مشروح/ سردار سلامی در یادواره شهدای دبیرستان سپاه:

شهدا نگذاشتند اراده دشمنان بر مسلمانان تحمیل شود

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: اگر امروز دشمنان در مقابل ملت ایران با ادب و احتیاط سخن می‌گویند و جرات انتخاب هیچ گزینه‌ای جز گزینه‌های بی خاصیت را ندارند، به دلیل روحیه مقاومت است که با نثار خون شهدا بر جامعه حاکم شد.
کد خبر: ۱۷۷۹۵
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۸ - 02May 2014

شهدا نگذاشتند اراده دشمنان بر مسلمانان تحمیل شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، سردار سرتیپ پاسدار"حسین سلامی" در مراسم یادواره شهدای دبیرستان سپاه (شهدای مکتب) که عصر دیروز پنجشنبه در مجتمع ۱۳ آبان (لانه سابق جاسوسی امریکا) برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت ولادت امام محمد باقر(ع) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۸ سال دفاع مقدس به ویژه شهدای دبیرستان سپاه اظهار کرد:من فکر میکنم این یک دیدار آسمانی است. این لحظه، لحظه ملاقات والدین این شهیدان بزرگ با فرزندانشان است.

جانشین فرمانده کل سپاه افزود: اینجا که یک روزی دبیرستان سپاه بود محلی است  که شهدا در آن زندگی کردند و نفس کشیدند و در عنفوان جوانی با خدا راز و نیاز خالصانه و درد دل صمیمانه داشتند.

سردار سلامی اضافه کرد: ما امروز مهمان این لالههای نوجوان کشورمان هستیم. پدر و مادران و خانواده آنان در عرصه ایثار، زیباترین تفسیر را از این واژه الهی نقاشی کردند.

وی با اشاره به آیهای از قران کریم ادامه داد: اگر ثمره دلنشین درخت پر ثمری در سرزمینی بروید، این رویش مربوط به پاکی آن سرزمین و طاهر بودن است. دامان پاک مادران پر مهر و آغوش گرم و شوقآفرین این عزیزان باعث شد تا این گلهای خوشبوی علوی و حسینی در نهالستان امید و آرزو پرورش یابند.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: پیوند عاطفی پدر و مادر با نوجوانان، عمیقترین ارتباط از جنس عاطفه و محبت است.

سردار سلامی با اشاره به اینکه شهدا در عمق زندگی ما مقاومت را جاری کردند و درس بزرگی به همه ما دادند، ادامه داد: شهدای ما عاشورا را در عصر حاضر تجدید حیات کردند؛ درس آنها این بود که هر وقت وطن نیازمند مردانی است که از هر چیز بگذرند تا اسلام زنده بماند و آبرو و عزت مسلمین پابرجا بماند، از مال و جان خود باید گذشت.

وی اضافه کرد: ارزش زندگی زمانی است که خورشید اسلام بر فراز آسمانها بدرخشد .صبر بر مصیبت از دست دادن شهیدان، درس بزرگتری است که خانواده شهدا به ما یاد دادند.

جانشین فرمانده کل سپاه یادآور شد: شهدا کسانی بودند که نگذاشتند اراده دشمنان بر مسلمانان تحمیل شود. این درس بزرگ شهدا به همه تاریخ بود. شیعیان از حلال و حرام یهود و نصارا تبعیت نمیکنند و این سادگی درس بزرگ شهداست.

سرتیپ سلامی تصریح کرد: ما امروز داشتن امنیت، عزت، پیشرفت، آزادی، استقلال، شرافت و هرچه فضیلت است را مدیون خون شهدا  هستیم. از دیگر ثمرات خون شهدا، شکافتن مرزهای دانش و فتح کردن قلههای بلند است.

وی گفت: اگر امروز دشمنان در مقابل ملت ایران با ادب و احتیاط سخن میگویند و جرات انتخاب هیچ گزینهای جز گزینههای بی خاصیت را ندارند، به دلیل روحیه مقاومت است که با نثار خون شهدا بر جامعه حاکم شد، و در غیر این صورت دشمنان هیچ دلیلی برای توقف در مقابل ملت ایران ندارند. این موارد از موارد  بزرگ و درخششهای جاودانهای است که ملت ما را بعد از چهار دهه به دنیا معرفی میکند.

جانشین فرمانده کل سپاه، شهدا را سند زنده افتخارات ملت ایران دانست و افزود: ما با اعتقاداتمان زندگی میکنیم و بر اساس منطق وحی جهان را میبینیم

سلامی تصریح کرد: امروز ایران به نام اسلام با ولایت فقیه و رهنمودهای امام خامنهای(مدظله العالی) در حال رشد و شکوفایی است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از افتخارات بزرگ برای ملت ایران پا نگذاشتن یک صهیونیست و آمریکایی در خاک ایران است که این نتیجه خون شهدا و ایثارگریهای رزمندگان است.

جانشین فرمانده کل سپاه در پایان گفت: ما امروز به برکت این مقاومتها از هر زمان دیگری در تاریخ ایران قدرتمندتریم. ما هیچ چیزی برای یک مبارزه با قدرتهای امروزی کم نداریم. تکیهگاه اصلی ما ایمان شکستناپذیر مردان و زنان این سرزمین است.

نظر شما
پربیننده ها