امیر برخور:

جوانان اطلاعات کافی درباره اقدامات نهاجا در جنگ تحمیلی را ندارند

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش ضمن اظهار تاسف از نبود اطلاعات کافی در مورد اقدامات نیروی هوایی ارتش در دوران دفاع مقدس عنوان کرد: جامعه امروزی و جوانان اطلاعات کافی در این زمینه ندارند.
کد خبر: ۲۳۴۵۸
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۸ - 13July 2014

جوانان اطلاعات کافی درباره اقدامات نهاجا در جنگ تحمیلی را ندارند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از روابط عمومی نیروی هوایی ارتش، همزمان با فرارسیدن ولادت باسعادت امام حسن مجتبی (ع) و با حضور امیر سرتیپ خلبان علیرضا برخور جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش کلاسهای معارف جنگ در فرماندهی آموزشهای هوایی سرلشکر خلبان شهید محمود خضرایی آغاز شد.

در مراسم افتتاحیه این دوره از کلاسها امیر سرتیپ خلبان  علیرضا برخور جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش با اشاره به عداوتِ دشمنانِ شکست خورده جمهوری اسلامی ایران گفت: همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی و از بدو شکلگیری جمهوری اسلامی در ایران دشمنی منافقان و گروهکهای دیگر با آن نیز شروع شد اما جمهوری اسلامی با این باج خواهی و زیادهطلبی مقابله کرد و آنها را بر سر جایشان نشاند.

وی با بیان انواع تهدیدها و توطئهها از جمله حمله به طبس، ترورها و تفرقه افکنیها به آغاز جنگ تحمیلی از سوی عراق اشاره کرد و افزود: آمریکا صدام را تحریک کرد تا آمال و آرزوهای خود را در 31 شهریور 59 با تجاوز یک طرفه به سرانجام برساند که رشادتها و دلاورمردیهای غیور مردان ارتش در زمین، هوا و دریا مانع از دستیابی این دشمنِ تا بُنِ دندان مسلح به اهداف خود شد.

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش هدف از تشکیل کلاسهای معارف جنگ در ارتش را بازشناسی و معرفی رشادتها و ثبت افتخارات ارتش در سالهای دفاع مقدس دانست و ادامه داد: در سالهای جنگ تحمیلی خلبانان نیروی هوایی ارتش با بیشترین سورتی پرواز، تجربه و قدرت خود را به رخ دشمن کشیدند.

وی ضمن اظهار تاسف از نبود اطلاعات کافی در مورد اقدامات نیروی هوایی ارتش در دوران دفاع مقدس عنوان کرد: جامعه امروزی و جوانان اطلاعات کافی در این زمینه ندارند.

امیر برخور خاطرنشان کرد: این که جوانان ندانند سیدالاسرا شهید لشگری با 18 سال اسارت چه نقشی در جنگ داشته و یا عملیاتهای حمله به H3 و 140 فروندی چه بودهاند و چه کسانی با چه مقیاس و هدفی خالق آن بودند، نقص بزرگی است.

وی در بخش پایانی صحبتهای خود با ذکر این نکته که پیروزی در دفاع مقدس فقط به خاطر وحدت و اعتقاد به ولایت و حفظ حرمت بود، تصریح کرد: شما جوانان تحصیلکرده در طول این کلاسها میتوانید از زبان اساتید و پیشکسوتان دفاع مقدس نقش این افتخار آفرینان را کشف کرده و آن را به فرزندان و دوستان خود انتقال دهید.

نظر شما
پربیننده ها