سردار یعقوب سلیمانی خبر داد

برنامه‌های ویژه امسال برای راهیان نور غرب و شمال غرب کشور

دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج گفت: امسال برنامه‌ریزی شده که اهتمام جدی‌تری نسبت به زیر ساخت‌ها، توجه و اهتمام مضاعف‌تری در خصوص زیارتگاه‌ها و یادمان‌هایی که آنجا هست، صورت بگیرد.
کد خبر: ۱۷۰۳۰
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۹ - 25April 2014

برنامه‌های ویژه امسال برای راهیان نور غرب و شمال غرب کشور

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار "یعقوب سلیمانی" مسئول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج مستضعفین و دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج در گفتوگو با تسنیم، با اشاره به برنامههای ویژه امسال برای برگزاری اردوهای راهیان نور غرب و شمال غرب کشور گفت: امسال برنامهریزی شده که اهتمام جدیتری نسبت به زیر ساختها، توجه و اهتمام مضاعفتری در خصوص زیارتگاهها و یادمانهایی که آنجا هست، صورت بگیرد. با توجه به نقشی که عملیاتها در دوران دفاع مقدس در کردستان و در غرب داشتهاند و با توجه به پیچیدگی این عملیاتها، تاثیرگذاری و حساسیتی که وجود داشت، روایتگری آنجا نیز حساسیت خود را دارد. عملیاتها و قلل سر به فلک کشیده کردستان تعریف خواست خودش را در جنگ داشت و از سختیهای خاصی برخوردار بود. لذا روایتگری آنجا اگر درست صورت بگیرد، تاثیر خوبی بخصوص بر روی قشر جوان و نوجوان دارد.

وی افزود: در حال حاضر یکی از مطالبهگران ما دانشجویان هستند و متقاضی هستند که در این ایام در مناطق عملیاتی غرب و شمالغرب کشور حضور پیدا کنند. امسال یکی از برنامههایمان این است که در بحث محتوا به تناسب مخاطب و جامعه هدف در دو موضوع نمایشگاههای کتاب و موضوع خدمات رسانی و سرکشی به خانوادههای شهدا برنامههای ویژه تری داشته باشیم.

سردار سلیمانی در ادامه تصریح کرد: امسال با توجه به اینکه بخش عمدهای از زائران خارجی علاقهمند هستند از مناطق عملیاتی غرب و شمالغرب بازدید کنند، مشغول بسترسازی هستیم تا بتوانیم میزبان تعداد بیشتری از زائران خارجی باشیم. الان در زیر ساختها روابط خیلی خوبی صورت گرفته و امسال خیلی متفاوتتر از سه تا چهار سال گذشته است. چون در این مدت قرارگاه رسانهای راهیان نور در غرب کشور تشکیل شده است. سه یا چهار سالی هست که جلسات قرارگاه راهیان نور مرکزی خاص مسائل راهیان غرب و با این دستورالعمل تشکیل میشود. آموزش راوی و روایتگری صورت میگیرد. سیستم شبکه خادمین فعال میشوند. هم ظرفیت بومی، هم پیشمرگان مسلمان کُرد و هم از راویان مجرب دفاع مقدسی در مناطق غرب و شمال غرب به کار گرفته میشوند. اینها ویژگیهایی هست که در سالهای گذشته نبود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار