سردار میریان:

سپاه دغدغه‌ای جز انقلاب ندارد/ استقرار تمدن نوین اسلامی، هدف اصلی نظام جمهوری اسلامی

جانشین عملیات نیروی زمینی سپاه پاسداران گفت: استقرار تمدن نوین اسلامی، هدف اصلی نظام جمهوری اسلامی است و در راه تحقق این امر خطیر، مستکبرین و مرتجعین با ایجاد موانع به مقابله با اسلام راستین برخاسته‌اند.
کد خبر: ۲۰۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۵ - 03June 2014

سپاه دغدغه‌ای جز انقلاب ندارد/ استقرار تمدن نوین اسلامی، هدف اصلی نظام جمهوری اسلامی

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از باشگاه خبرنگاران، در سالروز خجسته میلاد سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) و روز پاسدار سردار «سید مرتضی میریان» جانشین عملیات نیروی زمینی سپاه پاسداران به بیان دستاوردها و دغدغههای انقلاب اسلامی ایران پرداخت. 
 

سپاه فرزند انقلاب اسلامی است

سردار میریان با اشاره به تولد سپاه پاسداران همزمان با انقلاب شکوهمند اسلامی گفت: سپاه متولد انقلاب است و به نوعی فرزند انقلاب محسوب میشود و همانطور که امام خمینی(ره) فرمودند اگر سپاه نبود کشور هم نبود.

وی ادامه داد: همه چیز سپاه با نظام انقلاب گره خورده است و سپاه با انقلاب زندگی میکند و دغدغهای جز انقلاب ندارد.

جانشین عملیات نیروی زمینی سپاه پاسداران با اشاره به دو مشخصه اصلی انقلاب اسلامی اظهار داشت: انقلابی بودن و اسلامی بودن حرکت عظیم مردم ایران که به شکلگیری انقلاب اسلامی منجر شده به سپاه پاسداران ویژگی خاص را بخشیده که این ویژگی از مشخصات انقلاب هم است.


سردار میریان با اشاره به ضرورت پیروی از آرمانهای انقلاب بیان داشت: برای استقرار نظام جمهوری اسلامی هزینههای آشکار و نهان بسیاری پرداخت شده است و بخشی از این هزینهها مربوطه به دوران معاصر و بخشی مربوط به ادوار پیشین است.

وی ادامه داد: ابرار تاریخ از دوران صدر اسلام بدنبال استقرار حکومتی مانند حکومت جمهوری اسلامی ایران بودند، نظامی که تکیه اصلی آن بر اسلام راستین و اسلام ناب محمدی است.

نظام جمهوری اسلامی حاصل دهها میلیون خون ابرار تاریخ است

سردار میریان نظام جمهوری اسلامی را حاصل دهها میلیون خون ابرار تاریخ دانست و با اشاره به دلایل عدم تحقق نظامی همچون جمهوری اسلامی در ادوار گذشته خاطر نشان کرد: مستکبرین عالم در طول تاریخ همواره با تمسک به ابرازهایی چون تهدید، ترغیب و تطمیع و محاصره اقتصادی سعی در سرکوب کردن اسلام واقعی داشتند و این ابراز در عصر حاضر نیز مورد استفاده مستکبرین قرار میگیرد. 
 
وی افزود: اسلامی که در حال حاضر در دنیا پیاده شده است اسلام واقعی و منبعث از احکام و معارف قرآنی نیست و قرآن مهجور واقع شده است.

سردار میریان با اشاره به ضرورت پیادهسازی حکومت قرآنی تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی بدنبال پیاده کردن اسلام قرآنی است و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودهاند نظام در راستای تحقق این امر خطیر حرکت میکند.

جانشین عملیات نیروی زمینی سپاه پاسداران با اشاره به دلایل عدم تحقق اسلام ناب در دورههای گذشته اظهار داشت: در برههای از تاریخ انسانها از محضر امام معصوم بهرهمند بودند، اما یازده اما شهادت رسیدند و این به آن معنی است که امت در برخی مواقع کوتاهی به خرج داد و قدر و منزلت موهبت ولایت را درک نکرد و از حمایت ائمه اطهار علیهالسلام دریغ ورزید.

تحول درونی جوانان با وقوع انقلاب اسلامی 

وی ادامه داد: اما در عصر حاضر برخلاف اعصار گذشته یک تحول شگرف ایجاد شد، این تحول در قالب انقلاب اسلامی از قلب جوانان شروع شد و امام(ره) قلب جوانان را تسخیر کرد و یک تحول درونی ایجاد شد.

سردار میریان با اشاره به ظرفیت بالای جوانان تصریح کرد: وقتی جوانان راه صحیح را بپیمایند، بسیاری از کارهای بزرگ را انجام میدهند و این امر در دوران دفاع مقدس به عینیت رسید جاییکه جوانان ما با مجاهدتها و تلاشها و ابتکاراتشان، کار را به جلو میبردند و به اصطلاح و خستگی را خسته میکردند.

جانشین عملیات نیروی زمینی سپاه پاسداران، سرمنشأ تمام پیشرفتهای ایران اسلامی را ناشی از همان تحول درونی ابتدای انقلاب دانست و خاطر نشان کرد: برون داد، تحول درونی نشأت گرفته از انقلاب اسلامی و مواضع امام(ره) پیشرفتهای شگرفی است که در عرصههای مختلف نصیب ملت ایران میشود.

تمدن نوین اسلامی و دشمنان آن

سردار میریان در ادامه با اشاره به اهداف نظام جمهوری اسلامی گفت: بحث تمدن نوین اسلامی، هدف اساسی نظام جمهوری اسلامی است که از آموزههای قرآن و فرمایشات مقام معظم رهبری استخراج شده است.
 
وی ادامه داد: در تمدن نوین اسلامی، ارائه یک الگوی کامل حکومتی و اداره کننده جامعه بشری، در زمره اهداف اصلی قرار دارد.
 
فرمانده یگان ویژه صابرین دو اردوگاه استکبار و ارتجاع را از عمده مخالفان و معاندان تمدن نوین اسلامی دانست و اظهار داشت: اردوگاه استکبار پس از جنگ جهانی دوم و بالاخص پس از فروپاشی بلوک شرق، همواره بدنبال آن بوده است تا با استقرار نظام نوین جهانی، به چپاول و غارت سرمایهها و منابع ملل دیگر بپردازد.

وی ادامه داد: ارتجاع را باید دیگر دشمن استقرار تمدن نوین اسلامی دانست و مرتجعین را از عمده موانع تحقق اسلام راسخ برشمرد.

ارتجاع و پیوندش با استکبار
 
سردار میریان با اشاره به عملکرد حکام کشورهای عرب مرتجع گفت: اسلام مرتجعین به معنای نشست و برخاست با دشمنان اسلام است و مرتجعین با سرمایهگذاری در بانکها و موسسات کشورهای ضداسلامی و خرید تسلیحات کشتار جمعی از دول فاسد غربی، به رونق اقتصادی این دول کمک میکنند و در واقع علیه منافع مسلمانان فعالیت میکنند.

وی ادامه داد: نهایت اسلام یک مرتجع آن است که خود را در یک مسجد منفجر کند، حال آنکه هدف و غایت در اسلام ناب محمدی، احیاء جامعه بشری و انسانیت و اخلاق است.

استراتژی مرتجعین، ضربه زدن به اسلام از درون اسلام

جانشین عملیات نیروی زمینی سپاه پاسداران، اعمال مرتجعین را خیانتی بزرگ به اسلام دانست و افزود: مرتجعین با اعمال و رفتار خود از درون اسلام درحال ضربه زدن به اسلام هستند و البته این هم مکر خداست تا با عیان شدن سیاهی مرتجعین، درخشندگی اسلام رواج یافته توسط انقلاب اسلامی آشکار شود.

وی ادامه داد: مستکبرین با تقویت و تجهیز مرتجعین درصدد هستند تا اذهان جهانیان را از آموزههای اسلام ناب منحرف کند و سپس در دستگاههای تبلیغاتی خود چنین القاء کنند که مکتب اسلام چیزی جز همین اعمال و رفتار مرتجعین نیست.

جوانان و انتخابی سرنوشتساز

سردار میریان در اداماه به بحث جوانان پرداخت و بیان داشت: دو راه در مقابل جوانان وجود دارد، یکی راه حق و دیگری راه کفر و جوانان باید از میان این دو راه دست به انتخاب و گزینش بزنند.

وی ادامه داد: پیمودن راه حق سخت و پر از موانع است، مانند خط مقدم جبهههای نبرد حق علیه باطل که دارای مسیر سخت و موانع بسیار بود.

سردار میریان با اشاره به نقشه سوم دشمنان برای منحرف کردن جوانان از مسیر سعادتمندی گفت: دشمن از همه طرف جوانان ما را مورد هدف قرار داده است و جوانان باید تمام تلاش خود را بکار گیرند تا خاکریزیهای وجودی خود را از شر شیاطین و دشمنان نجات دهند.

نقشه شوم دشمنان برای منحرف کردن جوانان  

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) با دم مسیحاییخود، راه حق را برای جوانان گشود و گرد و غبار این راه را زدود تا جوانان راه کمال و سعادتمندی را طی کنند و رستگار شوند و این در حالی بود که تمام دنیا برای نشان دادن راه کفر به جوانان ما متحد شده بودند. مسئلهای که در دنیای امروز نیز حکمفرماست و شبکههای رسانهای و تبلیغاتی استکبار برای منحرف کردن جوانان ما و غرق کردن آنها در لذتجویی و غفلت به کار گماشته شدهاند.

سردار میریان با اشاره به ذات پاک همه جوانها خاطر نشان کرد: جوانان ما برای نیلی به سعادت در دنیا و آخرت باید راه خدا را طی کنند و لحظهای از لطف خدا مأیوس نشوند و بدانند که همه از خداییم و به خدا باز میگردیم.

وی در ادامه با اشاره به تحولات منطقه و دوگانگی حکام مرتجع عرب در مواجه با این تحولات گفت: سردمداران مرتجع برخی کشورهای عربی که با دلارهای نفتی خود، تکفیریها را به سوریه گسیل میدارند، داد اسلام و حمایت از مسلمین را سر میدهند و معتقند که حکومت سوریه حقوق مسلمانان این کشور را تضییع میکند، حال آنکه این حکام مرتجع در هنگام کشتار مسلمانان غزه و لبنان بدست صهیونیستهای غاصب سیاست سکوت را پیشه کرده بودند.

سردار میریان با اشاره به شاخص عملکرد صحیح در نظام اسلامی اظهار داشت: امام خمینی(ره) یک شاخص را برای تشخیص عملکرد صحیح برای جوانان تبیین کرد و آن این بود که اگر رفتار و اعمال شما با حمایت و تشویق دشمنان مواجه شد، بدانید که راه را غلط رفتهاید.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری نیز پیرامون تحولات منطقه تعبیری مشابه حضرت امام(ره) بکاربردند و فرمودند که هر تحرکی که با حمایت مستکبرین بویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی مواجه شود، حکایت از انحراف و اغلاط دارد.

جانشین عملیات نیروی زمینی سپاه پاسداران مخالفت دشمنان نظام با سپاه را ناشی از عملکرد صحیح این نهاد انقلابی دانست و تصریح کرد: علت هراس دشمنان نظام از قدرتگیری سپاه در ابعاد فرهنگی و اقتصادی این است که آنها اگر بخواهند به مقابله و معارضه با نظام جمهوری اسلامی بپردازند با سد مستحکمی به نام سپاه پاسداران مواجه میشوند.

سردار میریان در پایان با اشاره به نقشه شوم دشمنان برای ایجاد تفرقه میان مسلمانان خاطر نشان کرد: دول غربی که در قرن گذشته به دلیل اختلافات سیاسی میان خود، میلیونها انسان بیگناه را به کام مرگ کشاندند، حالا متحد شدهاند و نسخه تفرقه را میان جوامع جهان سوم و ملل مسلمان میپیچند تا منافع اقتصادیشان از جمله منابع اولیه ارزان و بازار مصرف را حفظ کنند و به غارت و چپاول سایر ملل بپردازند

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار