امیر پوردستان مطرح کرد:

دشمن می‌خواهد شکست در جنگ سخت را از راه جنگ نرم جبران کند

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: استکبار جهانی می خواهد شکست هایی را که در دوران دفاع مقدس و عرصه جنگ سخت متحمل شده را از راه جنگ اقتصادی و فرهنگی جبران نمایند.
کد خبر: ۲۳۳۳۲
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۰ - 10July 2014

دشمن می‌خواهد شکست در جنگ سخت را از راه جنگ نرم جبران کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، امیر سرتیپ «احمد رضا پوردستان»، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، شب گذشته در مراسمی که با عنوان هوانیروز و ولایت در سالن همایش های هواپیمایی نیروی زمینی ارتش برگزار شد، با اشاره به اهمیت شعار سال 93 که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده است اظهار کرد: در واقع اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی یک شعار نیست، بلکه تبیین یک استراتژی منسجم از سوی رهبری معظم انقلاب می باشد.

 وی با تاکید بر لزوم اهتمام همه دستگاههای اجرایی کشور نسبت به اجرای فرامین مقام معظم رهبری افزود: در همین جمله کوتاهی که ایشان با عنوان شعار سال مطرح کردند، دریایی از معارف وجود دارد که در واقع رعایت و اهتمام به آن در مرحله اول ما را از تهدیدات دشمنان مصون می دارد.

 امیر پوردستان با اشاره به شکستی که جبهه استکبار در دوران جنگ تحمیلی از ایران خورده است افزود: دشمن وقتی که می بیند توانایی مقابله با ایران را در عرصه جنگ سخت ندارد، از پتانسیل های اقتصادی و فرهنگی اش جهت ضربه زدن به نظام اسلامی استفاده می کند که مقام معظم رهبری با درایتی که داشتند به خوبی این موضوع را تشخیص داده و با گنجاندن آن در سال 93 بعنوان یک استراتژی کلی این موضوع را تبیین کردند.

وی در ادامه به بررسی انقلاب ایران و تبعات نظامی و استراتژیک آن بر آمریکا و دیگر کشورهای منطقه پرداخته و تاکید کرد: با توجه به اینکه کشور ما قبل از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از اقمار پیرامونی آمریکا محسوب می شد، لذا با شکل گیری انقلاب و تبعات ناشی از آن ،آمریکا یکی از مهمترین هم پیمانان خود را در سطح منطقه خاورمیانه از دست داد و بدین ترتیب دچار یک نوع شوک ژئوپولوتیکی شد.

 امیر پوردستان با اشاره به امتیازاتی که آمریکا بواسطه پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سطح منطقه از دست داده است، افزود: از آنجا که کشور ایران در شمال خلیج فارس مستقر بود و آمریکا بواسطه ایران بر یکی از مهمترین شریان های صادرات نفت مسلط بود و بدین واسطه مسیر انرژی را تحت کنترل خود داشت، لذا اجازۀ ورود و خروج انرژی خارج از حد معمول را به دیگر کشورها نمی داد که با انقلاب ایران این امتیاز بزرگ را نیز از دست داد.

وی با اشاره به مناسبات گستردۀ ایران با آمریکا در دوران جنگ سرد افزود: ایران بیش از ۳۰۰۰ کیلومتر مرز دریایی و خشکی با دشمن شماره یک آمریکا یعنی شوروی سابق داشت که باعث تسلط آمریکا بر این کشور میشد و می توانست از این طریق کلیه تحرکات نظامی روس ها را  رصد کرده و ضربات خود را به موقع بر مواضع آنان وارد کند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: ایران در آن دوره ملزم بود تا با کشورهایی که به لحاظ منافع در تعارض با آمریکا بودند برخورد کند و از این جهت ارتش ایران حکم چوبدستی آمریکا را در برابر دیگر کشورهای منطقه داشت، تا بواسطه ژاندارم منطقه آنان را در مسیر استراتژی آمریکا قرار دهد. 

وی افزود: یکی دیگر از ارزشهای ژئوپولوتیکی ایران  قبل از انقلاب  برای آمریکا این بود که ایران بعنوان جبهۀ جلوگیری از نفوذ دشمنان ناتو محسوب می شد و ارتش ایران در این رابطه ملزم بود تا در جهت تحقق منافع آمریکا زمین بدهد و زمان را بخرد تا پشتیبانی لازم جهت حضور و پوشش دفاعی نیروهای آمریکایی صورت گیرد. 

وی با اشاره به پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و تأثیرات ناشی از آن بر منافع آمریکا افزود: انقلاب ایران اُبهت و هیمنه آمریکا را در سطح منطقه شکست و آمریکا برای جلوگیری از نفوذ این انقلاب در دیگر کشورهای منطقه اقدامات براندازانه خود را علیه جمهوری اسلامی آغاز کرد. 

امیر پوردستان اجرای سیاست محدود سازی و منزوی سازی ایران در راستای تحدید گسترش  انقلاب اسلامی در سایر کشورها را از دیگر برخوردهای آمریکا در جهت مسدود کردن پیشروی حرکت انقلاب ایران در سطح منطقه عنوان کرد.

وی افزود: آمریکایی بعد از ناکامی در سیاستهای خصمانهشان در برابر ایران اقدام به تطمیع و تشویق صدام برای آغاز جنگ تحمیلی کرده و پس از اینکه دید در میدان نبرد جنگ سخت توانایی شکست رزمندگان اسلام را ندارد از جبهه ژئوپلتیک وارد جبهه ژئو اکونومی شد و خواست تا به لحاظ اقتصادی ایران اسلامی را تحت فشار قرار دهد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: آمریکا در ادامه سیاست های خصمانه ژئو اکونومی خود، با بهانه قرار دادن جریان 11 سپتامبر و مبارزه با تروریسم به منطقه خلیج فارس ورود نظامی پیدا کرد، اما در واقع هدف پنهانش تسلط بر منابع انرژی منطقه و همچنین جلوگیری از روند بیداری اسلامی در سطح منطقه بود.

وی با بیان اینکه آمریکاییها پس حضور ناموفق در افغانستان و عراق تاکنون دو مرتبه تصمیم به تهاجم به ایران را گرفتند، اما چون از تبعات سنگین آن واهمه داشتن، لذا از این کار منصرف شده و هملنطور که امروز می بینیم باب جبهه جدیدی را به روی ملت ایران گشودند و آن هم عرصه اقتصاد و فرهنگ است.

امیر پوردستان در پایان ضمن تقدیر از پیشکسوتان هوانیروز نیروی زمینی اظهار کرد: خدمات ارزنده و شایان هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در بدو پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین در جریان  ناامنی های که عناصر ضد انقلاب در آذربایجان شمالغرب، کردستان و.. ایجاد شده بود، بر هیچ کس پوشیده نیست.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار