میراث امام خمینی (ره) چگونه به کمک مقاومت آمد؟

با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز جهانی قدس توسط امام خمینی(ره)، اولین و بزرگترین مانع بر سر پیشبرد اهداف رژیم صهیونیستی در فلسطین و جهان اسلام ایجاد شد.
کد خبر: ۲۴۲۱۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۱ - 26July 2014

میراث امام خمینی (ره) چگونه به کمک مقاومت آمد؟

گروه سیاسی خبرگزاری دفاع مقدس، راهپیمایی روز جهانی قدس امسال به مانند 35 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی و شاید هم پر شورتر از گذشته، با حضور گسترده مردمی در سراسر ایران و اکثر کشورهای جهان برگزار شد. حرکت روز قدس امسال با توجه به شرایط کنونی جهان و توطئهها علیه اسلام و مسلمانان پیام واضحتر و معنادارتری نسبت به سالهای گذشته داشت.

روز جهانی قدس یادآور زخم همیشه تازه جهان اسلام یعنی اشغال فلسطین است. رژیم صهیونیستی پس از اشغال فلسطین در سال 1948 برنامهای بلندمدت برای حذف نام و پیشینه تاریخی این سرزمین و اولین قبله مسلمانان از ذهن جهانیان طراحی کرده بود و ابزار آن را نیز ساخت تاریخ جعلی برای یهودیان در فلسطین، اخراج فلسطینیان از سرزمین خود و تخریب مقدسات اسلامی در بیت المقدس قرار داد. وقایعی مانند آتش زدن مسجد الاقصی در سال 1969 و اخراج فلسطینیان در سال 1974 که به "یوم النکسه" معروف شد، در این راستا انجام شد.

اما با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز جهانی قدس توسط امام خمینی(ره)، اولین و بزرگترین مانع بر سر پیشبرد اهداف رژیم صهیونیستی در فلسطین و جهان اسلام بود. صهیونیستها پس از انقلاب اسلامی ایران تقریبا از برنامه خود برای نابودی فلسطین عدول کردند زیرا دیگر حکومتی به عرصه سیاستهای جهانی گام نهاده بود که داعیه دفاع از اسلام و کیان اسلامی و مظلومان و مستضعفان جهان را دارد و شدیدا به جهانیان درباره خطر واقعی رژیم صهیونیستی هشدار میدهد.

صهیونیستها برای مقابله با این جریان، رویکرد فراموشی دشمن اصلی و مشغول کردن کشورهای اسلامی به مشکلات و درگیریهای داخلی، تفرقه افکنی و طراحی دشمن جدید(ایران) به عنوان خطر اصلی برای کشورهای عربی را برای پاک کردن موضوع فلسطین از ذهن جهانیان در پیش گرفتند اما نامگذاری روز جهانی قدس و برگزاری راهپیمایی پر شور آن در کشورهای مختلف جهان از جمله در اروپا و آمریکا با وجود موانع داخلی از قبیل جنگ یا درگیریهای سیاسی و در کشورهای غربی با وجود بایکوت شدید و تصویب قوانینی در ممنوعیت هرگونه تظاهرات و اظهارنظر علیه صهیونیستها، طرح رژیم صهیونیستی را ناکام گذاشته است و اکنون شاهد افزایش بیداری ملتها درباره جنایات و نامشروع بودن این رژیم هستیم.

تحولات و انقلابهای عربی سالهای اخیر و ناآرامیها و بیثباتیهای پس از آن باعث خلق فرصتی جدید برای صهیونیستها برای پیگیری اهداف خود در راستای مشغول کردن ملتهای مسلمان به مشکلات داخلی و محو موضوع فلسطین شد. پیروزی انقلابها در مصر، تونس و یمن موج جدیدی از نفرت عمومی از رژیم صهیونیستی را ایجاد کرد ولی دخالت آمریکا در وقایع این کشورها برای تعیین دولتهای جدید دست نشانده، باعث شد تا بار دیگر این جریان توسط دولتهای نوظهور و وابسته سرکوب شود. آمریکا پس از اطمینان از این کشورها، از جریان تغییر به وجود آمده برای امن سازی منطقه غرب آسیا برای رژیم صهیونیستی استفاده کرد و با دخالت در سوریه سعی در براندازی بزرگترین حامی مقاومت در لبنان و فلسطین پس از ایران را داشت؛ اما تاکنون موفق نشده است.

طرح آمریکایی- صهونیستی تشکیل جریانهای تکفیری در سوریه و تعریف دولت دمشق و ایران به عنوان بزرگترین دشمن منطقه به جای رژیم صهیونیستی، باعث شد تا این رژیم خود را در امنیت احساس کند و اقدام گروه تروریستی داعش در لگدمال کردن و آتش زدن پرچم فلسطین و اعلام این کشور به عنوان "کشور فتنه" در چند روز مانده به راهپیمایی روز قدس، دلیل واضحی بر صهیونیستی بودن ماهیت گروههای تکفیری است.

موضوعی که سید حسن نصرالله نیز در سخنرانی روز گذشته خود به مناسبت روز جهانی قدس در بیروت به آن اشاره و تأکید کرد: "گروههای تروریستی ساخته رژیم صهیونیستی برای نابودی مسلمانان هستند و اقدامات تروریستها در تخریب مراقد و حرم پیامبران و اولیاء ا... در عراق و سوریه، تنها با هدف زمینه سازی افکار عمومی برای تخریب مسجد الاقصی انجام میشود".

اما مراسم روز جهانی قدس امسال به دلیل مقارن شدن آن با کشتار بیرحمانه مردم بیدفاع غزه به خصوص زنان و کودکان توسط رژیم صهیونیستی مفهومی عینیتر از سالهای گذشته به خود گرفت و حماسیتر از همیشه در کشورهای مختلف جهان و ایران برگزار شد.

این راهپیمایی در تهران و 700 شهر ایران و در بیش از 50 کشور جهان برگزار شد. در برخی کشورها از جمله عراق، سوریه و نیجریه با وجود تهدیدات صریح گروههای تروریستی و در برخی کشورهای غربی همچون فرانسه و آلمان با وجود ممنوعیت هر گونه اعتراض ضد صهیونیستی، مردم به خیابانها آمدند و فریادهای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و محکومیت اقدامات صهیونیستها سر دادند.

این حضور گسترده مردمی در راهپیمایی روز قدس در کشورهای جهان بازتاب گستردهای نیز در رسانههای مطرح جهان داشت.

روزنامه آمریکایی "نیویورک تایمز" در گزارشی نوشت: آمریکا و کشورهای غربی بارها درباره تغییر و یا هوشیاری افکار عمومی علیه اسرائیل به تلآویو هشدار داده بود و این موضوع در تظاهرات روز قدس به حقیقت پیوست.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد: تظاهرات در کشورهای اروپایی برای اولین بار شکل منسجمی به خود گرفت و حتی مردمی که درباره روز قدس هیچ اطلاعی نداشتند، برای همبستگی با مردم غزه و اعتراض به کشتار کودکان این منطقه در تظاهرات شرکت کردند.

شبکه لبنانی المنار گزارش داد: تظاهرات امسال با توجه به جنگ همه جانبه اسرائیل علیه غزه و کشتار کودکان در این منطقه پیام واضحی داشت و نشان داد که جهان دیگر در برابر جنایتهای این رژیم سکوت نخواهد کرد.

خبرگزاری "الشرق الاوسط" نوشت: با وجود تهدیدهای گروه تروریستی بوکو حرام مردم نیجریه به خیابانها آمدند و حملات این گروه به تظاهرات روز قدس در نقاط مختلف این کشور دهها کشته و زخمی بر جای گذاشت.

خبرگزاری رویترز گزارش داد: در عراق مردمی که تحت تهدید مستمر و حملات و کشتار از سوی گروه تروریستی داعش قرار دارند، در تظاهرات روز قدس شرکت و همبستگی خود را با مردم غزه اعلام کردند.

پایگاه "العهد" نوشت: همانطور که رهبر عالی ایران اشاره کردند، هیمنه اسرائیل به عنوان یک قدرت آسیب ناپذیر، شکسته شده و حمایت از گروههای مقاومت در فلسطین برای مقابله با این رژیم باید در اولویت کارها قرار گیرد و تظاهرات روز جهانی قدس در این راستا انجام شد.

تحلیلگر شبکه خبری "المیادین" نیز با اشاره به تحولات غزه و راهپیمایی روز جهانی قدس اعلام کرد: نابودی اسرائیل با توجه به عدم توانایی آن در مقابله با مقاومت فلسطین در 18 روز گذشته، بیش از پیش قابل تصور است.

خبرگزاری رسمی ونزوئلا گزارش داد: تظاهرات روز قدس مردم ونزوئلا و اعتراض آنها به کشتار مردم بی گناه غزه نشان دهنده نفرت روبه گسترش ملتهای جهان از نظام "آپارتاید" در فلسطین است.

خبرگزاری هندی "ساچ تایم" نیز نوشت: حضور گسترده غیرمسلمانان هندی در کنار مسلمانان این کشور در راهپیمایی روز قدس نشان داد که اعتراض به کشتار زنان و کودکان در غزه توسط یک رژیم اشغالگر مسألهای فراتر از دین است.

با وجود اذعان بسیاری از رسانههای جهان به گسترده بودن حضور مردمی در راهپیمایی روز قدس در سراسر جهان، برخی رسانههای غربی و عربی نیز بودند که یا در مقابل اعتراضات و تجمعات این روز سکوت کردند یا سعی در کمرنگ جلوه دادن آن داشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار