امیر سرتیپ دوم علیپور در گفت‌وگو با دفاع مقدس:

دانشگاه افسری امام علی(ع) مرکز ثقل جهاد علمی است

جانشین فرماندهی دانشگاه افسری امام علی(ع) با بیان اینکه این دانشگاه بیش از 35 حضور ماندگار مقام معظم رهبری را در کارنامه خود دارد، گفت: دانشگاه افسری امام علی(ع) به عنوان یکی از مراکز علمی و جهادی مطرح در سطح کشوراست.
کد خبر: ۲۱۳۳۸
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۷ - 11June 2014

دانشگاه افسری امام علی(ع) مرکز ثقل جهاد علمی است

امیر سرتیپ دوم «شیرزاد علیپور» جانشین فرماندهی دانشگاه افسری امام علی(ع) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس با بیان اینکه این دانشگاه صرفاً به مباحث علمی نمیپردازد، اظهار کرد: دانشگاه امام علی(ع) در واقع به عنوان مرکز نشر علم و ارزشهای اسلامی چون جهاد و شهادت در سطح کشور محسوب شده و تقدیم بیش از ۱۲۰۰ دانش آموخته شهید در دوران دفاع مقدس خود گویای این مطلب است.

وی در ادامه با اشاره به پیشینه تاریخی این دانشگاه گفت: این دانشگاه از قدیمی ترین دانشگاههای نظامی کشور است که در سال ۱۳۴۰ به عنوان دانشکده افسری اولین لیسانس علوم نظامی در آن تعریف شد و از این حیث که قدمت ۹۰ ساله دارد حتی بالاتر از دیگر دانشگاه های کشور است.

وی یادآور شد: این دانشگاه در دوران پیش از انقلاب سرفصل های خود را طبق برنامه های ۴ دانشگاه معتبر دنیا تعریف کرد و به تصویب وزارت علوم آن زمان رساند.

امیر علیپور ادامه داد: این دانشگاه بیش از ۳۵ حضور ماندگار مقام معظم رهبری را در کارنامه خود دارد که در نوع خودش بی بدیل است و هیچ دانشگاهی را نداریم که این گونه مورد توجه ایشان قرارگرفته باشد.

وی با اشاره به نقش این دانشگاه در دوران دفاع مقدس گفت: فعالیت های این دانشگاه در آموزش نیروهای مسلح و اعزام نیرو به جبهه های حق علیه باطل در نوع خود قابل توجه است ضمن اینکه شهدای شاخص دوران دفاع مقدس همچون شهید صیاد شیرازی، ستاری، کلاهدوز، نامجو و ... از دانش آموختگان این مرکز فرهنگی و جهادی هستند.

جانشین فرماندهی دانشگاه افسری امام علی(ع) در خصوص تعاملات این دانشگاه با وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری گفت: مسئولین این دانشگاه به جهت توجه به مباحث علمی مترصد بودند تا با مسئولین وزارت علوم دیداری داشته باشند، لذا از وزیر محترم علوم، تحقیقات و فن آوری و هیئت همراه دعوت شد تا در دانشگاه حضور یابند.

وی با اشاره به دیدار صورت گرفته و ارائه درخواستهای مسئولین دانشکده افزود: تصویب برخی رشته های تحصیلی این دانشگاه در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین تایید حکم های وزارتی اساتید این دانشگاه که دقیقاً براساس نظام ارزشی وزارت علوم تدوین یافته، از جمله مطالبات ما از مسولین وزارتخانه بود.

امیر علیپور در این رابطه افزود: مشکلی که در این خصوص با آن مواجه هستیم این است که به لحاظ آماری شکل استاندارد بدین صورت است که از هر ۱۷ دانشجو باید یک استاد هیئت علمی داشته باشیم. که ما از هر ۲۰۰ دانشجو یک استاد داریم و از این جهت با استانداردها فاصله زیادی داریم .

وی تصریح کرد: خواسته های دیگری که دراین رابطه مطرح بود بحث متون آموزشی و سایر ردیف های اعتباری مطرح است که با تشکیل کارگروهی از وزارتخانه و دانشگاه صحبت های مفصلی صورت گرفت که حل مشکلات و نواقص در روند آموزشی از جمله مسائل مربوط به آن است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار