5 گزارش جنگی از دوران دقاع مقدس منتشر شد

سفر سرهنگی و بهبودی به قله‌ها برای چهارمین بار

چاپ چهارم کتاب «سفر به قله‌ها» که شامل پنج گزارش جنگی از هدایت‌الله بهبودی، مرتضی سرهنگی و سیدیاسر هشترودی توسط سوره مهر منتشر شد.
کد خبر: ۲۴۱۶۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۸ - 26July 2014

سفر سرهنگی و بهبودی به قله‌ها برای چهارمین بار

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از سوره مهر، دو گزارش ابتدایی این کتاب را هدایتالله بهبودی؛ مدیر دفتر ادبیات انقلاب اسلامی حوزه هنری با عنوان «حلبچه» و «سفر به قلهها» نوشته است.
 
سومین گزارش با عنوان «کردستان عراق، حکایت ناگفتهها» به قلم سیدیاسر هشترودی است و دو گزارش پایانی این کتاب با عنوان «خاکریزهای ایمان» و «بهار در آبان» از مرتضی سرهنگی؛ مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری است.
 
مقام معظم رهبری در تقریظی بر این کتاب اینگونه نوشتهاند: «گزارش اول، حرفهای و هنرمندانه، شرح کوتاهی از اولین ساعت بمباران سیانوری حلبچه، ارایه کرده است که بسیار مغتنم است، و نیز اشارهای به وضع اسرای عراقی در پشت خط اول دارد که آن هم جالب و مهم است. گزارش کوتاه دوم از همان نویسنده است. گزارش بعدی که به زبان روزنامهای و در سبک گزارشهای مطبوعات غربی و به تقلید از آنها نوشته شده حاوی مطلبی چندان مهم نیست، به علاوه که گسیختگی در ذهن و نارسائی در زبان هم گاه در آن هست، ولی از این جهت که تصویری گرچه مبهم از کردهای اتحادیه میهنی ارائه کرده، مغتنم است. گزارش چهارم درباره حمله عراق به جنوب پس از قبول قطعنامه (تیرماه ۶۷) و از آن جالبتر، شرح انهدام منافقین در غرب کشور و تپه حسنآباد است. گزارش خوبی است. تکیه بر بچههای جنوب (فقط) برایم مفهوم نشد هرچند ناگفته ماندن چیز مهمی در آن واقعه، برایم کاملا مفهوم بوده و هست! گزارش آخر از همان نویسنده چیزی نیست جز قلمانداز یک نویسنده خوشذوق که جز پاسخ به احساسات، هدفی از نوشتن ندارد... »
 
بخشی از متن گزارش بهبودی بدین شرح است: «آخرین تصویرهای غیر جنگی، تا اولین دژبانی منطقه جنگی، تصاویری است از: «زنان زحمتکش با کولهبار هیزم و حفظ تعادل بارهای سنگین که با مهارت کامل روی سرهایشان قرار میگیرد و بازی دختران کوچک با لباسهای زری و پسر بچه های بازیگوش که با کفش محلی «اسکی» میکنند....»
 

هوا کاملا «میگی» است، و به همین دلیل صدای خشن ضدهواییها خیلی زود دیوار صوتی افکار ما را میشکند..»
 
گفتنی است با توجه به اهمیت حادثه حلبچه، گزارش اول این کتاب پس از سالها، در قالب کتاب «سفر به حلبچه» به قلم هدایتالله بهبودی از سوی سوره مهر منتشر شد.
 
چاپ چهارم کتاب «سفر به قلهها» تولید دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری است که سوره مهر آن را در ۱۱۱ صفحه، قطع رقعی و در تیراژ ۲۵۰۰ جلد منتشر کرده است.
 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار