مسئول کمیسیون آینده روشن همایش دکترین مهدویت:

بیشتر مقالات به آسیب‌شناسی سبک زندگی غربی پرداخته است

موسوی گیلانی مسئول کمیسیون آینده روشن همایش دکترین مهدویت خاطرنشان کرد: با توجه به بحران‌های اخلاقی که امروز در جهان با آن روبرو هستیم این همایش به دنبال راهکاری برای حل مشکلات اخلاقی با تکیه بر سبک زندگی دینی و مهدوی بوده است.
کد خبر: ۲۱۴۹۰
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۱ - 13June 2014

بیشتر مقالات به آسیب‌شناسی سبک زندگی غربی پرداخته است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، موسوی گیلانی در مراسم اختتامیه دهمین همایش بینالمللی دکترین مهدویت با ارائه گزارش کمیسیون شماره یک موسسه آینده روشن (پژوهشکده مهدویت) ضمن تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه اظهار کرد: در این کمیسیون ۱۵ مقاله داخلی و خارجی توسط اندیشمندان داخلی و خارجی ارائه شد که ۷ مقاله آنها مربوط به اندیشمندان خارجی و بقیه توسط اندیشمندان داخلی ارائه شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به بحرانهای اخلاقی که امروز در جهان با آن روبرو هستیم این همایش به دنبال راهکاری برای حل مشکلات اخلاقی با تکیه بر سبک زندگی دینی و مهدوی بوده است.

مسئول کمیسیون آینده روشن افزود: آنچه که در مقالات میدرخشید سنجش میان سبک زندگی دینی، اسلامی  و مقایسه بازندگی غربی بود که در چند کلید واژه این سوژهها مشترک بودند.

گیلانی رویکرد اصلی مقالات را آسیبشناسی سبک زندگی عنوان کرد و گفت: در بیشتر مقالات به آسیبشناسی سبک زندگی غربی پرداخته شده که در چند مقاله به آسیبشناسی سبک زندگی اسلامی نیز پرداخته شده است. موضوعات مصرفگرایی، مدگرایی، آسیب شناسی تحصیل و اشتغال زنان و کارکردهای آنها در کمیسیون مورد گفتوگو و واکنش قرار گرفت.

وی گفت: مقالاتی در کمیسیون برای اولین بار به طرح معضلات و مشکلات پرداخت است که نقش جوانان، معلمان، زنان و کارگزاران به عنوان چهار کلیدواژه موردتوجه اندیشمندان قرارگرفته بود.

مسئول کمیسیون آینده روشن در ادامه گفت: در تمامی مقالات دهگانهای که توسط اندیشمندان خارجی و داخلی ارائه شده است موضوعات جوانان، معلمان، زنان و کارگزاران میدرخشد.

گیلانی افزود: دوستان در کل مقالات سبک زندگی را با مقوله امامت و مهدویت سنجیدهاند و مقایسه کردند.

نظر شما
پربیننده ها