خدری در نمایشگاه کتاب مطرح کرد

روایتی از ایثارگران حماسه آزادسازی خرمشهر؛ "از تکاوران نیروی دریایی تا شیخ شهیدقنوتی"

نویسنده کتاب "خرمشهر نمی میرد" با اشاره به خاطراتی از ایثارگری های حماسه آزاد سازی خرمشهر گفت: تکاوران نیروی دریایی و شیخ شهید قنوتی از جمله ایثارگرانی اند که با جان ودل در مقابل دشمن ایستادگی کردند.
کد خبر: ۱۸۴۷۹
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۴ - 08May 2014

روایتی از ایثارگران حماسه آزادسازی خرمشهر؛

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، رضا خدری نویسنده کتاب "خرمشهر نمی میرد" امروز در مراسم رونمایی از 9 کتاب دفاع مقدس در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: من جزو اولین خبرنگارانی بودم که حادثه آتش سوزی در سینما رکس آبادان را پوشش خبری دادم.

وی ادامه داد: در پی این حادثه ناگوار 700 نفر از هم وطنانمان به شهادت رسیدند و من تاکنون موفق به جمع آوری اسامی 170 نفر از این شهدا شدم.

نویسنده کتاب خرمشهر نمی میرد خاطرنشان کرد: در زمینه حماسه خرمشهر مناسب است بگوییم دفاع مردم خرمشهر 45 روز بوده چراکه ده روز قبل از آغاز رسمی جنگ در 31 شهریور تحرکات دشمن در مرز آغاز شده بود.

خدری تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس دفاع جانانه مردم خرمشهررا از نزدیک شاهد بودم وشاهد تکه تکه شدن بچه های این شهر بودم که هیچ تصویری نمی تواند آن روزها را باز گو کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر امروز اینجا نشسته ایم و امنیت داریم مدیون دفاع مردمی مرزنشین های کشورمان و عشایر جنوب و غرب هستیم که با کمترین امکانات خود در برابردشمن ایستادگی کردند.

نویسنده دوران دفاع مقدس با معرفی دلاورمردی های ایثارگران در دوران دفاع مقدس گفت: 24 مهرماه سال 60 که خرمشهر از سوی امام(ره) خونین شهر لقب گرفت اولین روحانی شهید حجت الاسلام قنوتی به طرز فجیعی به شهادت رسید.

وی درباره نحوه شهادت حجت الاسلام قنوتی گفت: حجت الاسلام قنوتی در شرایط جنگ نماز جماعت در مسجد جامع خرمشهر اقامه می کرد و معتقد بود ما به خاطر احیای نماز می جنگیم در روزشهادت شیخ قنوتی که ماشین آنها مورد اصابت قرار گرفت و شیخ به اسارت درآمد عراقی ها می گفتند ما خمینی را اسیر کردیم و بعد از آن یک افسر عراقی با سرنیزه کاسه سر شهید را بردشت و از بلندترین ساختمان شهر شیخ شهید را آویزان کردند.

وی ادامه داد: همچنین دریادارسیاری که در آن دوران تکاور در بندر خرمشهر بودند در کنار سایر نیروهای دریایی با جان و دل در برابر دشمن متجاوز جنگیدند.

خدری گفت: در آن دوران کمبود اسلحه وامکانات وجود داشت تا آن جا که رزمندگان تنها با 30 اسلحه سبک می جنگیدند و در نامه جناب شمعخوانی فرمانده وقت سپاه پاسداران خوزستان که در "کتاب خرمشهر نمی میرد" آورده شده تقاضای تجهیزات نظامی از مرکز برای دفاع بیشتر از خرمشهر مطرح شده است.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار