وخیم‌ترین شرایط رژیم صهیونیستی در 10 سال گذشته/

چگونه اسارت یک سرباز معادلات صهیونیست‌ها را به هم ریخت؟

اسارت یک سرباز اسراییلی به دست نیروهای مقاومت موضوعی نیست که کابینه بنیامین نتایناهو بتواند به راحتی از کنار آن بگذرد و تبعات داخلی آن یقینا دامن نخست وزیر رژیم صهیونیستی را خواهد گرفت.
کد خبر: ۲۴۰۱۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۹ - 23July 2014

چگونه اسارت یک سرباز معادلات صهیونیست‌ها را به هم ریخت؟

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری دفاع مقدس،  اسارت یک سرباز ارتش رژیم صهیونیستی برای این رژیم دردسرساز شده است. در حالی که یک هفته از آغاز حمله زمینی به غزه می گذرد ارتش رژیم صهیونیستی نتوانسته بیش از 300 متر پیشروی داشته باشد و از سوی دیگر با اسارت درآمدن یک سرباز صهیونیست عملا کفه معادلات در عرصه جنگ تن به تن به نفع مقاومت سنگین تر شده است.

این در حالی است که گروه های مقاومت از آغاز حمله زمینی به وسیله بمب های کنار جاده ای، حمله راکتی به تانک ها و محل اجتماع نظامیان ارتش صهیونیستی، و همچنین ایجاد کمین مقابل مسیر صهیونیست ها تلفات قابل توجهی به ارتش این رژیم وارد کردند.

در همین راستا گردانهای قسام اعلام کرد از آغاز یورش زمینی رژیم صهیونیستی به غزه و در درگیریهای مستقیم، 52 نظامی این رژیم به هلاکت رسیدهاند، و برخی از آنان از افسران ارشد ارتش این رژیم بودند.

این گردان که شاخه نظامی جنبش حماس به حساب می آید، همچنین خاطرنشان کرد که تا کنون 36 خودروی نظامی رژیم اشغالگر را منهدم کرده است.

بر اساس این گزارش، تک تیراندازان قسام همچنین تا کنون 11 نظامی رژیم اشغالگر را هدف قرار دادهاند.

در همین حال تلویزیون بیبیسی گزارش داده است، تلفات اخیر اسرائیل، سنگینترین تلفات دهه گذشته است . در گزارش این شبکه آمده است: ارتش در اسرائیل اهمیت حیاتی دارد و هر نظامی که کشته میشود، جامعه اسرائیل را متاثر میکند، اکنون ارتش در مرز و داخل غزه بیشترین تلفات را در یک دهه گذشته متحمل شده است.

البته دولت رژیم صهیونیستی نیز در آمار خود از میزان تلفات وارد شده به ارتش این رژیم مدعی شده است تا کنون 29 نفر از نظامیان صهیونیست در درگیری با نیروهای مقاومت کشته شدند.

در این بیانیه که در جریان روز پانزدهم (روز سه شنبه) منتشر شده با اشاره به اقدامات نظامی ارتش صهیونیستی ادعا شده است: عملیات صخره سخت توانسته است بیش از 2000 هدف را در سراسر غزه هدف قرار دهد. از جمله این اهداف حمله به ساختارهای نظامی، تونل ها، سایت های ذخیره سازی و تولید سلاح، خانه های فعالان بلند پایه و فرمادنهان فلسطینی، سکوهای پرتاب راکت و موشک می باشد. طبق اعلام ارتش اسراییل از آغاز عملیات زمینی بیش از 1833 هدف (و در مجموع از آغاز عملیات صخره سخت تا روز پانزدهم، 3250 هدف) در نوار غزه مورد حمله قرار گرفته است. گفتنی است بر اساس گزارش ارتش اسراییل از آغاز عملیات صخره سخت تا پایان روز پانزدهم، 29 سرباز اسراییلی کشته شده اند.

در همین حال به گفته گزارشگر شبکه دوم عبری زبان اسراییل 90 درصد از ساکنان شهرک های همجوار با نوار غزه آن را ترک کردند. افرادی نیز که در شهرک ها باقی مانده اند منفعت تجاری در آنجا دارند یا کشاورزند. این در حالیست که کارخانه ها از آغاز جنگ تا کنون و با اعلام حالت فوق العاده در مسافت 40 کیلومتری نوار غزه کار خود را متوقف کردهاند. در همین چهارچوب، میانگین قیمت هتلهای رزرو شده در شهرهای جنوبی و مرکزی همجوار با نوار غزه از آغاز جنگ تا کنون 40 درصد  و در منطقه گوش دان  و تل آویو و بحر المیت 20 درصد کاهش یافته است.

روزنامه هاآرتص نیز در گزارشی هزینه 15 روز جنگ با حماس را حدود 600 میلیون دلار اعلام کرده است.

در این گزارش آمده است: منابع حکومتی اسراییل هزینه عملیات نظامی در نوار غزه را در پایان روز چهاردهم 2 میلیارد شیکل (معادل حدود 585,564,178 دلار) برآورد کردند. بر این اساس خسارتهای افراد غیرنظامی در شهرهای مختلف به یک میلیارد و دویست شیکل معادل (351,341,925 دلار) آن سهم غیر نظامیان بوده است. گفتنی است همزمان با تحولات غزه تشکیلات امنیتی خواستار میلیاردها شیکل افزایش بودجه خود شده است. همچنین اختلافات زیادی بین وزارت دارایی و تشکیلات امنیتی به دلیل افزایش مشارکت خودروهای زرهی و پیاده نظام و نیز تصمیم کابینه برای افزایش سربازان احتیاط وجود دارد. قبل از آغاز عملیات زمینی متوسط هزینهها در یک روز 110 میلیون شیکل (معادل 32,191,071 دلار) بوده است.

ابهام در سرنوشت کابینه نتایاهو

هر چند تلفات بالای ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز حمله زمینی قابل توجه بوده است اما به اسارت درآمدن یک سرباز اسراییلی موضوعی نیست که کابینه بنیامین نتایناهو بتواند به راحتی از کنار آن بگذرد و تبعات داخلی آن یقینا دامن نخست وزیر رژیم صهیونیستی را خواهد گرفت.

در همین راستا بالاخره امروز ارتش صهیونیستی اعلام کرد که یکی از سربازانش در جریان جنگ با حماس مفقود شده است.

اعتراف ارتش اسراییل به اسارت یک سرباز خود در حالی صورت گرفته است که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین  اعلام کرد که هیچگونه اطلاعاتی درباره شائول آرون، سرباز به اسارت درآمده ارتش صهیونیست، نخواهد داد مگر اینکه در ازای آن امتیازی دریافت کند.

نیروهای مقاومت باریکه غزه روز یکشنبه این هفته (20 ژوئیه ) موفق شدند شائول آرون نظامی صهیونیست را اسیر کنند.

پس از به اسارت درآمدن این سرباز صهیونیست گردان های شهید عزالدین القسام با صدور بیانیه ای اعلام کرد که افسر اسرائیلی به اسارت گرفته شده، از یگان مرزی ارتش رژیم صهیونیستی به نام شائول آرون با کد نظامی 6092065 است.گردان های قسام در بیانیه خود خاطرنشان کرد که این افسر یگان مرزی ارتش رژیم صهیونیستی را در جریان عملیات اخیر خود در شرق محله التفاح به اسارت گرفته است.

در ازای تصویر آرون هم امتیاز می گیریم!

اما مشیر المصری عضو ارشد حماس نیز سه روز پس از اسارت شائول آرون گفت: او هم اکنون در دست مقاومت است، مقاومت حتی برای نشان دادن تصویر آرون نیز امتیازی دریافت خواهد کرد.

المصری افزود: مقاومت سرانجام دشمن صهیونیستی را وادار به مذاکره غیرمستقیم درباره شائول آرون و تن دادن به شروط مقاومت خواهد کرد.وی در ادامه تلویحا اشاره کرد که حماس حاضر است آرون را با اسرای مقاومت مبادله کند.

البته المصری در ادامه نتایناهو را نیز تهدید کرد و گفت: ما به نتانیاهو پیشنهاد می کنیم که به شروط مقاومت برای آغاز آتش بس و مبادله اسرا تن بدهد زیرا ادامه دادن به درگیری ها به معنای اسارت تعداد بیشتری از نظامیان صهیونیستی خواهد بود.

طرح اردن برای غزه در شورای امنیت به رای گذاشته می شود

اما در عرصه تحولات دیپلماتیک نیز روزنامه هاآرتص گزارش داده است شورای امنیت پیشنویس قطعنامه آتشبس در غزه را که از سوی اردن تنظیم شده است به رای میگذارد. اعضای این شورا قرار است طی روزهای آتی درباره پیشنویس قطعنامه ارائه شده توسط اردن برای برقراری فوری آتشبس در غزه و خروج نظامیان صهیونیست از آن تصمیمگیری کنند.

در این طرح پیشنهادی اردن بر عقب نشینی ارتش اسرائیل از نوار غزه، بازگشایی دائمی گذرگاه ها بر اساس توافقنامه سال 2005 تاکید شده و همچنین از تلاش های مصر در این باره استقبال شده است.

این طرح همچنین بر اتخاذ تدابیر ضروری برای حمایت از غیر نظامیان تا دستیابی به توافق آتش بس به خصوص جلوگیری از اقدامات نظامی اسرائیل علیه غیر نظامیان فلسطینی تاکید کرده و هر گونه خشونت علیه غیر نظامیان و یا هر گونه اقدام تروریستی را محکوم نموده است.

این در حالی است که جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا صبح امروز به منظور آنچه که بحث درباره آتش بس خوانده شده، وارد سرزمینهای اشغال شده است. جان کری در بدو حضور در سرزمین های اشغالی گفت در تلاشها برای برقراری آتشبس میان حماس و اسرائیل پیشرفتهایی داشتهایم، اما کار هنوز تمام نشده است.

البته مقاومت پیش از این اعلام کرده است تا شرایط آتش بس مقاومت مورد قبول قرار نگیرد با هیچ طرحی موافقت نخواهند کرد.

رفع محاصره زمینی و دریایی نوار غزه به صورت کامل از جمله بازگشایی گذرگاه ها، فعال سازی بندر غزه، وارد کردن همه کالاها، برق، سوخت و مواد ساختمانی و همه مایحتاج ملت فلسطین، رفع محاصره اقتصادی و مالی، تضمین آزادی صید ماهی و دریانوردی تا 12 مایلی غزه، آزادی تردد در مناطق مرزی نوار غزه و عدم وجود منطقه حایل از جمله شروط مقاومت است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار