پنجمین جشنواره موسیقی مقاومت شروع به کار کرد؛

اجرای سرود پیمان با رهبر/ رونمایی از سه آلبوم در حوزه موسیقی مقاومت

دومین نشست خبری پنجمین دوره جشنواره موسیقی مقاومت امروز دوشنبه 21 مردادماه، با حضور مسئولان برگزاری این جشنواره در سالن کنفرانس سالن همایش‌های برج میلاد برگزار ‌شد.
کد خبر: ۱۹۸۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۶ - 12August 2013

اجرای سرود پیمان با رهبر/ رونمایی از سه آلبوم در حوزه موسیقی مقاومت

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، محمد گلریز خواننده سرودهای انقلابی در پنجمین جشنواره موسیقی مقاومت گفت: از چهار ماه پیش یعنی از تاریخ 4 اردیبهشت سال جاری جلسات مربوط به پنجمین جشنواره موسیقی مقاومت شروع شد وهمچنان ادامه دارد.

وی افزود: ستاد سیاست گذاری موسیقی مقاومت با راهنمایی های دکتر حسینی،  وزیر محترم ارشاد کار خود را شروع کرد و قرار شد از 23 مرداد 92 تا 26 مرداد این جشنواره در تهران و شهرستان ها برگزار شود.

گلریز گفت: در دوره های گذشته این جشنواره ها با کمبود بودجه مواجه بودیم ولی امسال به لحاظ بودجه اوضاع به نسبت بهتری داشتیم. در همین راستا یک سرود (با موضوع مقاومت)تهیه کردیم که شعر آن را عبدالجبار کاکایی گفته وآهنگ سازی آن برعهده شهروز حقی بوده است.

این خواننده سرودهای انقلابی با اشاره به اینکه افتتاحیه جشنواره در بهشت زهرا و در جوار مرقد مطهر امام (ره) خواهد بود، گفت: سرودی که برای افتتاحیه جشنواره مقاومت تهیه شده است را دراختیار گروه های سرودهای مساجد در سراسر کشور قرار دادیم واز بین حدودا 600 الی 700 نفر 200 نفر آنها را انتخاب کردیم.

وی ادامه داد: با هماهنگی هایی که انجام شده است این سرود را در مراسم افتتاحیه سخنرانی آقای پاشایی و قرار دادن شاخه گل بر سر مزار شهدا مخصوصا شهدای هنرمند برای اجرای برنامه ها در نظر داشتیم که از سالن هایی که در سطح شهر وجود دارد استفاده کنیم.

گلریز گفت: همزمان با تهران، برنامه جشنواره موسیقی مقاومت در کرمانشاه ، ایلام ، کرمان ، فارس و خوزستان اجرا خواهد شد. اجرای شهرستانها را به مسئولین همان شهرستان واگذار کردیم تا از سرود های بومی ومحلی هم در برنامه هایشان استفاده کنند.البته گروه هایی هم از تهران جهت اجرای برنامه در شهرها فرستاده خواهند شد.

وی تصریح کرد: به سفارش و اصرار مدیران جشنواره در تاریخ 25 و 26 مرداد خودم در کرمانشاه و ایلام برنامه اجرا می کنم، برای این اجرا یک سرود با موضوع "آزادگان" و یک سرود با نام "پیمان با رهبر" و همین طورچند سرود با اشعار سعدی و حافظ آماده کرده ام. در تهیه و تنظیم این سرودها سعی من بر این بوده است که موسیقی ایرانی را در کنار موسیقی مقاومت انجام دهم.

گلریز ادامه داد: برای اجرا برنامه در محوطه باز از امکانات سازمان اوج کمک گرفتیم . سازمان اوج تجهیزات خوبی برای اجرای برنامه در فضای باز دارند. مثلا ماشین تجهیزاتی دارند که تمام امکانات اجرای برنامه در آن تعبیه شده و با استفاده از این ماشین در سه نقطه از تهران و درفضای باز برنامه اجرا خواهیم کرد. پارک ملت، بوستان ولایت و تئاتر شهر مکان هایی هستند که برای اجراهای محوطه باز در نظر گرفته شدند.

وی خاطر نشان کرد: اجرای برنامه در محوطه باز و در بین مردم  به این دلیل است که موسیقی مقاومت مردمی تر شود. در کنار این اجراها یک جنگ شعر خوانی هم برگزار می کنیم که طبق برنامه ریزی های انجام شده مردم خاطراتشان را از دفاع مقدس تعریف خواهند کرد.

گلریز اذعان داشت: موسیقی کلاسیک ایرانی 25 اثر، موسیقی غیر ایرانی 26 اثر، پاپ 25 اثر و ترانه 42 اثر در بخش مسابقه جشنواره حضور پیدا کرده اند که از هرکدام از این بخش ها 6 گروه انتخاب شده اند که این 6 گروه در برج میلاد برنامه های خود را اجرا می کنند.

وی یادآوری کرد: در سه روز برگزاری جشنواره از سه آلبوم رو نمایی خواهد شد، اولین آلبوم "پلاک عاشقی" کار آقای رمضان عظیمی است دومین آلبوم "یک خیابان سهم یک افسانه نیست" کار آقای همایون فر که طرح و شعر و دکلمه آن از اندیشه فولادوند است و سومین آلبوم "بدرقه" است که کار آقای مهدی عباسی است.  

نظر شما
پربیننده ها