وزیری مقدم در گفت و گو با خبرگزاری دفاع مقدس عنوان کرد

ارائه سبک زندگی اسلامی در "مشق از روی دست فرشتگان"

نویسنده کتاب "مشق از روی دست فرشتگان" گفت: این کتاب در راستای اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر ارائه الگوی سبک زندگی اسلامی نوشته شده است.
کد خبر: ۱۹۶۲۴
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۸ - 21May 2014

ارائه سبک زندگی اسلامی در

مرضیه وزیری مقدم نویسنده کتاب "مشق از روی دست فرشتگان" در گفت و گو با خبرگزاری دفاع مقدس با اشاره به عنوان کتاب، اظهار کرد: جامعه امروز نیازمند الگویی است که در آن سبک زندگی دینی را نشان دهد. متاسفانه از سیره عملی پیامبران، معصومین و علما اطلاعات کلی در خصوص چگونه زیستن وجود دارد. بر همین اساس یر آن شدیم که سبک زندگی و ویژگیهای رفتاری و اخلاقی ایثارگران را که نمونه عملی و تجربه شده آنهاست را جمع آوری کنیم.

وزیری مقدم تصریح کرد: در این کتاب سعی شده علاوه بر ذکر خاطرات خانواده شهدا از زندگی آنها، سخنرانیهای مقام معظم رهبری در خصوص سبک زندگی اسلامی نیز بیان شود.

نویسنده کتاب "مشق از روی دست فرشتگان" خاطرنشان کرد: در این کتاب به رفتارهایی اشاره می شود که به مرور زمان برای جانبازان و شهدا نهادینه شده و دیگران را نیز بر انجام آنها تشویق میکنند.

وی ادامه داد: روایت یک روز از زندگی ایثارگران، نشان خواهد داد که آنها چگونه سبک زندگی خویش را منطبق بر دستورات اخلاقی دین بنا نهادند. 

وزیری مقدم با اشاره به رفتارهای شهدا، گفت: در زندگی آنها به وضوح می توان صداقت را دریافت. آنها کسانی بودند که اهل تهجد و نماز شب بوده و نمازهای یومیه خود را به جماعت میخواندند. هر روز بعد از نماز و نیایش مقید به انجام ورزش گروهی بودند.از دروغ، غیب و تهمت به شدت دوری میکردند و با کسانی که رعایت نمیکردند به شدت اما با مهربانی برخورد میکردند.

نویسنده کتاب" مشق از روی درست فرشتگان" اذعان کرد: این آداب و سبک زیستن همان مسائلی است که مقام معظم رهبری درباره سبک زندگی ارائه و فرمودند: " این کارها باید به تدریج انجام بگیرد؛ دستوری هم نیست؛ اینها فرهنگسازی لازم دارد" و متذکر شدند که "ملت ایران این استعداد را دارد که آنقدر پیشرفت کند که بتواند در جهات گوناگون بهعنوان یک الگو در دنیا خودش را نشان دهد."

وی با اشاره به مصاحبههای انجام شده در طول نوشتن کتاب گفت: شاید به جرات بتوان گفت رفتار مشترک تمامی شهدا، احترام و احسان به پدر و مادر بود. این گزینه مهمی است که سبک زندگی غربی از آن دور شده است. در این بین، خاطرات گفته شده آنقدر ساده و بی تکلف هستند که ناخودآگاه بر دل می نشینند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار