در پی حماسه‌ای که رخ داد؛

حماسه‌ی غزه و فرصت‌های پیش رو

سران حماس در برابر استیصال سردمداران اسرائیل و طرح آتش بس به چیزی کمتر از شکست محاصره غزه نباید تن دهند چرا که در غیر این صورت هزینه‌های پرداخت شده و خون‌های بناحق ریخته زنان و کودکان فلسطینی به هدر خواهد رفت.
کد خبر: ۲۴۲۱۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۹ - 26July 2014

حماسه‌ی غزه و فرصت‌های پیش رو

خبرگزاری دفاع مقدس، حسن علایی فعال، مدیر عامل موسسه انتشاراتی روایت فتح: سی و هشتمین سالروز راهپیمایی تعیین کننده روز قدس در حالی برگزار شد که غزه قهرمان و مقاوم، هیجدهمین روز مقاومت خود در برابر حملات گسترده هوایی، زمینی و دریایی رژیم تروریستی و اشغالگر قدس شریف را سپری میکرد.

امروز مقاومت مردم غزه به عنوان نماد پایداری در سراسر جهان شناخته شده است. از شرقی ترین نقطه این کره خاکی یعنی ژاپن تا غربی ترین نقطه یعنی کشورهای آمریکای لاتین یکپارچه در حمایت مردم بی گناه و مظلوم غزه بپا خاستهاند و این بدون شک دستاورد بزرگ صبر و استقامت زنان و مردان فلسطینی در باریکهی غزه است.

امروز برخلاف خواست رژیم صهیونیستی، آمریکای مستکبر و کشورهای اروپایی حامی جنایتهای تل آویو، موضوع  فلسطین از مرزهای کشورهای اسلامی هم فراتر رفته و به مسئلهای جهانی و انسانی تبدیل شده است.

امروز وجدانهای بیدار در اقصی نقاط عالم فریاد حمایت از فلسطینیان به ویژه مردم در محاصرهی غزه را از عمق جان فریاد میزنند و خواستار توقف حملات جنایتکارانهی غاصبان قدس شریف هستند واین موضع گیری جهانی در طول 66 سال اشغالگری بی سابقه و کم نظیر است.

بنابراین مسئولین حماس، جهاد اسلامی وسایر گروههای مبارز فلسطینی باید از این فرصت به دست آمده کمال بهره برداری را به عمل آورند و این مقاومت مردمی را به عنوان شخصیت تمام عیار فلسطین قهرمان به همهی دنیا بشناسانند و حمایت همه جانبهی مردم بیدار جهان را جلب کنند.

دراین مقطع لازم است چند حرکت اساسی انجام پذیرد؛

1- به چالش کشاندن سازمانهای بین المللی و جهانی و یادآوری چند بارهی مسئولیت آنان ومحکوم ساختن برخوردهای جانبدارانه آنان از اشغالگران قدس.

2- فعال کردن نهادهای مردمی در سراسر دنیا برای حمایتهای مادی و معنوی از جریان مقاومت فلسطین.

3- افشاگری علیه بی تفاوتی و بعضا حمایتهای آشکار و پنهان سران کشورهای عربی اسلامی از اقدامات رژیم اسرائیل.

4- تهییج و تشویق مردم و مسئولین کرانه باختری رود اردن برای مسلح شدن و مقاومت مسلحانه در برابر گستاخیهای نظامیان رژیم صهیونیستی و القاء این باور که تنها راه آزادی و عزت، ایستادگی قدرتمندانه علیه سفاکیهای این رژیم است.

دراین خصوص لازم است دستاوردهای پایداری و مقاومت مردم غزه در به اضمحلال کشاندن اقدامات نظامی و ترفندهای سیاسی سران جنایتکار رژیم تل آویو در ابعاد گوناگون اطلاع رسانی و واقع نمائی شود.

5- با توجه به اقدامات همه جانبه رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین از یک سو و پرداخت هزینههای این تهاجم وحشیانه توسط مردم مقاوم غزه از سوی دیگر، سران حماس در برابر استیصال سردمداران اسرائیل و طرح آتش بس، به چیزی کمتر از شکست محاصره غزه نباید تن دهند چرا که در غیر این صورت هزینه های پرداخت شده و خون های بناحق ریخته زنان و کودکان فلسطینی به هدر خواهد رفت.

6- با توجه به اهمیت گذرگاه رفح درامداد رسانی و بازسازی غزه، جامعه جهانی برای گشایش همیشگی آن باید سران رژیم قاهره را تحت فشار مضاعف قرار دهند.

7- ایستادگی مردم غزه در برابر ددمنشی های رژیم تبعیض نژادی صهیونیستی آزمون عملی است برای رو کردن ماهیت آمریکائی رژیم قاهره. سران قاهره با طرح آتش بس جانبدارانه ماهیت خود را به خوبی نشان دادند. بنابراین فرصت مناسبی است تا مردم مسلمان مصر بیش از گذشته با سیاست های آمریکائی دولت مردان خود آشنا شوند تا در حرکت های آینده با روشن بینی بیشتری تصمیمات اساسی بگیرند.
 

نظر شما
پربیننده ها