مرضیه افخم:

آمریکا از بزرگترین ناقضان حقوق مذهبی جهان است

سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به گزارش وزارت خارجه آمریکا درباره آزادی‌های دینی در جهان و ایران گفت: انتشار چنین گزارش‌هایی صرفا ابزاری برای اعمال فشار به سایر کشورها است و فاقد اعتبار می‌باشد.
کد خبر: ۲۴۳۲۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۸ - 30July 2014

آمریکا از بزرگترین ناقضان حقوق مذهبی جهان است

به گزارش دفاع پرس، سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به گزارش وزارت خارجه آمریکا در مورد وضعیت آزادیهای دینی در جهان و به ویژه ایران، ضمن رد ادعاهای مطرح شده در این گزارش گفت: روند رو به رشد اسلام ستیزی در آمریکا، تبعیضهای سیستماتیک علیه مسلمانان و محدود کردن آزادیهای اقلیتهای دینی در جامعه آمریکا، این کشور را به یکی از بزرگترین ناقضان حقوق مذهبی تبدیل کرده است.

مرضیه افخم با اشاره به تلاش بی وقفه مقامات واشنگتن برای توجیه اقدامات و جنایات وحشتناک صهیونیستها تصریح نمود: حمایت همه جانبه آمریکا از اقدامات رژیم صهیونیستی و محدویتهای غیرقابل باور در قبال پیروان سایر ادیان ابراهیمی ساکن سرزمینهای اشغالی فلسطین و به ویژه حمایتهای همه جانبه آن از تجاوزات و جنایات اخیر رژیم اشغالگر قدس در غزه اعتباری برای دولت آمریکا بمنظور قضاوت و توصیه به دیگران در زمینه حقوق  و آزادی های مذهبی باقی نگذاشته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران احترام به همه ادیان الهی و آزادی برگزاری مراسم و مناسک آنها به صراحت قید شده و جمهوری اسلامی ایران همواره از این آزادیهای مصرح در قوانین دفاع کرده و اصول اسلامی در دفاع از حقوق پیروان سایر ادیان الهی و ارزشهای مشترک ادیان الهی را سرلوحه اقدامات خود قرارداده است.

سخنگوی وزارت خارجه تصریح کرد: انتشار چنین گزارشهایی صرفا ابزاری برای اعمال فشار به سایر کشورها است و فاقد اعتبار میباشد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار