یادداشت/ سردار شریف

شبکه‌های رسانه‌ای دشمن سپاه را هدف قرار می‌دهند

اینکه شبکه‌های رسانه‌‌ای دشمن، سپاه را هدف قرار می‌دهند حکایت از آن دارد که به خوبی دریافته‌اند که سپاه یک نیروی بسیار مؤثر در معادلات منطقه‌ای و حتی جهانی است.
کد خبر: ۲۱۹۱۴
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۹ - 18June 2014

شبکه‌های رسانه‌ای دشمن سپاه را هدف قرار می‌دهند

خبرگزاری دفاع مقدس – سردار رمضان شریف، درطول دوران انقلاب اسلامی عرصههای رویارویی سپاه با تهدیدات و توطئههای رنگارنگ دشمنان علیه انقلاب اسلامی و سپاه بسیار فراوان بوده است.

حافظه تاریخی ملت ایران وآرشیو رسانهها و محافل سیاسی وامنیتی قدرت های استکباری به ویژه امریکا و هم پیمانان غربی آن وهمچنین رژیم جعلی صهیونیستی نشان می دهد که نهاد مقدس و مردم محور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اصلی ترین عامل شکست سناریوها و نقشه های ضدانقلاب داخلی و خارجی علیه ملت ایران است.

عمل صالح، معنویت، تقوا، درک وعمل انقلابی، بصیرت، ولایتمداری و مردمداری را می توان ازمهمترین شاخصه های انکارناپذیر سپاه درطول انقلاب اسلامی دانست. بنابراین آنچه باعث توسعه شعاع نفوذ سپاه در میدان تأثیرگذاری شده وخلاف ارتشهای رایج ومتعارف دنیا آن را به یک نیروی منحصربهفرد تبدیل کرده برخورداری آن از عنصر معنویت است.

درواقع معنویت سلاح راهبردی و ویژگی انحصاری سپاه به شمار می آید. معنویت اکسیر معجزه گر سپاه است و اگر از این نهاد گرفته شود سپاه نیز تفاوت چندانی با ارتشهای کلاسیک مرسوم دنیا نخواهد داشت.

معنویت شاکله اصلی سپاه و اقتدار این نهاد برگرفته از آموزههای دینی و اسلامی است و سپاه با روحیه جهادی و انگیزه الهی در میدان دفاع از انقلاب پای گذارد و با بسیج نیروی های مردمی ازهمان ابتدای شکل گیری نظام در برابر هجمه های متعدد جبهه وسیع و متحد دشمن، از ابرقدرتهای شرق و غرب گرفته تا پیاده نظام های وابسته و مزدور داخلی، تا به امروز ایستاد و پیروزی های غرورانگیزی را برای کشور رقم زد.

هشت سال دفاع مقدس، فتنه 88، آشوبهای تجزیه طلبانه روزهای اولیه پیروزی انقلاب، تحرکات تروریستی و ضدامنیتی درمناطق مرزی و شهرها ازجمله عرصه های حضور صادقانه سپاه است که همه آنها درسایه معنویت، مقاومت و روحیه فداکاری و شهادت طلبی حاصل شده است.

اینکه شبکههای رسانه ای دشمن سپاه را هدف قرار میدهند حکایت از آن دارد که به خوبی دریافتهاند که سپاه یک نیروی بسیار مؤثر در معادلات منطقهای و حتی جهانی است.

امروز نام سپاه در فضای منطقه طنین انداز شده است وضریب تأثیرگذاری ونفوذ بی انتهای آن سران کفر و الحاد ونهادها وسازمانهای وابسته به بلوک سلطه تا مجلس سنا، کنگره، سازمان سیا واندیشکده های بزرگ، که مسئولیت سیاست گذاری حاکمان کاخ سفید را برعهده دارند، به وحشت انداخته است. آنها در یک صف واحد و هدف مشترک به مصاف سپاه آمدهاند وعلیه آن موضع گیری می کنند تا بلکه بتوانند با تضعیف و کاهش منزلت و جایگاه آن در افکار عمومی قدری منافع منطقهای خود را تضمین کنند.

اما حقیقت امر این است که سپاه بزرگ تر است ازآنچه تاکنون شناخته شده و تلاش رسانههای غربی و شبکه های فارسی زبان ماهوارهای و سایتهای گوناگون خبری و تحلیلی برای تخریب سپاه نشان دهنده این حقیقت است که سپاه منافع بسیاری از زورگویان تاریخ معاصر را با چالشها مواجه ساخته و به واسطه نفوذ مردمی و عمق تأثیرگذاری  در مخاطب الگوی تغییر شده است.

پذیرش حقایقی که به علت نقش آفرینیهای سپاه در پس شکست قدرتهای فرامنطقهای در این منطقه حساس و راهبردی رقم خورده برای دشمنان و نظام استکبار دردناک و بسیار سخت است زیرا قدرت سپاه تمامی بازیگران پشت صحنه نظام تبلیغاتی حاکم بر جهان را، که همان سردمداران سلطه و استکبارند نگران و هراسناک ساخته و روح معنوی جاری در سپاه، امروز در لایه های اجتماعی جامعه ایران و حتی در متن دیگر جوامع و ملت ها نیز جاری شده است و آنان آرمان وخواسته های خود را در مشی سپاه، که برگرفته از گفتمان انقلاب اسلامی و ولایت فقیهاست، جستجو میکنند.

بزرگی هر نهادی به ابعاد سازمانی آن نیست بلکه به قدرت تأثیرگذاری آن است و سپاه این افتخار را دارد که در دوران حیات 36 ساله خود با تمام سختیها، با عزت در مقابل عملیات روانی و تهاجمات تبلیغاتی دشمن ایستاده و این نشاندهنده عظمت چنین نهادی است.

توانمندی و فراگیری هر نهادی مبین و معرف آن است که اگر نهادی از هوشیاری وهوشمندی بالا برخوردار باشد این هوشمندی اجازه نخواهد داد که مهاجمان و راهزنان رسانه ای به او شبیخون زده و او را ازپای درآورند و سپاه نیز چنین بوده و با پرهیز از غرور و غفلت و خودبرتربینی به قدرت درونی خود که همان ایمان، تقوا و معنویت است اتکا کرده است.

با وجود آنکه این روزها برخی در تلاشاند تا معنویت را هم به تأویل و تفسیر بکشانند و تعریف خود ساخته و خلاف حقیقت از معنویت را ارائه کنند باید گفت سپاه به اصل خود که همان معنویت است پایبند است وهمین پایبندی اصیل وغیر شعاری است که سپاه را همچنان استوار، پویا، زنده و پایدار و پیش رونده نگه داشته است.

معنویت سرمایه بزرگ سپاه است و این نهاد مقدس همواره اراده کرده که در حفظ و بسط آن تمامی ظرفیت ها و توانمندی های خود را بسیج کند.

یادآوری مجاهدان پیشتاز سپاه و شهیدان ارجمندی مانند شهید تهرانی مقدم نیاز همیشگی پاسداران و بلکه جامعه است. هر گاه که یاد شهید تهرانی مقدم می افتیم که در کنار موشکی که خود ساخته بود دست به دعا بر می داشت و متواضعانه به درگاه خدا تضرع میکرد تا غرور ابزاری بشکند و قدرت معنوی اوج بگیرد باید متمسک به چنین معنویتی شویم و بدانیم که اگر چنین شد همچنان پیروز تمامی میدان ها و آوردگاههای دفاع سلحشورانه و غیر محافظه کارانه از انقلاب خواهیم بود.

درعین حال باید همه بدانیم چنانچه از معنویات و روح توکل و توسل خالی شدیم باید هر روز به نگرانیهای خود بیافزاییم.

بزرگی وعظمت سپاه نیز مرهون مجاهدت و فداکاری های شهیدان و پاسداران عزیزی است که از ابتدا تا کنون برای دفاع از اسلام، انقلاب و منافع ملی کشور از همه چیز خود گذشتند. به همین جهت باید بر این مهم تأکید نمود که تلاش دشمن برای ایجاد گسست و شکاف بین نسل امروز سپاه با نسل اول آن راه به جایی نخواهد برد و دوستان و همکاران گذشته ما در سپاه نشان داده اند هیچ گاه تحت تأثیر عملیات روانی دشمن - مبنی بر اینکه سپاه نسبت به گذشته خود راه متفاوتی را در پیش گرفته است – قرار نگرفته و مانند همیشه با تفکر و هوشمندی اهداف شوم معاندین انقلاب، امام و رهبری را خنثی کردهاند.

همچنین باید به این نکته مهم توجه داشته باشیم که تلاش برخی در متهم ساختن سپاه به تلاش برای ایجاد امپراتوری رسانهای در کشور اتهامی غیرمنصفانه و غلط است.

امروز رسانه ابزار مناسبی است که درصورت استفاده صحیح از آن میتوان با افکار عمومی و مخاطبان ارتباط صادقانه و شرافتمندانهای برای عرضه و انتقال پیام و رهنمودها و منویات فردی، اجتماعی، سازمانی، ملی و فراملی برقرار کرد و علی القاعده سپاه به اقتضای جایگاه و نقش مهم و فراگیر خود باید از آن بهره گیری کند، اما هیچ گاه به شبکه سازی رسانهای و انحصاری نیاندیشده است.

آنچه باعث ارتقای قدرت تأثیرگذاری  سپاه در جامعه ایران و نیز در جوامع دیگر اسلامی و حتی غیر اسلامی شده معنویت و روح اخلاص و ایثارگری جاری در این نهاد است، بنابراین ما هرگز در پی آن نیستیم که با رسانه سازی و آنچه که دشمنان ما برای مقابله با انقلاب و ملت ایران به آن متوسل شدهاند، اهداف خود را دنبال نماییم.

باید به این نکته اشاره کرد که دادن نسبت شبکه سازی رسانهای به سپاه واقعیت ندارد و این نهاد منزلت خود را ازطریق رسانه به دست نیاورده است که با رسانه سازی درپی ارتقاء آن باشد. سپاه نهادی جوشیده از متن مردم و بطن انقلاب است و مردم بزرگ ترین، نافذترین و تأثیرگذارترین رسانه سپاه و معرف مردمی ترین نهاد مولود انقلاب هستند. آنها سپاه را به معنویت و صداقت و روحیه از خود گذشتگی و خدمتگزاری میشناسند.

مردم هنگامی که حضور سپاه را در کناروهمراه با خود درحوادث و بلایای طبیعی مانند زلزله، سیل و نیز ساخت پل، تونل، سد، راه، جاده، گازرسانی، برقرسانی، احداث مسجد و مدرسه و مرکز رفاهی و درمانی حس میکنند. این برای سپاه مایه افتخار و تأثیرگذارترین رسانه به شمار می رود و انشاءالله این روند برای انجام تکلیف الهی و وظیفه قانونی و انقلابی همواره ادامه دارد.

لازم به یادآوره است که متهم سازی برای محدود کردن نقش های قانونی و انقلابی سپاه پروژهای شکست خورده و نخ نما شده است. حملاتی که گاه از سر دلسوزی با برچسب سهم خواهی و منفعت طلبی علیه سپاه دنبال میشود درصدد تبدیل سپاه به یک نیروی مسلح غیر انقلابی و عادی است که این با ماهیت و رسالت قانونی و انقلابی سپاه کاملاً در تضاد است و این نیروی سرنوشت ساز از انقلاب و کیان نظام و منافع ملی غیرمحافظه کارانه همواره دفاع می کند.

منبع: ماهنامه پیام انقلاب

نظر شما
پربیننده ها