حجت‌الاسلام قرائتی در جمع کارکنان نیروی زمینی سپاه:

نباید اجازه دهیم غربی‌ها تفکراتشان را به انقلاب دیکته کنند

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با تأکید بر نقش تأثیرگذار و برجسته ولایت فقیه، گفت: به تعبیری، در همه دنیا ولایت فقیه وجود دارد اما زنده باد جمهوری اسلامی که یک مجتهد عادل تصمیم نهایی را اتخاذ می‌کند.
کد خبر: ۱۷۹۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۴ - 03May 2014

نباید اجازه دهیم غربی‌ها تفکراتشان را به انقلاب دیکته کنند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حجتالاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور در جمع کارکنان ستاد فرماندهی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به نقش مهم و موثر فرماندهان و نیروهای نظامی در  ایجاد امنیت کشور، اظهار کرد: بسیار خوشحالم امروز در جمع کسانی حضور پیدا کردم که حافظان و ناظران بر تقویت و استحکام امنیت کشور هستند. اگر امروز شاهد برخی تنشها و آشوبهای خیابانی در کشورهای منطقه هستیم به امنیت پایدار جمهوری اسلامی غبطه میخورم که شما پاسدار این دستاوردها هستید. توصیه میکنم هیچگاه احساس شکست نکنید و نیاندیشید که عمرتان را بیهوده در راه امنیت کشور صرف کردید.

وی در خصوص ارتقای سطح اعتقادات دینی در میان نیروهای نظامی، گفت: دشمنان انقلاب اسلامی تلاشهای زیادی را برای ایجاد شبههافکنی و انحراف افکار و اعتقادات دینی مردم ایران اسلامی به ویژه نیروهای نظامی صورت دادهاند.

حجتالاسلام قرائتی همچنین اضافه کرد: در این راستا وجود عقیدتی سیاسی در میان نیروهای نظامی جمهوری اسلامی نقش ویژهای را در ناکام گذاشتن دشمنان انقلاب اسلامی در دستیابی به اهداف شوم خود در دینستیزی ایفا کرده است.

رئیس ستاد اقامه نماز در تشریح برخی اقدامات استکبار جهانی در شبههافکنی میان جوانان و مومنین ایران اسلامی خاطرنشان کرد: دشمنان همواره سعی کردند از بهرهگیری دانشآموزان و دانشجویان از آیههای قرآنی جلوگیری کنند و حتی در کتابهای عربی تحصیلی هم به موضوعاتی پرداخته شده که باعث روشنگری حداکثری جوانان نسبت به واقعیتهای دنیا نشود. آنها میدانند اگر تفسیر قرآن کریم در جامعه اسلامی به طور شفاف عملیاتی شود، آنگاه باید آرزوی فروپاشی و دستیبابی به قدرت در ملل مختلف را به گور ببرند.

حجتالاسلام قرائتی ایجاد عملیات روانی در خصوص برخی احکام قرآنی را هم از اقدامات دیگر استکبار در ایجاد شبههافکنی در میان جوانان دانست و اشاره کرد: دشمنان ما هیچگاه نتوانستهاند و نمیتوانند صلابت و آزادگی جوانان مومن جهان اسلام را ببینند و همواره سعی کردهاند افکار و اعتقادات آلوده را خاصه به جوانان و انقلاب اسلامی ما دیکته کنند، مسئولین ما نباید اجازه دستیابی و پیشروی دشمن را در جبهه فرهنگی و اعتقادی بدهند.

وی ادامه داد: دشمنان همواره با شبههاندازی در مسائل اعتقادی و ایجاد تردید در خصوص برخی احکام قرآنی همچون قطع دست سارقان و یا با ایجاد انحراف در افکار مومنین به دنبال دینستیزی به ویژه در بین جوانان ایران اسلامی هستند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور در بخش دیگری از سخنان خود به نعمت وجود ولایت فقیه در کشورمان اشاره کرد و افزود: به تعبیری همه کشورها ولایت فقیه دارند؛ در برخی رئیس جمهوری نقش ولی فقیه را ایفا میکند، برخی رئیس قوه قضائیه و برخی هم به صورت شاهنشاهی اداره میشود، اما زنده باد جمهوری اسلامی که یک مجتهد عادل تصمیم نهایی را اتخاذ میکند.

حجت الاسلام قرائتی اذعان کرد: مطمئناً اگر امروز در کشورهای منطقه شاهد هستیم که از هجمههای سنگین و آشوبهای سهمگین استکبار رنج میبرند یکی از علل اصلی آن خلأ ولایت فقیه است البته از جنس یک مجتهد عادل جامع الشرایط که خوشبختانه ما از نعمت وجود آن بهره میبریم.

وی مسئله ازدواج جوانان و تکثیر نسل را بسیار مهم دانست و تأکید کرد: امروز متأسفانه مبلغان، مطالبی را برای مخاطبین بیان میکنند که اهمیت آنچنانی ندارد و جوانان ما هم به کارهایی میپردازند که نه واجب است و نه مستحب؛ به هر نحوی باید برخی واجبات فراموش شده احیاء شود.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور در پایان به اهمیت اغتنام فرصت و بهرهمندی از وقت اشاره کرد و افزود: هر وقت حس ورزش کردن داشتید، خودتان ورزش کنید نه اینکه بنشینید مقابل تلویزیون و ورزش نگاه کنید؛ اینکه دو تیم به یکدیگر گل بزنند هیچچیزی به سلامتی و علم شما افزوده نخواهد شد و تنها زمان شما بیهوده هدر میرود.

گفتنی است، در پایان مراسم، فرمانده نیروی زمینی سپاه به پاس سالها تلاش بی وقفه در آموزش احکام و عقیدتی از حجتالاسلام و المسلمین قرائتی تقدیر و تجلیل به عمل آورد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار