کریمی در گفت و گو با دفاع مقدس خبر داد

آشنایی با جانبازان در مجموعه کتاب‌های "جانباز"

محمد صادق کریمی گفت: جانبازانی که در قید حیات هستند و زندگی آنان از تاثیرگذاری بیشتری برخوردار است موضوع نوشتن مجموعه کتاب‌های «جانباز» می‌شوند.
کد خبر: ۱۷۴۹۰
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۷ - 29April 2014

آشنایی با جانبازان در مجموعه کتاب‌های

محمد صادق کریمی نویسنده کتاب جانباز در گفتوگو با خبرگزاری دفاع مقدس بیان کرد: جلد اول کتاب جانباز که از مجموعههای در دست نگارش کتابهای «جانباز» است به زندگی حسن علی نوروزیان از جانبازان دفاع مقدس میپردازد.

وی با بیان اینکه این کتاب در حدود ۱۰۰ صفحه به نگارش درآمده است، افزود: ماجرای کتاب از سوی خود جانباز روایت میشود به همین دلیل برخی سخنان دوستان و همسر این جانباز نیز از زبان خود او در کتاب آمده است. داستان به صورت خطی سیر زندگی حسن علی نوروزیان را در زمان کودکی، تحصیل، سربازی و حضور در جنگ تحمیلی روایت میکند.

این نویسنده با بیان اینکه مجموعه کتابهای جانباز به تبعیت از کتاب «اینک شوکران» به زندگی جانبازان میپردازد گفت: مجموعه کتابهای «اینک شوکران» به سرگذشت جانبازان شیمیایی پرداخته است. هدف از نگارش کتاب «جانباز» نیز آشنایی با جانبازانی است که در حال حاضر زنده هستند و در کنار ما زندگی میکنند.

کریمی با اشاره به نحوه انتخاب جانبازان افزود: طبق نظر مدیر عامل مجموعه روایت فتح، جانبازانی که در قید حیات هستند و زندگی آنان از تاثیرگذاری بیشتری برخوردار است موضوع نوشتن مجموعه کتابهای «جانباز» میشوند.

وی در خصوص چگونگی نگارش این کتاب گفت: موسسه روایت فتح مصاحبههای حسن علی نوروزیان را به من داد. پس از تامل و بررسی و نیز جلساتی که با مسئولان روایت فتح انجام گرفت تصمیم بر این شد تا کتاب به صورت خطی روایت شود. بنابراین مصاحبههای مکتوب که در حدود ۵۰۰ صفحه بود به من تحویل داده شد و پس از مطالعه دقیق و چندین بار بازبینی و بررسی کتاب به نگارش در آمد.

از دیگر کتابهای این نویسنده کتاب «آل معشوق» روایت مستندی از مراسم اعتکاف است که این مراسم را از منظر حضور جوانان در یک گردهمای مذهبی مورد بررسی قرار داده است.

یادآور می شود کتاب «جانباز» جدیدترین اثر موسسه روایت فتح در نمایشگاه کتاب تهران که از ۱۰ الی ۲۰ اردیبهشت در محل مصلی تهران دایر است عرضه خواهد شد.

نظر شما
پربیننده ها