حجت‌الاسلام و المسلمین سعیدی:

حضور گسترده ملت ایران در راهپمایی روز قدس «بسیار تعیین‌کننده» است

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: شرایط حاکم بر عراق و غزه، روز قدس امسال را متفاوت‌تر از سال‌های گذشته کرده و قطعا حضور ملت ایران در روز قدس بسیار تعیین‌کننده خواهد بود.
کد خبر: ۲۳۹۲۰
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۵ - 22July 2014

حضور گسترده ملت ایران در راهپمایی روز قدس «بسیار تعیین‌کننده» است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از روابط عمومی سپاه، حجتالاسلام و المسلمین «علی سعیدی» نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفتگویی با اشاره به حضور گسترده و باشکوه مردم در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان برای محکومیت جنایتهای رژیم صهیونیستی و گروهک تروریستی داعش، گفت: با کمال تاسف روند جهتگیریها در جهان اسلام به دلیل رفتار اشتباه سران برخی کشورهای اسلامی و سران برخی کشورهای عربی با یک وضعیت نگران کنندهای مواجه شده است.

وی افزود: اگر بخواهیم از وضعیت امروز منطقه تحلیل کلی ارائه دهیم باید بگوئیم که آمریکاییها از سال ۲۰۱۰، استراتژیشان را ازجنگ بین تمدنها به جنگ درون تمدنی تغییر دادند؛ در گذشته روی جنگ تمدنها و جنگ بالکان از جمله جنگ اول عراق و جنگ افغانستان و در واقع، جهت برنامههای خود را در راستای جنگ بین تمدنها قرار داده بودند اما وقتی توفیقی در آن حرکت بدست نیاوردند و هزینههایشان افزایش یافت، استراتژیشان را به جنگ درون تمدنی تغییر دادند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران ایجاد اختلاف و درگیری بین فرق اسلامی، شیعه هراسی، ایران هراسی و اسلام هراسی را استراتژی جدید آمریکا در جنگ درون تمدنی عنوان کرد و ادامه داد: متاسفانه برخی قدرتهای اسلامی و عربی در میدان دشمن بازی کردند و در حقیقت به اهداف آمریکا کمک کردند.

حجتالاسلام و المسلمین سعیدی، فجایع رخ داده در سوریه و عراق را از نقشههای از پیش طراحی شده توسط آمریکا دانست و گفت: آنچه که مردم و حکومت سوریه را در طی ۳ سال گرفتار کرد و آنچه که در طول سالیان گذشته در پاکستان، عراق و افغانستان رخ داده، همان نقشه استعمار و آمریکا است.

وی به حمله نظامی رژیم صهیونیستی به نواز غزه اشاره کرد و آن را یک تجاوز بیرحمانه و ابلهانه توصیف کرد و افزود: همیشه اسرائیل از ۳ ارتش دنیا در هراس بود، ارتشهای مصر، سوریه و عراق لرزه بر اندام صهیونیستها میانداختند اما امروز این یک گروه مقاومت کوچک به نام حماس است که لرزه به اندام صهیونیستها انداخته است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسدارن با بیان اینکه با وجود کارشکنیهای استعمار، ملتهای مقاوم فلسطین، لبنان، سوریه و مردم انقلابی عراق در برابر همه این توطئهها ایستادگی کردهاند، تصریح کرد: پشتیبانی ملت ایران و رهبر معظم انقلاب از مقاومت، نقطه عطفی در قدرت و حرکت مقاومت بوده و خواهد بود و تقویت نیروهای مقاومت را در سطح منطقه و بینالملل در پی داشته است.

حجتالاسلام و المسلمین سعیدی بر لزوم حضور همهگروهها و جریانهای سیاسی در راهپیمایی روز جهانی قدس تأکید کرد و گفت: هر مقدار حضور ملت ایران در صحنههای مختلف بیشتر بوده، میزان قوت مقاومت و حرکت ملتهای انقلابی و مردم مسلمان نیز بیشتر شده است.

وی با بیان ویژگیهای روز قدس امسال و تفاوتهای آن با سالهای گذشته، خاطرنشان کرد: شرایط حاکم بر عراق و غزه، روز قدس امسال را متفاوتتر از سالهای گذشته کرده و قطعا حضور ملت ایران در روز قدس بسیار تعیینکننده خواهد بود و انتظار نیز این است که ملت فهیم ایران همچنان به مانند گذشته با تمام توان در صحنه حضور داشته باشند تا بخشی از دین خود به آرمان فلسطین را ادا کنند.

نظر شما
پربیننده ها