امیر سیاری خبر داد

الحاق ناوشکن دماوند به نیروی دریایی ارتش/ اجرای 6 عملیات موفقیت‌آمیز علیه دزدان دریایی

فرمانده نیروی دریایی ارتش از الحاق ناوشکن دماوند در آینده نزدیک به این نیرو در شمال کشور خبر داد.
کد خبر: ۲۳۸۳۹
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۲ - 22July 2014

الحاق ناوشکن دماوند به نیروی دریایی ارتش/ اجرای 6 عملیات موفقیت‌آمیز علیه دزدان دریایی

به گزارش دفاع پرس، امیر دریادار حبیبالله سیاری در گفتوگو با فارس با اشاره به حضور ناوگروه سیام نیروی دریایی ارتش در آبهای بینالمللی اظهار کرد: ناوگروه مذکور متشکل از ناوشکن «الوند» و ناو جمهوری اسلامی ایران «بوشهر» در حال انجام ماموریت در آبهای آزاد است.

وی مدت حضور ناوگروه سیام در آبهای بینالمللی را 110 روز اعلام کرد و افزود: ناوگروه سیام با حضور در خلیج عدن امنیت را برای کشتیهای نفتکش و تجاری برقرار کرده و در تنگه بابالمندب و دریای سرخ حضور داشته است.

سیاری به بازدید ناوگروه سیام از بنادر کشورهای سودان، عمان و تانزانیا اشاره کرد و گفت: ناوگروههای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران حامل پیام صلح و دوستی برای تمام کشورها هستند و در راستای اجرای تدبیر مقام معظم کل قوا مبنی بر اینکه نیروی دریایی یک نیروی بینالمللی است، حرکت میکنند.

*6 مورد درگیری ناوگروه سیام با دزدان دریایی

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه ناوگروههای اعزامی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ماموریتهای خود موفق عمل کردهاند، تصریح کرد: ناوگروه سیام نیروی دریایی ارتش در مدت ماموریت خود شش مورد با دزدان دریایی برخورد شدید داشته و موفق بوده است.

وی، عزیمت ناوگروه سیام به کشور در بندرعباس را چهارم مردادماه امسال عنوان کرد.

*اعزام ناوگروه سیویکم به دریاهای آزاد

سیاری از اعزام ناوگروه سیویکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به دریاهای آزاد خبر داد و اظهار کرد: ناوگروه مذکور در حال عزیمت به منطقه ماموریت خود است و جایگزین ناوگروه سیام میشود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه ناوگروه سیویکم شامل ناوشکن شهید «بایندر» و ناو جمهوری اسلامی ایران «بندرعباس» است، خاطرنشان کرد: حضور ناوگروه سیویکم در دریاهای آزاد در ادامه ماموریتهای ناوگروههای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

*الحاق ناوشکن دماوند به نیروی دریایی ارتش

وی به رونمایی از ناوشکن جمهوری اسلامی ایران «دماوند» در شمال کشور اشاره کرد و گفت: ناوشکن «دماوند» در آینده نزدیک به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران میپیوندد.

سیاری با اشاره به اینکه اقتدار نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در تمام عرصهها با تدابیر فرمانده معظم کل قوا، همت بلند نیروهای مسلح و سربازان ولایت نمود یافته است، بیان کرد: آمادگی کشور اکنون در بعد دفاعی بسیار خوب است و از توان دفاعی بسیار بالایی برخوردار هستیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تجهیزات این نیرو در دریا نسبت به سالهای گذشته را بسیار پیشرفته تر دانست و تصریح کرد: حضور نیروی دریایی ارتش در دریاهای آزاد در سالهای اخیر اتفاق افتاده و این موضوع نشاندهنده توانمندی جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه سفر اخیر ناوگروه سیام به بندر دارالسلام در کشور تانزانیا در اقیانوس هند جنوبی بود، افزود: اقیانوس هند جنوبی واقع در زیر خط استوا است و حضور نیروی دریایی ارتش در این منطقه نشان از توانمندی این نیرو دارد.

سیاری یادآور شد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن حضور در آبهای ساحلی، توانسته در آبهای آزاد حضور داشته باشد و ماموریت خود را انجام دهد و پرچم کشور را به اهتزاز در آورد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار