هنگامی که "عباس" صدام را تحقیر کرد

صدام حسین برای تحقیر کردن خلبانان ایرانی در تلویزیون عراق گفته بود: به هر خلبان ایرانی که به 50 مایلی نیروگاه بصره نزدیک شود، حقوق یک سال نیروی هوایی عراق را جایزه خواهم داد.
کد خبر: ۲۳۹۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۴ - 23July 2014

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، در سالهای جنگ، صدام حسین برای تحقیر کردن خلبانان ایرانی در تلویزیون عراق گفته بود: "به هر خلبان ایرانی که به 50 مایلی نیروگاه بصره نزدیک شود، حقوق یک سال نیروی هوایی عراق را جایزه خواهم داد"؛ اما 150 دقیقه بعد از مصاحبه صدام، «عباس دوران»، «حیدریان» و «علیرضا یاسینی» نیروگاه بصره را بمباران کردند.

با این عملیات جواب گستاخی صدام داده شد و در حقیقت خود وی تحقیر شد.
 
غروب همان روز خبرنگار رادیو بی بی سی اعلام کرد: من امروز با آقای صدام حسین رئیس جمهور عراق، مصاحبه داشتم و ایشان با اطمینان خاطر از دفاع قدرتمند هوایی خود در راه محافظت از نیروگاهها، تاسیسات و دیگر منابع اقتصادی عراق در برابر حملات و تهاجم خلبانان ایرانی سخن میگفت؛ ولی من هنوز مصاحبه او را تنظیم نکرده بودم که نیروی هوایی ایران نیروگاه بصره را منهدم کرد. اینک جنوب عراق در خاموشی فرو رفته و چراغ قوه در بازارهای عراق بسیار نایاب و گران شده است؛ چون با توجه به خسارات وارد به نیروگاه، تا چند روز آینده برق وصل نخواهد شد.
 
سپس این خبرنگار با لبخندی تمسخرآمیز گفت: البته هنوز فرصتی پیش نیامده که من از صدام حسین سوال کنم چگونه جایزه خلبانان ایرانی را تحویل خواهد داد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
یاسرعلی
|
-
|
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
0
0
خداقوت
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار