استان همدان در عملیات مرصاد 123 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرد

در عملیات مرصاد تعداد 123 نفر از نیروهای سپاه و بسیجی انصارالحسین(ع) همدان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند که در این میان می‌توان بزرگانی چون سردار شهید «بهرام مبارکی» فرمانده گردان 154، سردار «مهدی ملکی تپه کبودی» فرمانده گردان 153، سردار شهید «هادی فضلی» فرمانده اطلاعات عملیات تیپ کربلا(لشکر 32) نام برد.
کد خبر: ۲۴۲۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۹ - 31July 2014

استان همدان در عملیات مرصاد 123 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از همدان، در آخرین سال جنگ تحمیلی، حدود سه هفته پس از حملهی تروریستی آمریکا به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران بر فراز خلیج فارس و چند روز پس از پذیرش قطعنامه 598 شورای امنیت سازمان ملل، سازمان مجاهدین خلق با این تحلیل که ایران در موضع ضعف قرار گرفته و از نظر نظامی توان مناسبی ندارد خود را برای حملهای برنامه ریزی شده به کشورمان آماده کرد.

منافقین کور دل با انجام عملیاتی با عنوان «فروغ جاویدان» در بامداد سومین روز از مرداد ماه سال 1367 با گذر از مرزهای بین المللی وارد خاک ایران شدند.

بالغ بر 4 هزار نفر در قالب 25 تیپ ساعت 20 و 30 دقیقه وارد شهر اسلام آباد شدند و با ارتکاب جنایات زیادی از جمله به شهادت رساندن تعداد زیادی از مجروحین دفاع مقدس در داخل بیمارستان اسلام آباد و مردم غیر نظامی راه خود را به سمت کرمانشاه ادامه دادند.

ساعت 12 شب، سوم مرداد 67 در گردنه حسن آباد با مقاومت نیروهای واحد اطلاعات عملیات لشگر انصار و لشکر 9 بدر از پیشروی آنها به صورت موقت جلوگیری شد، اما به دلیل کمبود نیروهای ذکر شده پس از ساعاتی از ساعت 5:25 دقیقه بامداد روز بعد در تنگه اول چهارزبر نیروهای لشکر 32 سپاه انصار الحسین(ع) در مقابل هجوم منافقین ایستادگی نمودند و تعداد زیادی از نفرات آنان را به هلاکت رسانده و تجهیزات بسیاری را منهدم کردند.

منافقین برای عبور از تنگه چهارزبر بارها و بارها اقدام به پیش روی کردند و هر بار سخت تر از قبل مجبور به عقب نشینی شدند، نیروهای سایر یگانهای سپاه نیز همچون لشگر 31 عاشورا، تیپ 12 حضرت قائم(عج)، لشکر 57 حضرت ابوالفضل(ع)، لشکر 27 محمد رسول ا...(ص)، لشکر 6 ویژه پاسداران، لشکر 29 نبی اکرم(ص) و ... نیز به یاری نیروهای لشکر 32 انصار الحسین(ع) شتافته و بعد از دو روز درگیری مداوم در تنگه چهارزبر در بامداد روز 5 مرداد عملیات مرصاد را انجام داده و علاوه بر انهدام نفرات و تجهیزات منافقین تا مرزهای بین المللی آنان را به عقب راندند.

در این عملیات تعداد 123 نفر از نیروهای سپاه و بسیجی انصارالحسین(ع) همدان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند که در این میان میتوان بزرگانی چون سردار شهید «بهرام مبارکی» فرمانده گردان 154،  سردار «مهدی ملکی تپه کبودی» فرمانده گردان 153، سردار شهید «هادی فضلی» فرمانده اطلاعات عملیات تیپ کربلا(لشکر 32) و شهیدان رمضان مصباحی و محمد شیخ بابایی معاونین گردان 157 لشکر 32 انصار الحسین(ع) را نام برد.

منافقین در این عملیات از حمایت گستردهی رژیم بعثی عراق برخوردار و بهره مند بودند اما با این وجود عملیات در همان روزهای نخست با مقاومت رزمندگان لشکر 32 انصارالحسین(ع) مواجه شد و کشتی رویایی منافقینی که به خیال خود ظرف مدت زمان کوتاهی به ساحلی آرام و زیبا میرسند و با عبور از شهرهای غربی خود را به پایتخت خواهند رساند در دومین روز حرکت در مواجهه با دلیرمردان ایران اسلامی در تنگه چهارزبر به گل نشست.

شکست منافقین در این عملیات، ضمن دامن زدن به اختلافات درون سازمانی، موجب انتقاد بسیاری از اعضاء نسبت به استراتژیهای نادرست و ناکارآمد رهبران سازمان و سرمنشاء بروز انشعاباتی در این گروهک تروریستی شد.

نظر شما
پربیننده ها