در گفتگو با صاحب نظران بررسی شد:

598؛ تلخ یا شیرین

پیام قطع نامه 598 برای برخی شیرین بود و برای برخی تلخ. بازخوانی خاطره پذیرش قطع نامه و جام زهری که امام امت نوشید کام همگان را تلخ نمود و پیروی از فرمان امام و امتحان بزرگ اللهی در این برهه از زمان آن سوی دیگر قطع نامه 598 می باشد.
کد خبر: ۲۴۳۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۷ - 30July 2014

598؛ تلخ یا شیرین

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، با توجه به بررسی و خاطره ای کوتاه از زمان پذیرش قطعنامه 598 به سراغ برخی از فعالان سیاسی و فرهنگی کشور رفته تا که تلخ یا شیرین بودن قطع نامه را از آنان جویا شویم که در ادامه می آید:

مهندس فتاح:تلخ و شیرین، تلخ بود به خاطر این که امام وقتی قبول کرد فرمودند جام زهر را می نوشم و این سخت ترین لحظه زندگی بچه های جبهه بود و همه ما گریه کردیم چون امام مرد جنگ بود و دو سه روز قبل از قبول قطع نامه فرموده بودند تا آخرین نفس و نفر ما باید بجنگیم و امام از این صحبتشان برگشتند این تلخی داستان است.

مهدی کوچک زاده:تلخ ترین واقعه ای که در عمرم شاهدش بودم و نه به خاطر نفس خودش و به خاطر شکستگی دل امام، قطع نامه 598 بود.

بیژن نوباوه:اگر از این منظر نگاه کنیم که برخی از آقایان کاری را انجام دادند که امام مجبور شدند که بفرمایند من جام زهر را نوشیدم 598 تلخ است ولی از این منظر که این سازکاری بین المللی برای احقاق حق ما در سازمان ملل بود کاری منطقی بود.

امیدوار رضایی:قطع نامه 598 خودش تلخ بود ولی شیرین شد و به خاطر اعتقادات مردم به رهبری و پشتیبانی از رهبری که در مرصاد نمود داشت و تلخی آن به این دلیل بود که خواسته های ما خیلی بیشتر از این بود. از این جهت هم شیرین بود که امام کاری بی بدلیل از جنس امامانه انجام داد؛ صلحی بود که کاربردش از جنگ برای ما بهتر شد  و سرگذشت صدام و مردم عراق و ... همه از برکات نفس گرم امام در قطع نامه 598 بود.

فاطمه رجبی:قطع نامه 598 بسیار تلخ بود. من یادم نمی رود که در اهواز بودم و همسرم در جبهه بود و بعد از سخنان امام سه روز مداوم گریه می کردیم و ما در قطع نامه 598 داغ حضرت امام را دیدیم و من هر وقت یاد زمان پذیرش قطع نامه 598 می افتم ناخودآگاه گریه ام می گیرد.

غلامحسین الهام:598 زهر بود و همان طور که امام فرموند جام زهر بود و ما آرمانمان رفع فتنه در عالم بود ولی موفق به آن نشدیم ولی شکست نیست و ما به اهدافی رسیدیم و دست آوردهای بسیرا ارزشمندی را هم حفظ کردیم ولی قله های بالاتری مد نظر بود و به همین جهت امام فرمودند که من جام زهر را می نوشم.

حجت الاسلام شجونی:عده ای متهم هستند که به امام جام زهر را نوشاندند ولی از گذشته نباید زیاد صحبت کرد و ما از پذیرش قطع نامه ناراحت شدیم و نه از دست امام که چرا قطع نامه را قبول کرده و از دست گذارشاتی که با امام دادند ما تابع امام هستیم و هر چه فرموده اند شیرین است.

سعدالله زارعی:برای بچه های جنگ 598 خاطره ای تلخ است عنوان آزار دهنده ای است.

میثم نیلی:قطع نامه 598 از امتحان های بزرگ خدا بود و 598 یک امتحان سخت بود برای همه از مردم گرفته تا حضرت امام، و امتحانی دشوار برای کسانی که آن را رغم زدند.

حسین شیخ الاسلام:قطع نامه 598 برای من تلخ بود و همان وقتی که شنیدم خیلی سخت برای من گذشت و بسیار گریه کردم و اصل خبر تلخ بود ولی نتیجه اش شیرین بود و امام درست دیده بود.

سردار سروری:قطع نامه 598 تلخی بود که شیرین شد و ما از یک مطالبه ای اصلی تری مجبور شدیم که به قطع نامه 598 تن دهیم.

محمد حسین جعفریان(جانباز و شاعر):من زمان پذیرش قطع نامه در شلمچه بودم و همان طور که امام تلخی را که امام در کامشان احساس کردند ما در رگ پوستمان احساس کردیم و به قول سعید تاجیک جنگ برای ما دوست داشتنی بود و برای همه چیزی که داشتیم می جنگیدیم و کام کسی که مراد ما بود و فهم ما از اسلام و خدا و پیغمبر آن مرد بود تلخ شده بود و برای ما هم بسیار تلخ بود و انگار عزادار شده بودیم و اگر تاریخ جنگ ها را نگاه کنید همه خوشحال می شوند ولی برای ما این گونه نبود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار