با حضور نیروهای مسلح

مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در حرم رضوی برگزار شد

مراسم بیست و پنجمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) با حضور نیروهای نظامی و انتظامی در مشهد مقدس برگزار شد.
کد خبر: ۲۰۸۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۶ - 03June 2014

مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در حرم رضوی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از مشهد، مراسم گرامیداشت بیست و پنجمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) با حضور نیروهای نظامی و انتظامی در رواق امام خمینی(ره) حرم رضوی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم نمایندگانی از نیروهای مسلح با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید ثواب آن را به روح پرفتوح امام راحل هدیه کردند در ادامه بمناسبت میلاد امام سجاد(ع) و سالگرد ارتحال حضرت امام مداحان به مدح و منقبت امام سجاد(ع) و قرائت اشعاری در رثای امام راحل پرداختند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد جمالی در این مراسم ضمن تبریک اعیاد شعبانیه یاد و خاطره امام راحل را گرامی داشت و در مورد شخصیت رهبر کبیر انقلاب اسلامی گفت: امام خمینی (ره) شخصیتی بود که در همه ابعاد برای بشریت الگو و به تصریح معصوم که در وصف مجتهد و فقیه جامع الشرایط، آنها را امین، حجت و نماینده خود بر امت میداند و از امت میخواهد که دست در دست آنها داده و شناخت خود را نسبت به آنها بالا ببرند، بود.

وی در بخش دیگری از صحبتهایش در اهمیت حرکتی که حضرت امام(ره) آغاز کرد، افزود: حضرت امام خمینی(ره) در دنیای امروز مسیری را آغاز کرد که غوغای دین مرامی را به همت امتش به گوش دورترین امتهای دنیا رساند.

حجت الاسلام جمالی خاطرنشان کرد: حضرت باریتعالی ندا و خروش و تعبد را از حنجره این مرد به وسیله یاری کردن امتش در سراسر دنیا حاکم کرد. حضرت امام(ره) انسانیت و حریم و حرمت را از، منظر دین کامل به بشریت عرضه کرد. ایشان با نطق و جهاد و مبارزهاش و با خانه به دوشیش و بازگشتش به این مملکت بعد از 15 سال و 10سال مدیریت کشور در بحرانیترین مقطع، اخلاقیت، هیبت و عظمت و تعبد و بندگی را در کشور حاکم کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: مدیریتی که خروشش دوست را مسرور و لرزه بر اندام دشمن میانداخت. حضرت امام(ره) با ثمره وجودی خود و مکتب و مرامی که بر گرفته از اجداد مکرمش بود مکتب ولایت و وصایت را برای این مملکت به ارمغان آورد.

حجت الاسلام جلالی گفت: در این عصر و زمان همه بشریت بویژه مسلمانان و مخصوصاً شیعیان با چشم سر و چشم دل مشاهده کردند که جای جای زندگی رهبر کبیر انقلاب بندگی و اطاعت خداوند بوده است. ایشان مردم را در عبادت و بندگی به جهاد و مقاومت و اخلاق نیز توصیه میکرد.

وی با اشاره به اهمیت مناجات شعبانیه گفت: نیروهای مسلح نیازمند توصیه هستند و سفارش میکنم مناجات شعبانیه را بخوانید همانطور که امام خمینی(ره) فرمودند: من قویتر از مناجات شعبانیه در منابع دعایی چیزی ندیدم.

حجت السلام جمالی همچنین سفارش کرد که وصیتنامه سیاسی عبادی حضرت امام را بخوانید و مرور کنید چون این سفارش یک شخصیت بصیر است که در جوانی در پی کسب معرفت، در میانسالی دارای تیزبینی و در کهنسالی وقتش را صرف اسلام کرد.

وی بیان کرد: خداوند در طول حیات نورانی امام چنان برکتی به عمر او داد که همه را در راه خدا صرف کرد و ذرهای دنبال هوای و هوس نبود. در شرایط سخت همه به امام پناه میبردند و امام نیز به خدای خود پناه میبرد و تا آخرین لحظات عمر شریفش از سعی و تلاش در جهت تحقق اسلام ناب محمدی دست بر نداشت.  

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار