام خشم را بر سر صهیونیستها میریزیم/ زمین و آسمان و دریا باید برای آنها تبدیل به جهنم شود
سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز چهارشنبه در پیام مهمی به موضوع این روزهای غزه و تاکید بر مسلح ماندن مقاومت فلسطینی در برابر تجاوزات ارتش رژیم صهیونیستی پرداخت که متن کامل این پیام به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
أّلا تقاتلون قوماً نکثوا أیمانهم وهموا بإخراج الرسول وهم بدؤوکم أول مرة أتخشونهم فالله أحق أن تخشوه ان کنتم مؤمنین..(سوره مبارکه التوبة 13).
عزیران فلسطین، تمامی فلسطین و در غزه پایمرد و مقاوم...
سلام بر شما از قلب و رحمت و برکات پرودگار بلند مرتبه.
ای کسانی که در این لحظات باشکوه از تاریخ امت و آزادگی انسانیت، زیباترین نشانه های مقاومت و مقابله با دشمنی ستمکارانه بر ملت فلسطینی قهرمان ما را درغزه می نویسید...
ای کسانی که به دشمن اشغالگر و توطئه گران همراه او از دور و نزدیک درس مبارزطلبی و مبارزه برای حق و کرامت را می دهید.
فلسطین آن قلب تپنده ای است که خون را در رگ های بشریت جاری میکند تا به انسانیت حیاتی جدید را در هر زمان تقدیم کند.
فلسطین به جهان سعادت را هدیه می کند و با خون فرزندان و کودکان مظلومش خوشه های آزادی و آزادگی را آبیاری می کند، وجدان ها را تکان می دهد و ملت ها را از خواب عمیق خود بیدار می کند.
فلسطین در این برهه از زمان، حد فاصل بین حق و باطل، ستم و عدالت و ظالم و مظلوم است.
فلسطین آتشفشانی الهی است که نمی توان آن را جز با نابودی اشغالگر غاصب خاموش کرد.
سلام خدا بر این زنان و مردان محکم و مقاوم که پرچم انسانیت پاک و مطهر را بالا بردند و با پایمردی شان، رایت اسلام را بر فراز نشاندند.
رحمت و غفران خدا بر شهدا؛ شهدای فلسطین و مقاومت.
سلام بر فرماندهان مقاومت که نام های خود را با حروف شرف در تاریخ فلسطین ثبت کردند؛ فرماندهانی که سازش می پذیرند و در برابر فشارهای تسلیم و توطئه های تسلیم پذیری، عقب نشینی نمی کنند.
سلام بر برادران من، سران سیاسی حماس و جهاد اسلامی و همه گروه های مقاومت...
سلام و درود به فرماندهان و مقاومان در گردان های قسام، گروهان های قدس، ابوعلی مصطفی، شهدای الاقصی و تیپ ناصر صلاح الدین و همه مجاهدان و جنبش های مقاومت در روی زمین.
منظرههای دردناک فلسطین قلبهای ما را خون میکند و سینههامان را اندوه شدید در بر میگیرد؛ اندوهی که در جوهره خود خشم عمیق را دارد؛ خشمی که جام آن در زمانی مناسب بر سر صهیونیستهای جنایتکار خواهد ریخت.
لعنت خدا بر آنکه بر شما ستم کرد و میکند...
لعنت خدا بر هر ظالمی که از این رژیم جنایتکار دفاع کرد و میکند؛ از آن حمایت کرد و میکند و به ویژه در رأس این ستم جهانی، آمریکا...
لعنت خدا بر هر کس که راه های امدادرسانی را به روی شما بست و با صهیونیست ها در جنایت هایشان شریک شد.
لعنت خدا بر هر کس که اندوه شما و تلخکامی تان را می بیند و با سکوت بزدلانه اجازه قتل ملت مظلومتان را می دهد.
تمام جهان بداند که خلع سلاح مقاومت، جوسازی باطلی است؛ وهمی است که محقق نمی شود؛ رویاهایی که در بیداری تعبیر نمی شوند و آرزوهایی که به گورها برده خواهند شد.
 
ما در محضر خدای عزوجل، با شهدا عهد میبندیم که بر عهد خود پایبند بمانیم و دگرگونه نشویم؛ همانگونه که بودیم و هستیم به تکلیف دینی خود در حمایت از مقاومت عمل کنیم؛ ما تأکید می کنیم که در اصرار برای پیروزی مقاومت و بالابردن آن تا پیروزی ادامه خواهیم داد تا اینکه زمین و آسمان و دریا برای صهیونیست ها تبدیل به جهنم شود و قاتلان و مزدوران بدانند که حتی یک لحظه هم از دفاع از مقاومت، حمایت آن و پشتیبانی ملت فلسطین دست برنخواهیم داشت و تردیدی در این امر نخواهیم کرد.
 
به همه یادآوری می کنیم که ما عاشقان شهادتیم و شهادت در راه فلسطین و در مسیر قدس، آرزویی برای هر مسلمان شریف است و بلکه آزادگان به این امر افتخار میکنند.
در این لحظه مهم در تاریخ امت مان، می گوییم و همه براداران را توصیه می کنیم که تفنگ و سلاح و خون و کرامت خود را در دفاع از انسانیت و اسلام که در فلسطین خلاصه شده است، به کار گیرند؛ به جای اینکه با یکدیگر بجنگند، جنگی که دشمنان را شاد می کند و توان ها (در جبهه خودی) را میزداید.
وحدت برای فلسطین، دشمنان را دچار وحشت و تمام جهان را برای غاصبان آن ناامن میکند.
سربلندی، اعتلا، پیروزی و توفیق الهی برای همه زنان و مردان مجاهد و مقاوم و شجاع و صبور در راه فلسطین عزیز آرزو دارم.
واقتلوهم من حیث ثقفتموهم وأخرجوهم من حیث أخرجوکم (البقرة 191).
قاتلوهم یعدبهم الله بأیدیکم ویخزهم وینصرکم علیهم ویشف صدور قوم مؤمنین(التوبة 14)...
*تمام نقاط نظامی و غیرنظامی رژیم صهیونیستی در تیررس موشکهای مقاومت است
احمد سالک نماینده مردم اصفهان و رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به تهاجم رژیم صهیونیستی به غزه اظهارداشت: رژیم صهیونیستی تاکنون نه تنها به اهدافش نرسیده بلکه شرایط فعلی این رژیم غاصب به مراتب بدتر از جنگهای 33 روزه لبنان و 22 روزه و 8 روزه غزه است، چرا که امروز مقامت به تاکتیکها و تکنیکهای مختلفی مسلح شده و سرزمینهای اشغالی را در کمین خودش دارد و تمام نقاط نظامی و غیرنظامی رژیم صهیونیستی در تیررس موشکهای مقاومت قرار دارد.
وی افزود: از حیث جنگ زمینی نیز مقاومت تاکتیکهایی را به کار برده و تاکنون توانسته بسیاری از فرماندهان رژیم صهیونیستی را به هلاکت برساند، بنابراین قدرت مقاومت در جنگ زمینی قویتر از گذشته شده است.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس بر همین اساس تصریحکرد: اگر قبلاً گفته میشد که کل فلسطین در مشت اسرائیل است و رژیم صهیونیستی نیز به هر شکلی میخواست عمل میکرد، ولی امروز این رژیم صهیونیستی است که مثل موم در دست مقاومت است البته نه تنها اسرائیل، بلکه اربابان رژیم صهیونیستی و حتی مزدوران خلیج فارس و سران کشورهای عربی نیز همگی در مشت مقاومت هستند و این مسئله مهمی است.
 
وی با بیان اینکه امروز تعیینکننده حرکت جنگ در فلسطین «مقاومت» است، افزود: با اتحاد و وحدتی که بین حماس و جهاد اسلامی به وجود آمد، آنان حرکت بزرگی را آفریدند.
 
سالک تأکید کرد: میتوان گفت امروز رژیم صهیونیستی به هیچ وجه به اهدافش نرسیده، در حالی که اگر قبلاً این رژیم جنایتکار میتوانست به گوشهای از فلسطین حمله یا مردم غزه را بیرون کند، ولی امروز نتوانسته حتی یک وجب از خاک غزه را بگیرد.
 
وی یادآور شد: در حالی که از 3 جناح، باریکه غزه را مورد تهاجم قرار داده است، هر چند میزان خرابیها بسیار بالاست، 1400 نفر تاکنون به شهادت رسیدند و 50 درصد کودکان غزه شهید شدند، اما مردم غزه که حدود 2 میلیون نفر هستند با روحیه بالایی از مقاومت دفاع میکنند ولی رژیم صهیونیستی، مردم خود را به تونلهای زیرزمینی و پناهگاهها برده است و تا آنجا که ما مطلع هستیم شرایط پناهگاهها در سرزمینهای اشغالی حصر ذلیلانه است.
وی در ادامه با اشاره به طرح موضوع «آتشبس» از سوی سازمان ملل بعد از گذشت بیش از 3 هفته از تهاجم رژیم صهیونیستی به غزه، تأکید کرد: سازمان ملل، مزدوران و مغزهای پوک و وجدانهای مرده عالم است که تلاش میکند رژیم صهیونیستی را از این بحران و شرایط «آقاوار» نه «ذلیلانه» نجات دهد، سازمان ملل نوکر اسرائیل است و میخواهد او را نجات دهد و هدف دیگری هم ندارد.
 
نماینده اصفهان در مجلس با اشاره به اظهارات اخیر اوباما مبنی بر لزوم خلع سلاح مقاومت، تصریح کرد: اینگونه اظهارات رئیسجمهور آمریکا اوج ضعف و بدبختی آنان را نشان میدهد، امریکا با این همه سلاح و ادعای ابرقدرتی جهان و این همه پشتیبانیهای منطقهای و بینالمللی، آنقدر ضعیف و بدبخت شده که موضوع خلع سلاح مقاومت را مطرح میکند که البته این مسئله امکان ندارد، دیگر شرایط فعلی از آن گذشته که بتوانند مقاومت را خلع سلاح کنند و باید بدانند کرانه باختری نیز مسلح خواهد شد.
 
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی در شرایط سراشیبی اضمحلال قرار دارد و ما شاهدیم بزرگترین ضربه اقتصادی به اسرائیل وارد شده، بیش از 20 شرکت دنیا پروازهایشان به سرزمینهای اشغالی را لغو کردهاند و این شرایط بحرانی رژیم صهیونیستی طی 65 سال گذشته سابقه نداشته است.
*کشورهای آزاداندیش ارتباط خود را با اسرائیل قطع کنند/ بیصداقتی در ژستهای ضدصهیونیستی اغلب کشورها
سیامک مرهصدق نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به حمله صهیونیستها به بیمارستانها در غزه اظهارداشت: حملات جنایتآمیز رژیم صهیونیستی به بیمارستانهای غزه باید از سوی سازمان بهداشت جهانی محکوم و مقدمات اخراج این رژیم از این سازمان فراهم شود.
وی افزود: متأسفانه بسیاری از دولتهایی که فریاد حمایت از حقوق مردم فلسطین را سر میدهند زمانی که پای منافع کوتاهمدت اقتصادی آنها به میان میآید چشم خود را بر تمامی جنایات رژیم صهیونیستی در غزه میبندند و صداقت چندانی در ژستهای ضدصهیونیستی این کشورها به چشم نمیخورد.
نماینده کلیمیان در مجلس اظهارداشت: اگر تمامی کشورهای آزاداندیش دنیا روابط اقتصادی خود با رژیم صهیونیستی را قطع کنند این رژیم اشغالگر به اشغالگریها و تجاوزگریهای خود پایان میدهد اما متأسفانه بسیاری از کشورهایی که ادعای دینی بودن دارند از موضوع فلسطین در جهت اهداف حتی فرقهای بهرهبرداری سیاسی میکنند.
 
مرهصدق در پایان خاطرنشان کرد: تنها کشوری که همراه واقعی مردم فلسطین است جمهوری اسلامی ایران است.
 
*تیر رژیم صهیونیستی برای خلع سلاح مقاومت به سنگ میخورد/ مردم غزه امیدی به سازمان ملل ندارند
جواد کریمیقدوسی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه اظهارداشت: از روز اول تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه شاهد بودیم که مسئله آتشبس بلافاصله از سوی مصر و به درخواست آمریکا مطرح شد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، ادامه داد: در همان طرح اولیه به صورت تلویحی به مسئله خلعسلاح مقاومت اشاره شده بود و اساساً طراحی حمله به غزه برای جلوگیری از قدرت مقاومت در این باریکه بود.
کریمی قدوسی به وحشت رژیم صهیونیستی از قدرت روزافزون مقاومت برای دفاع از ملت فلسطین اشاره کرد و اظهارداشت: ما پیش از این نیز شاهد بودیم که رژیم صهیونیستی با شعار خلعسلاح مقاومت به لبنان حمله کرد ولی در آنجا تیر این رژیم به سنگ خورد و مقاومت امروز دهها برابر سال 2006 قویتر شده است.
نماینده مردم مشهد با بیان اینکه قطعاً در غزه نیز تیر رژیم صهیونیستی برای خلعسلاح مقاومت به سنگ میخورد، افزود: به دلیل عهدی که مقاومت با مردم خود بسته است قطعاً خلعسلاح نمیشود و امکان این خلعسلاح نیز وجود ندارد.
 
وی تلاشهای رژیم صهیونیستی، سران غربی و کشورهایی نظیر مصر را در زمینه خلعسلاح مقاومت بیهوده خواند و اظهار داشت: این حوادث در مجموع نشان میدهد که آرمان فلسطین روز به روز در جهان گسترش پیدا میکند.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، انفعال سازمان ملل در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: از ابتدای حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه سازمان ملل و شخص دبیرکل آن بنابر خواستههای رژیم جنایتکار اسرائیل عمل میکرد ولی در ادامه و به دلیل هجمههای افکار عمومی که متوجه بانکیمون شد، درباره حمله به مدارس و کودکان اظهارنظرهای جزئی کرد.
نماینده مردم مشهد با تأکید بر اینکه مردم غزه چشم امیدی به سازمان ملل و دیگر سازمانهای بینالمللی ندارند، گفت: اگر هم در شعارهای مردم فلسطین این سازمان مورد درخواست قرار میگیرد برای این است که دنیا متوجه ضعف و انفعال نهادهای بینالمللی بشود.
وی جنایتهای اخیر رژیم صهیونیستی در غزه را موجب اتحاد افکار آزاده جهان در برابر جنایات رژیم صهیونیستی خواند و خاطرنشان کرد: ما طی هشت سال گذشته شاهد جنایتهایی از این قبیل بودیم ولی این بار دنیا بیش از پیش پای کار آزادی قدس شریف آمده است.
 
*حمله به غزه شکست دیگری برای رژیم صهیونیستی محسوب میشود
 
صفر نعیمیرز نماینده مردم آستارا و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تهاجم رژیم غاصب صهیونیستی به باریکه غزه، اظهار داشت: آمریکا و متحدان اروپایی او و این رژیم صهیونیستی و یکسری از گروههای تکفیری، وهابیت، سلفیها، داعش و امثالهم گاهی برای تجدید قوا و روحیهبخشی به عوامل کذایی خودشان دست به حرکات مذبوحانهای میزنند تا آبروی از دست رفته خودشان را به دست آورند و موقعیتشان را تثبیت کنند بیخبر از اینکه برای احیای آبرویشان باید تاوان پس دهند.
 
وی افزود: در جریان حمله صهیونیستها به غزه و فلسطین، رژیم صهیونیستی همین نقش را بازی کرد تا جبران مافات کند، این رژیم در سنوات گذشته شکستهایی از حزبالله لبنان و مردم مظلوم فلسطین متحمل شده بود، لذا برای جبران آن افتضاح، این جنگ را علیه غزه آغاز کرد و دست به این اقدامات وحشیانه و کودککشی زد و با سلاحهای غیرمتعارف مردم مظلوم غزه را مورد تهاجم قرار دادند ولی تاکنون به اهدافش نرسیده بلکه ضربات مهلک دیگری نیز بر پیکر شوم آنان وارد شده است.
 
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه تصریح کرد: تا آنجا این فضاحت ادامه داشت که به دنبال میانجیگری کسی بودند تا طرح آتشبس را اعلام کند اما کسی واسطه نشد و این شکست دیگری برای آنان محسوب میشود؛ رژیم صهیونیستی در این جنگ به دنبال عکسالعمل مسلمانان جهان بود تا ببیند آیا مسلمان کمافیالسابق همچنان از فلسطین حمایت میکنند یا ریزش داشتند.
 
نعیمیرز در پایان با بیان اینکه حضور میلیونی ملتها در راهپیمایی روز جهانی قدس در ایران و سایر کشورهای جهان نشان داد که روز به روز انزجار مردم مسلمان از این رژیم صهیونیستی افزایش مییابد، نسبت به طرح موضوع «آتشبس» از سوی شورای امنیت بعد از گذشت 3 هفته از تهاجم صهیونیستها به غزه انتقاد و تأکید کرد: شورای امنیت نان به نرخ روز نه، بلکه نان به نرخ لحظه میخورد.
 
*لزوم شکسته شدن محاصره غزه/ رسانههای استکباری وجدانهای بشری را به خواب بردهاند
محمدکریم عابدی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی نیز با ابراز تأسف از سکوت کشورهای اسلامی در قبال جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، گفت: امروز رژیم کودککش صهیونیستی با حمایت آمریکا و انگلیس غزه را در مقابل چشمان مدعیان حقوق بشر و سکوت آنها به زندان گوانتانامو دیگری تبدیل کرده و تأسفبارتر اینکه ما شاهد سکوت کشورهای اسلامی در قبال جنایات صهیونیستها علیه مردم غزه هستیم.
وی افزود: این سکوت مرگبار در قبال جنایات صهیونیستها بیانگر این مطلب است که رسانههای استکباری با فضاسازیهای خود وجدان بشری را به خواب بردهاند.
این نماینده دوره هشتم مجلس شورای ا
نظر شما
پربیننده ها