محسن رضایی:

قدرت دفاعی ایران در جنگ تحمیلی بعد از ۳۰۰ سال شکل گرفت

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت در یاسوج گفت: در جنگ تحمیلی قدرت دفاعی ایران بعد از ۳۰۰ سال شکل گرفت به طوری که هم اکنون در صنعت نظامی و دفاعی حضور فعال داریم.
کد خبر: ۱۷۰۲۹
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۵ - 25April 2014

قدرت دفاعی ایران در جنگ تحمیلی بعد از ۳۰۰ سال شکل گرفت

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، "محسن رضایی" دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در بزرگداشت بیست وهفتمین سالگرد شهادت سردار شهید "نورالله یزدان پناه" که در محل مصلی یاسوج برگزار شد، اظهار کرد: تاکنون هیچ کشور جهان سومی نتوانسته بدون واسطه آمریکا و شوروی و دادن امتیازهای متعدد حقش را بگیرد ولی ایران با قدرت در هشت سال دفاع مقدس تمام سرزمینهایش را آزاد و از سازمان ملل امضا گرفت.

وی با اشاره به ناامنیهای موجود در منطقه، بیان کرد: به واسطه هشت سال دفاع مقدس و از خود گذشتگی شهدا هم اکنون ملت ایران در یک کشتی امن نشستهاند.

رضایی خاطرنشان کرد: در جنگ تحمیلی قدرت دفاعی ایران بعد از ۳۰۰ سال شکل گرفت به طوری که هم اکنون در صنعت نظامی و دفاعی حضور فعال داریم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بسیاری از دشمنان ایران اسلامی در جنگ ۸ ساله با هم متحد شده بودند تا ایران را شکست دهند و بسیاری از سرزمینش را بگیرند ولی به عنایت خداوند شکست نخوردیم و به یک قدرت بین المللی تبدیل شدیم.

رضایی با تاکید بر اینکه کشور ایران دارای منابع غنی مختلف و نیروهای انسانی فعال است، افزود: اعتماد به جوانان برای ساختن کشور و اتکا به منابع و سرمایههای داخلی بهتر از درخواست انصراف از یارانه است.

وی با بیان اینکه ملت ایران در دفاع مقدس تهدید را تبدیل به فرصت کردند، عنوان کرد: درست است امروز تحریم هستیم ولی باید همان فرمولی را در جنگ به کار بستیم، استفاده کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه اگر مقام معظم رهبری را نداشتیم باید چکار میکردیم، ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب، پرچمدار پیشگامی ملت در زمینههای مختلف است که باید همه اعم از اصلاح طلب و اصولگرا به فرمانهای ایشان لبیک بگوئیم.

رضایی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی، اقتصاد ریاضتی نیست بلکه باید از میان تحریمها یک اقتصاد شکوفا برای ملت درست کنیم، خاطرنشان کرد: یک عده در کشور میگویند که امکان اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی نیست و عده دیگری نیز فقط شعار میدهند و این دو گروه تنها ملت را معطل میکنند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار