روایت اسماعیل کوثری از روزهای آغازین جنگ

شهید شیرودی مخالف ورود بنی صدر به پادگان سرپل‌ذهاب بود

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: بنی‌صدر یک مانع بزرگ بود که نمی‌خواست وحدت میان سپاه و ارتش برقرار شود اما در منطقه بازی دراز، ارتش و سپاه با قرارگیری در کنار یکدیگر حماسه‌ای غرورآفرین خلق کردند.
کد خبر: ۱۷۰۳۴
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۴ - 25April 2014

شهید شیرودی مخالف ورود بنی صدر به پادگان سرپل‌ذهاب بود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، "اسماعیل کوثری" نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جمع کاروانهای راهیان نور حاضر در یادمان عملیات بازی دراز اظهار کرد: شهدا با جان خود صادقانه و خالصانه معامله کردند تا دشمن را از این مرز و بوم بیرون کنند.

وی با اشاره به رشادت شهدا در هشت سال دفاع مقدس افزود: شهیدان شیرودی، حاج بابایی، پیچک و رضایی در سال ۶۰ حماسههای بسیاری آفریدند و سربلندی امروز ما در تجدید خاطره عملیات بازی دراز بهواسطه این است که شهدا جان خود را در طبق اخلاص قرار دادند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: میبایست از رزمندگان، جانبازان و شهدا و حماسههای آنها همواره با عزت یاد کنیم چرا که شهدا و ایثارگران موجبات افتخار و سربلندی امروز ما را فراهم کردهاند.

شهدا جان و مال خود را برای ایران اسلامی فدا کردند

کوثری با اشاره به الگو بودن شهدا افزود: شهید "ابراهیم هادی" علاوه بر عمل به کلام خدا و دفاع از این مرز و بوم یاریگر خانوادههای مستضعفان نیز بود که در انتهای راه سعادت جان و مال خود را فدا کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) میفرمودند که خادم ملت هستند و برای استقلال ملت و کوتاه کردن دست اجانب از این کشور آمدهاند و سربازان رهبری نیز اینچنین نگاهی دارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ولایتمداری بهمعنی عمل به آیات قرآن است، افزود: دشمن با تجهیزات پیشرفته اراده کرده بود که سه روزه خوزستان را تصرف کند و هفت روزه به تهران برسد اما به دلیل تزکیه و تهذیب نفس رزمندگان در نیت شوم خود شکست خورد.

اخلاص رزمندگان سبب یاری امام زمان(عج) در جبههها شد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان خاطراتی از عملیات بازی دراز بیان کرد: شهید رضایی میگوید که ما به سمت هدفهای بازی دراز در ارتفاع ۱۱۰۰، ۱۱۵۰ متری با تعداد کمی از نیروها حرکت کردیم که با یاری خداوند توانستیم این ارتفاعات را بازپس بگیریم.

وی افزود: شهید رضایی ادامه میدهد که یکی از فرماندهان اسیر عراقی این عملیات درخواست دیدار با فرمانده عملیات را داشت که دوستان با اشاره به بنده گفتند که وی فرمانده ما است، ولی در جواب اسیر عراقی گفت که فرمانده شما بر روی اسب سفیدی سوار بود که سلاحهای ما توان درگیری با ایشان را نداشت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اخلاص رزمندگان سبب نصرت و یاری امام زمان(عج) در جبههها شد و زمانی که شهید رضایی این سخنان را در رسانهها مطرح کرد، بنیصدر با سخنان نسنجیدهای برآشفت.

شهید شیرودی مخالف ورود بنی صدر به پادگان سرپلذهاب بود

کوثری با اشاره به روزهای آغازین جنگ تحمیلی گفت: بنیصدر یک مانع بزرگ بود که نمیخواست وحدت میان سپاه و ارتش برقرار شود اما در منطقه بازی دراز این ارتش و سپاه با قرارگیری در کنار یکدیگر حماسهای غرورآفرین خلق کردند.

وی با اشاره به مخالفت شهید شیرودی با ورود بنی صدر به پادگان سرپلذهاب گفت: میبایست همچون شهدا با مسائل هوشیارانه برخورد کنیم و اقتصاد مقاومتی را به مانند دفاع مقدس با تدبیر، براساس اتکا به تولیدات داخلی و رهنمودهای رهبری اجرا کنیم.

دولت برای حل مشکلات چشم امید به نیروهای داخلی داشته باشد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امید دولت برای حل مشکلات به دشمنان خارجی نباشد بلکه برای حل مشکلات چشم امید به نیروهای داخلی داشته باشد.

وی افزود: مردم و مسئولان وظیفه دارند همچون دفاع مقدس در کنار یکدیگر در بخشهای تولید و صنعت برای حل مسائلی همچون بیکاری، تورم و غیره تلاش کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امام خمینی (ره) فرمودند که قرن آینده، قرن اسلام است و اسلام ابرقدرتها را به خاک ذلت خواهد نشاند گفت: باید فرهنگ جامعه به سمت مورد نظر مقام معظم رهبری سوق پیدا کند که دولت و مجلس وظیفه دارند در این راه رهنمودهای ایشان را عملیاتی کنند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار