در دیدار با جمعی از دانش‌پژوهان و نخبگان علمی صورت گرفت

تاکید وزیر دفاع بر رفع موانع پیش روی نخبگان/ مدیریت جهادی؛ رمز پیشرفت کشور

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بر رفع موانع پیش روی نخبگان و هموار‌سازی مسیر پیشرفت و اعتلای کشور تاکید کرد و گفت: نخبگان به دور از دغدغه‌های جانبی باید به پیشرفت ایران اسلامی کمک کنند.‌
کد خبر: ۲۲۲۹۲
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۷ - 24June 2014

تاکید وزیر دفاع بر رفع موانع پیش روی نخبگان/ مدیریت جهادی؛ رمز پیشرفت کشور

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در دیدار با جمعی از دانشپژوهان و نخبگان علمی و پژوهشی مرکز پژوهشهای نخبگان دانشگاه صنعتی مالک اشتر با اشاره به ظرفیت بالای علمی این مرکز گفت: دستاوردهای علمی مرکز پژوهشهای نخبگان، نشان دهنده اراده استوار و پایداری نخبگان و جوانان عزیز کشورمان در ادامه راه پرافتخاری است که به منظور تحقق آرمانهای مقدس انقلاب اسلامی و برنامههای علمی و پژوهشی وزارت دفاع همواره با جدیت دنبال شده است.

وی افزود: نخبگان جوان ایران به برکت انقلاب اسلامی و با استفاده از فضای علمی حاکم بر کشور توانستهاند هر سال جدیتر و مصممتر از پیش بر کمیت و کیفیت فعالیتهای علمی و پژوهشی خویش بیفزایند و برای کشور افتخار بیافرینند.

وزیر دفاع خطاب به نخبگان وزارت دفاع اظهار داشت: جهان امروز سرخورده از نظام سلطه چشم امید به ایران اسلامی داشته و این امر رسالت شما عزیزان را که پیشگامان جنبش فکری و تحولات علمی و پژوهشی در میهن عزیزمان هستید دوچندان میکند.

سردار دهقان با بیان اینکه باید موانعی که باعث اتلاف وقت و انرژی جوانان میشود برداشته شود، تصریح کرد: شایسته است مسیرهای دسترسی و چرخه فعالیتهای پژوهشی را به دور از پیچیدگی و سازوکارهای دست و پاگیر فراهم کرد تا نخبگان  به دور از دغدغههای جانبی با چالاکی  و انعطاف بالا به تحقیق و پژوهش و در نهایت کمک به پیشرفت ایران اسلامی بپردازند.

وی توجه ویژه به فناوریهای برتریآفرین را با توجه به تنوع تهدیدات و سرعت تغییر آنها بسیار مهم توصیف کرد و افزود: سه اصل سریعالوصول بودن، ارزان بودن و مؤثر بودن باید در ایجاد فناوریهای برتریآفرین مورد نظر باشد.

وزیر دفاع در ادامه با اشاره به ضرورت مدیریت دانش و مستندسازی پژوهشی خاطرنشان کرد: تولید دانش باید با تکیه بر عوامل درونی و با استفاده از مستندات کامل علمی صورت گرفته تا فرایند انتقال دانش به تکنولوژی  در مسیر موردنظر و با هدف مشخص صورت گیرد.

سردار دهقان عزت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را یک علاقه و انگیزه همگانی و فراگیر در بین نیروهای ارزشی و نخبه کشور برشمرد و تاکید کرد: در صورتی که تجربه، مدیریت، جوانی و نشاط و تحرک و فعل خواستن و توانستن در کنار یکدیگر قرارگیرد، رسیدن به قلههای فتح و پیروزی علمی و فناوری با توکل به خداوند متعال میسر میشود.

وی با اشاره به اینکه جدیت در کار بهعنوان یک اصل اساسی برای دستیابی به نتایج مهم تلقی میشود، گفت: امیدواریم به زودی مجموعه نخبگان جوان دانشگاه صنعتی مالک اشتر وزارت دفاع بتواند به عنوان یک الگوی موفق برای تمامی نخبگان کشور در راه اعتلای نام مقدس ایران اسلامی و همچنین صنعت دفاعی کشور به دنیا معرفی شود.

در این دیدار صمیمی تعدادی از نخبگان فعال با بیان دیدگاهها و نظرات خود در زمینههای علمی و پژوهشی، خواستار رفع مشکلات و موانع پیش روی جامعه نخبگان کشور شدند.

در پایان این دیدار وزیردفاع با اهدای لوح از نخبگان برتر و رئیس مرکز پژوهشهای نخبگان وزارت دفاع تجلیل و قدردانی کرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار