خروش عظیم ملت ایران در حمایت از فلسطین-۶۵

نتانیاهو موشک‌باران شد

راهپیمایی روز قدس امسال نیز مانند بسیاری از راهپیمایی‌هایی که در کشورمان انجام می‌شود با حواشی جذابی همراه است که خواندن آن‌ها خالی از لطف نیست.
کد خبر: ۲۴۱۶۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۶ - 25July 2014

نتانیاهو موشک‌باران شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، برخلاف جمعههای گذشته، امروز مترو تهران مسافران بسیاری زیادی را به خود دید. مردمی که از نقاط دور و نزدیک سعی در رساندن خود به خیابان انقلاب اسلامی داشتند.

قسمت اول:

از مترو که خارج میشوم، صدای فریادهای "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل" زنان و مردان  تهرانی به گوش میرسد.

چند جوان در درب خروجی مترو بر سر برداشتن تعدادی پلاکارد با یکدیگر مشورت میکنند. در نهایت پلاکاردی که مظلومیت کودک فلسطینی رابه نمایش میگذارد انتخاب میشود.

قسمت دوم:

"دست خالی نروید، غزه و فلسطین را فراموش نکنید"؛ اینها جملات مامور جمعآوری کمکهای مالی به مردم فلسطین و غزه است و مردم بی هیچگونه ادعایی مبالغی را برای کمک به درون صندوق میاندازند.

کمی آن طرفتر زن و مرد جوانی به چشم میخورند که با پلاکاردهایی که روی آنها نوشته شده "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل" در روز قدس انزجار خود را از مستکبران به نمایش میگذارند و برگی دیگر را در تاریخ ماندگار می کنند.

قسمت سوم:

کاسبهای اطراف چهار راه ولیعصر تهران هم بیکار ننشسته و با آبپاشی سطح خیابان سعی در کاهش گرمی هوا داشتند.

کمی آن طرفتر وانت آبی رنگی که نمادی از "مرگ بر اسرائیل" آن را پوشانده، با پخش شعار "الله اکبر، سکوت هر مسلمان، خیانت است به قرآن" از راه می رسد و مردم نیز یکصدا با این شعار همراهی میکنند.

در این بین بعضی از مادران جوان، فرزندان شیرخوار خود را کفنپوش کرده و با حضور در صف راهپیمایی، صحنهای ناب را به تصویر کشیدند.

قسمت چهارم:

 "مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل"، "این همه لشکر آمده، به عشق رهبر آمده"، "حزب فقط حزب علی، رهبر فقط سید علی" از جمله شعارهایی بود که از گوشه و کنار شهر به گوش میرسید. همچنین یکی از شعارهایی که در راهپیمایی امروز در خیابانها به گوش میرسید "مرگ بر داعش" بود.

نمایشگاه نقاشی برای کودکان، از دیگر حاشیههای امروز این راهپیمایی است. همچنین برگزاری نمایشگاه عکس "خیمه مقاومت" نیز چهره شهر را تغییر داده بود.

از صحنههای جالب در راهپیمایی مردم تهران، حضور پیرمردی بود که خود را محمدجواد الفت معرفی میکرد. او میگفت از خرمشهر برای حضور در راهپیمایی و گلابپاشی بر روب راهپیمایان به تهران آمده است. وی که سالهاست کار گلابپاشی مسجد جامع خرمشهر، شلمچه و گلزار شهدا را عهدهداراست، امروز با شعار "یا ابوالفضل(ع)" در راهپیمایی عظیم روز قدس شرکت و فضای خیابانهای اطراف چهارراه ولیعصر را معطر کرده بود.

قسمت پنجم:

از دیگر صحنههای جالب در این روز، به بند کشیدن آدمکهایی از سران استکبار جهانی است که در چهارراه ولیعصر تهرن اتفاق افتاد. در میان این شخصیتها "نتانیاهو"ی اسرائیلی به چشم میخورد که توجه بسیاری را به خود جلب کرده است.

قسمت ششم:

در ابتکاری جالب و در گوشهای از چهار راه  ولیعصر، خبرنگار و فیلمبردار باشگاه خبرنگاران با نصب عکسی از نتانیاهو در خیابان، از کودکان ایرانی میخواستند، موشکی با کاغذ ساخته و به سمت او پرتاب کنند. کودکان نیز با انجام این کار و سر دادن شعار مر گ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا نفرت خود را از  این جنایتکاران سر دادند.

قسمت هفتم:

در مسیر برگشت و هنگام سوار شدن به مترو، هنوز مردم شعار مرگ بر اسرائیل سر میدهند. زنی میانسال در بین راهپیمایان با انتقاد از اخبار دروغین شبکههای خارجی درباره میزان اندک حضور راهپیمایان ایرانی، به حضور پرشور و گسترده مردم در این راهپیمایی اشاره میکند.

قسمت هشتم:

امروز مثل همیشه تهران در کنار غزه بود.

 

گزارش از مهدیس میرزایی

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار